Středu pole opět vládla Force Indie, tentokrát v čele s Perézem

Ani v Bahrajnu nedala stáj Vidžaje Mallyi sebemenší šanci nikomu ze svých přímých konkurentů a zajistila si nejlepší výchozí pozici na startu v rámci středu pole, postaral se o to Sergio Pérez. Adrian Sutil byl penalizován a do závodu odstartuje jako poslední.

Force India

Na základě výsledků dnešní kvalifikace lze usoudit, že neúspěchy a technické problémy z úvodních dvou závodů se na psychice Sergia Peréze nijak nepodepsaly. V Bahrajnu se od mexického jezdce zatím štěstěna zády neodklonila, a tak může podávat výkony, na které byl zvyklý. V sobotním souboji s časem byl nejrychlejší z celého středu pole a do zítřejšího závodu odstartuje po Ricciardově penalizaci ze slibné páté pozice.

„Byla to rozhodně dobrá kvalifikace, tým odvedl fantastickou práci a dal mi velmi konkurenceschopné auto. Po problémech, které jsme měli v prvních dvou závodech, cítím, že tohle je pro mě první opravdová příležitost, jak ukázat potenciál auta. Věřím, že jsme mohli být ještě blíže špičce, avšak já nemohl během svého posledního kola v Q3 dostatečně zahřát brzdy, takže jsem se nezlepšil. Teď už přemýšlíme o zítřku a já si myslím, že jasným cílem musí být pódium. Jsme v nejlepší možné pozici pro to, abychom bojovali vepředu, a já se chystám z toho vytěžit maximum. Na tuhle trať mám velmi dobré vzpomínky, ale zítra si chci vytvořit ještě lepší,“ řekl Mexičan.

Může-li v případě pilotů Force Indie dnes někdo cítit jisté zklamání, pak je to bezpochyby Nico Hülkenberg. Německý závodník byl po celou dobu dosavadního průběhu závodního víkendu na Šakhiru rychlejší než jeho týmový kolega, v kvalifikaci se nicméně dopustil chyby, které jej připravila o možnost účastni v závěrečných bojích o pole position.

„Moje kolo v Q2 nebylo zrovna nejlepší. V zatáčce jedenáct jsem udělal chybu, na výjezdu jsem byl široký a najel jsem na obrubník, což kompletně zničilo celé moje kolo,“ sypal si Němec popel na hlavu. Ztratil jsem několik desetin, a to udělalo rozdíl mezi postupem do Q3 a uvíznutím v Q2. Věřím, že mám zítra stále šanci na dobrý výsledek, a tak jsem pozitivní. V pátek jsme ukázali, že máme dobrou rychlost během jízd na dlouhou vzdálenost, a já mám pro závod dvě nové sady měkkých pneumatik. Strategická rozhodnutí budou zítra důležitá, co se týče mého posunu vpřed, a s chladnějšími podmínkami by to na těchto pneumatikách mělo být jednodušší než v Majalsii.“  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toro Rosso

Sobotní kvalifikační výkon týmu z Faenzy sice nebyl nikterak oslnivý, na druhou stranu však ani vyloženě špatný. Toro Rosso podalo svůj dlouhodobý standard a oba své piloty umístilo do sedmé řady na startovním roštu zítřejšího závodu. Jeden z nich si však ještě o kousek polepší, a sice Daniil Kvjat, jenž bude těžit z Ricciardovy penalizace a posune se na dvanáctou příčku. Ruský jezdec niméně přiznal, že od dnešního souboje s časem očekával víc.

„Jsem trochu zklamaný a zároveň i překvapený, že jsem se dostal jenom do Q2, protože na základě toho, jak nám to šlo doposud, jsme byli dostatečně rychlí na to, abychom se probojovali do Q3,“ usoudil ruský mladík. „Naneštěstí ale byli ostatní rychlejší a nám se nepovedlo se dostatečně zlepšit, takže to nebyla příliš uspokojující kvalifikace. V noci se na to podíváme a budeme doufat, že zítra odjedeme další silný závod.“

To Jean-Eric Vergne byl naopak se svým sobotním účinkováním poměrně spokojen:

„Tým dnes opět odvedl velmi dobrou práci, jelikož mi dal vůz, který mi daleko lépe vyhovoval a se kterým jsem se v Q2 cítil dobře. Ve srovnání se včerejškem jsme udělali dobrý krok vpřed, ačkoliv jsem neměl příliš výkonu, což je něco, co musíme vyšetřit. Každopádně musíme zůstat pozitivní už také proto, že startujeme čtrnáctí, což není nijak špatné, a v závodě je možné cokoliv,“ podotkl Francouz.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sauber

Lepší z dua jezdců švýcarského týmu byl v sobotu večer ten mladší z nich, tedy Esteban Gutiérrez, jenž do zítřejšího závodu odstartuje z patnácté příčky.

