Střed pole získal za dva roky jen dvě pódia. Takhle to dál nejde, říká Brawn

Daniel Ricciardo jenDalsi teepack  |  29. 11. 2018 07:39

Mně v boji o bednu tři týmy stačí

Pepan A1  |  29. 11. 2018 00:51

Chtěl bych panu Brawnovi připomenout, že v minulosti to bývalo ještě horší. V roce 2007 si veškerá pódia s výjimkou dvou druhých míst rozebrali jezdci dvou týmů. Alonso, Massa, Hamilton a tehdejší mistr Raikkonen zabavili skoro všechny "bedny" pro sebe a pro týmy McLaren a Ferrari. Ty dvě výjimky byly Kovalainen a Heidfeld. Z tohoto pohledu byla letošní sezóna mnohem pestřejší, protože celkem pravidelně o pódia bojovali jezdci tří stájí.

Ayrton Senna crazytunny  |  28. 11. 2018 21:37

Jakákoliv uměle vyvolaná snaha o rovnováhu bude mít přesně opačný účinek, bohaté týmy naopak svůj rozdíl ještě navýší a s nimi se svezou i B-Týmy (jako Hass, Sauber, FI,...) takže se z toho stane spíše F1 A třídy a B třídy...

to už je lepší systém, že za každý mistrovský bod, který má jezdec dostane např 100g závaží navíc

Pepan A1  |  29. 11. 2018 00:35

V F1 vždycky byly týmy, které neměly šanci dosáhnout na pódium. A dneska, kdy F1 je více byznys než sport, to platí dvojnásob.

já bych střed pole zrušil a místo nich bych přidal 10 Bottasů v Mercedesu!

prof. PhDr. Tomáš Moudrý DrSc. Ten, co sežral hrnec Moudrosti a pak si ještě přidal. A pak zase a zase a zase...

Pepan A1  |  28. 11. 2018 19:58

Takže bys vlastně jeden střed pole nahradil druhým. Smysl nechápu.

Pepan A1  |  28. 11. 2018 20:26

A ty záporné palce taky nechápu. Dost jsi mě pobavil.

Pepan A1  |  28. 11. 2018 18:32

Nechápu, co Brawn čeká? Top týmy do toho nasypaly největší balík, tak je logické že mají lepší předpoklady pro umístění na bedně. Samozřejmě to nemusí platit obecně, protože určitě není přímá úměra mezi vynaloženými penězi a získanými body. Mimochodem, F1 nikdy nebyla zaopatřovací ústav a uměle rovnat pořadí není zrovna normální. Je zajímavé, že když šéfoval Brawn ve Ferrari nebo Mercedesu, nikdy mu to nevadilo. Prozřel až se postavil na druhou stranu barikády.

McLaren-Merceds  |  28. 11. 2018 17:58

Je, to smutné že, víte že, před sezónou pravděpodobně se bude rozhodovat mezi Mercedesem nebo Ferrari, popřípadě Red Bull.

Pierre Gasly Ferda.  |  28. 11. 2018 17:13

Hezky se to říká, ale jak toho dosáhnout? Obzvláště když bohaté týmy mají větší slovo než Liberty s FIA dohromady.
Osobně bych doporučil občas poslouchat hlas lidu a nejlepší názory si vzít k srdci a prosadit je i proti vlivu nejbohatších.
Osobně bych navrhl silně omezit komunikaci vozu s inženýry v boxech a především s továrnou během závodu. Proč máme poslouchat jak závodní inženýr říká jezdci že má přehřátou levou zadní gumu? Ať si na to příjde sám a když nemá cit, tak ať si ji odrovná.
Co se týče kybernetiky, tak bych povolil pouze tu komunikaci, která může jezdce ohrozit. Třeba kontrola brzd je zcela v pořádku.
Určitě bych hledal cestu jak provoz týmů zlacnit, ale to bez rozpočtových stropů nejspíše nepůjde.
Určitě bych doporučil rovnější přerozdělování peněz a určitě bych více podpořil chudobnější týmy. Tím ale nechci naznačit, že třeba Ferrari a další historici by si zvláštní bonusy nezaslouží.
Určitě bych zakázal ERS. Je to zlo, které ničí závodění úplně nejvíce a to jak šílenými náklady, tak velkou váhou. Sportoví vozy a obzvláště formule mají být lehké jako kolíbřík, né jako hroch. Ono spalovací motor tu stejně bude ještě velkou řádků let, tak proč nevyužít F1 pro vývoj v úspoře paliva i bez kyselin.

