Stříbrná kulka v černém voze? Wolff to popírá  | Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Stříbrná kulka v černém voze? Wolff to popírá

Toto Wolff popírá, že by Mercedes něco nasadil, zlepšil nebo aktivoval.

V angličtině existuje pojem stříbrná kulka. V češtině existuje podobný i když ne asi zcela odpovídají termín kouzelná hůlka. Ale to není podstatné. Je něco takového za zrychlením Mercedesu? Wolff to popírá.

Red Bull od Turecka tvrdí, že Mercedes byl nečekaně rychlý na rovinkách. Podle rudých býků to vypadalo, jako by jezdil s DRS, i když DRS v závodě nebylo kvůli mokré trati povoleno. Hodnotu náskoku vyčíslil dokonce na 20 km/h, ale soupeři mají v podobných proklamacích tendenci přehánět a zaokrouhlovat.

V rozhovoru pro Sky uvedl Christian Horner, že to může být „systémem, který nyní aktivovali.“ Horner tím naráží na motor Mercedesu, případně na režim, ve kterém je provozován.

„Není to jen na motoru, v Turecku snížili výšku zadní části. Musíme se ujistit, že z našeho vozu dostaneme to nejlepší,“ uvedl Horner.

Wolff však popřel, že by za lepší výkony vozu v posledních závodech mohl jeden systém.

„Naprosto si uvědomujeme, že je to sport, kde se závodníci budou vždy snažit zjistit, zda existuje nějaká stříbrná kulka,“ řekl Wolff. „Moje zkušenost je taková, že nic takového neexistuje, jsou to všechno malé zisky, marginální zisky, které se přidávají a pak přinášejí výkon.“

„Snažíme se opravdu lépe pochopit naše auto a přidat výkon a čas na kolo, aniž bychom příliš poslouchali hluk.“

Podle Wolffa Mercedes dělá postupné pokroky od představení nových dílů při Velké ceně Velké Británie.

„V Silverstonu jsme představili vylepšení a od té doby rozumíme v každém závod o něco lépe, jak z něj vytěžit maximální výkon.“

Mercedes byl v prvním tréninku téměř o sekundu rychlejší než Red Bull. Podle Wolffa se trefili v nastavení svého vozu.

„Když se dnes podíváte na čas na kolo, je to nárůst v rychlosti na rovinkách. Myslím, že jsme našli správný kompromis mezi odporem a přítlakem, a na druhou stranu jsme byli velmi rychlí v nejrychlejších zatáčkách, což je dobré, a vyrovnali jsme se Red Bullu v pomalých zatáčkách, takže celkově je auto mnohem lepší.“

Doporučujeme

Články odjinud