„Dneska jsem s výsledkem kvalifikace spokojený. Podařilo se nám poskládat dohromady několik rychlých kol. Chtěl bych poděkovat svému týmu; odvedli opravdu dobrou práci a podařilo se jim na základě mé zpětné vazby najít správné vyvážení. Musíme se dívat dopředu a neustále tvrdě pracovat, protože ztrácíme celkem dost rychlosti na to, kde chceme být. To, co jsem dneska vytěžil z auta během mého posledního opravdu dobrého kola, bylo optimální. S nižšími teplotami se pneumatiky chovají odlišně. Ohledně zítřejšího závodu se cítím pozitivně, ale s naší rychlosti v současné chvíli v nejlepší desítce být nemůžeme,“ nechal se slyšet Mexičan.

To Adrian Sutil bude chtít na dnešní kvalifikaci zřejmě co nejrychleji zapomenout. Nejprve se totiž německý závodník musel vypořádat se skutečností, že pro něj bahrajnský souboj s časem skončil již po úvodní části, a posléze i s penalizací v podobě ztráty dalších pěti míst, kterou mu udělali sportovní komisaři za to, že podle jejich názoru překážel na trati lotusu Romaina Grosjeana. Výsledkem je start z poslední příčky na roštu.   

„Dnes jsme toho moc dosáhnout nemohli. Každopádně, postup do Q2 dnes mohl být možný. Naneštěstí jsme na rovinkách stále moc pomalí a já osobně mám problémy se skutečností, že má vůz nadváhu. (Na zajetí rychlého kola) jsem měl jen jeden pokus, jelikož v tom druhém jsem měl před sebou provoz. To vyústilo v to, že jsem poslední kolo musel přerušit. Musíme se soustředit na zítřek a musíme být v závodě lepší. Každopádně, skončit na bodech bude obtížné. Na voze pracujeme a myslím si, že až se dostaneme do Evropy, posuneme se dopředu,“ uvedl Sutil.   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lotus

Lotus se nadále trápí. Jeho kvalifikační výkonnost je velmi špatná, a tak se jeho jezdci musejí smiřovat s nezvykle nízkými pozicemi na startu. Dnešním maximem černozlaté stáje bylo šestnácté místo v podání Romaina Grosjeana. Pastor Maldonado dokonce do druhé části kvalifikace ani nepostoupil, a zítra proto odstartuje jako sedmnáctý.

„Bylo to těsné dostat se do Q2. Věděli jsme předem, že jsme kolem této hranice, takže bylo skvělé dostat se skrz. Když se podíváme na celý víkend, na trati se trápíme. Dnes večer se vůz řídil o něco lépe – šestnácté místo samozřejmě není skvělé a my s ním nikdy spokojeni nebudeme, já jsem ale spokojený s tím, jak tým pracuje a posouvá se správným směrem. Musíme zkoušet různé věci a snažit se pochopit, proč jsme tam, kde jsme, a proč neodemykáme náš potenciál. Doufám, že závodní rychlost bude o něco lepší než ta kvalifikační a že v závodě trochu zabojujeme,“ pronesl francouzský jezdec.

„Nejsme tu, abychom bojovali o šestnáctá a sedmnáctá místa, takže je to zklamání vidět nás v kvalifikaci tam, kde teď jsme. Musíme jen být soustředění a ještě více zabrat ve vývoji vozu, abychom dostihli lidi kolem nás. V tuhle chvíli je férové říct, že naše auto je trochu pomalé a celkem obtížně se řídí. Každopádně jsme ale udělali důležitý krok vpřed, co se spolehlivosti týče. Tento víkend jsme neměli žádné problémy, což je celkem pozitivní, takže si budeme během zítřejšího závodu držet palce,“ doplnil Maldonado.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Fotogalerie: Sobota v Bahrajnu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.
8. srpna | Mexiko zůstane ve F1 nejméně do roku 2022.
8. srpna | Robert Kubica dokončil všechny letošní závody. Přesto odjel o 23 kol méně než Verstappen a Hamilton. #F1Fakt