A teď je řada na vás, určitě taky dokážete přispět rozumnými návrhy.

Kedy si prestúpil s socanom?

mně se líbi tato muzika, já mám rád big bít od podlahy, skíni se mě líběj...Oi! Oi! Oi!

Pierre Gasly Ferda.  |  28. 11. 2018 17:24

Já mám sociální cítění furt. Jen některým zdejším sociálkám bych ještě ubral.

Jenson Button -ERACER-  |  28. 11. 2018 21:09

To co říkáš je kravina, když je někdo šikovný tak proč by si nezasloužil více peněz? Prostě blbost...

Charles Leclerc pejdaa  |  28. 11. 2018 16:30

Rossi.. toto jsou nesmysle.. To bys musel nejprve zavést pravidlo, že si každý tým bude stavět motory a další nezbytné komponenty.. Potom lze polemizovat nad nějakými stropy..

V tomto případě nějaká indicko-kanadská stáj nikdy nemůže konkurovat německému výrobci a dodavateli - Mercedesu..

A letos jsme mohli vidět, že je uplně jedno, jestli má tým rozpočet 5 a nebo 10 miliard.. je to jen o lidech.. viz tovární Renault, a pak netovární RB a McLaren. Poslední zminovaný je jasný příklad, že pěníze nějakých mohamédů jsou uplně k ničemu, když je v týmu vyžraný neschopný člověk, jako byl Bulík a nebo líný užvaněný španěl, který žádný tým nikdy kupředu nepopohnal...

Nehledě na to, že právě Force India dokázala s nejnižším rozpočetem porážet týmy středu pole..

Ayrton Senna crazytunny  |  28. 11. 2018 20:28

Jenže bohatý tým má 1000 zaměstnanců azz toho mu to 1% excelujících dělá 10 lidí, ale u týmu, který má zaměstnanců 300 je to 1% 3 lidi....

Charles Leclerc pejdaa  |  29. 11. 2018 15:19

lidi nemůžeš srovnávat přímou úměrou..
Nikde není psáno, že mezi 300 lidmi není 20 superlidí a naopak mezi 1000 jen 5 superlidí..
Force Inida je jasný příklad, že s malým rozpočtem se dají porážet větší týmy.
A Redbull je jasný příklad, že s PJ od Renaultu dokáže porážet všechny.. tedy v samotném renaultu a mclarenu jsou jen neschopní lidé, kteří s technikou neumí.

r126pkp  |  28. 11. 2018 15:51

a jak to ten pán chce udělat? Už nějaký čas se jen řeční stropy atd. a výsledek 0 s 0 pojde. To že jde F1 do řiti už ví leckdo ......

Charles Leclerc pejdaa  |  28. 11. 2018 16:34

v čem jde F1 do řiti?

r126pkp  |  28. 11. 2018 17:50

otevři oči a nebo si nasaď brýle .........

Triper  |  28. 11. 2018 16:43

Že jde F1 do řiti může říkat jen někdo, kdo tomu nerozumí, nebo někdo velmi mladý a nesečtělý, kdo nemá s čím srovnávat...
F1 je dnes nejzajímavější za několik posledních desítek let. A to nejen divácky, ale i technicky. Jen to dnešní mládež neumí ocenit, jsou pro ně zajímavější lákadla.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.