Střed pole: Z týmů se bodově nedostalo jen na jubilující Williams

Střed pole: Z týmů se bodově nedostalo jen na jubilující Williams

V dramatickém závodě bodovali oba piloti Force Indie, Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg. Piloti Williamsu dojeli hned za branami první desítky.

Force India
Oba jezdci indického týmu bodovali. Adrian Sutil se pohyboval dokonce na třetím místě, ale po závěrečném restartu nemohl konkurovat pilotům na čerstvých pneumatikách a dojel sedmý. "Začátek vypadal velmi dobře, plánovali jsme strategii na dvě zastávky a v prvním kole jsem byl čtvrtý. Starat se o pneumatiky byla výzva, ale hlavním problémem byl pro mě druhý safety car, protože auta okolo mě zajela do boxů. Já zůstal na trati, byl třetí, ale auta za mnou na čerstvých gumách měla velkou výhodu a dokázala mě v posledních kolech snadno předjet. Je to zklamání propadnout se tak blízko cíli, ale za sedmé místo jsou dobré body, s výsledkem můžeme být spokojeni," bilancoval. Paul di Resta skončil po startu z posledního místa devátý. "Nebyl to pro mě nejčistší závod, ale vzhledem k průběhu víkendu můžeme být se dvěma body spokojeni. Když jsem se snažil dostat před Nika (Hülkenberga), poškodil jsem si přední křídlo, vyměnili jsme ho, když vyjel safety car, pravděpodobně mě to stálo několik pozic. Ke konci jsem měl čerstvé pneumatiky, přibližoval jsem se Ricciardovi, ale už byl daleko. Byl to víkend vzestupů a pádů, ale určitě je dobré pokračovat v naší sérii bodovaných závodů a bodovat s oběma vozy," zhodnotil. Majitel týmu Vidžaj Mallya byl spokojen, že tým splnil cíl umístit se s oběma vozy v první desítce.

Toro Rosso
Daniel Ricciardo dojel ve Velké ceně Velké Británie osmý. "Byl to chaotický závod, ale většinou jsem byl na slušné pozici. Neměl jsem nejlepší start, ale dokázal jsem se vrátit, i když jsem ztratil při první (problém se sundáním jednoho kola - pozn. red.) i druhé (čekání při výjezdu kvůli jinému vozu - pozn. red.) zastávce. Ke konci jsem měl dobré tempo, ale myslím, že s jinou strategií při posledním safety caru bychom byli lepší, protože předtím jsem závodil s force indiami a ferrari. Nakonec jsme byli na použitých pneumatikách a ti, kteří přezuli třikrát, mě dokázali předjet. Osmé místo je dobré, ale vnímám ho jako ztracenou příležitost získat více bodů, protože jsme byli rychlejší než ferrari. Dojet za nimi, především za Massou, který měl problém s pneumatikou, je zklamání. Nevím, co se dělo s pneumatikami, viděl jsem jezdce opouštět trať, všude byly útržky, bylo to trochu nebezpečné, musíme se na to podívat," zhodnotil Australan, který prý zaznamenal jen běžné opotřebení. Také Jeanu-Ericu Vergnemu nevyšel start, navíc ho potkal defekt pneumatik, po kterém odstoupil ze závodu. "Nevím, co se stalo. Necítil jsem žádné varovné signály, prostě při brzdění odešla. Dokázal jsem se dostat zpátky do boxů, nasadit nové pneumatiky a znovu vyjet, ale tým mě okamžitě informoval, že mám značně poškozený vůz, což jsem i pociťoval. Auto bylo velmi těžko řiditelné, tým se rozhodl mě odvolat, nebyl smysl pokračovat. Necítil jsem se v nebezpečí, ale je to smůla, když takový problém zničí práci týmu za celý víkend," litoval, ale věří, že vůz bude i v dalších závodech podobně konkurenceschopný. Šéf týmu Franz Tost zdůraznil, že stáj musí vyšetřit slabé starty obou jezdců. Vysvětlil, proč Ricciardo v závěru nejel do boxů. "Neměli jsme pro něj nové pneumatiky, ale chlapi za ním nazuli novější a dokázali ho předjet. Pozitivní je, že můžeme být potěšeni z naší výkonnosti. Zlepšení se můžeme pokusit přenést za několik dnů na Nürburgringu ve více bodů," věří.

Sauber
Nico Hülkenberg vybojoval bod za desáté místo, první pro Sauber od Velké ceny Číny. "Závod byl velmi zábavný. Absolvoval jsem zajímavé souboje a dokázal jet na hraně. Byla zábava řídit auto na tak rychlé trati. Při dvou safety carech jsem ztratil přehled, během svého druhého stintu jsem měl pomalý defekt, proto jsme museli do boxů dříve. Naše rychlost byla podle očekávání a byla lepší než v kvalifikaci," liboval si. Esteban Gutiérrez dojel v závodě, který označil jako bláznivý, čtrnáctý. "Snažil jsem se ze situace vytěžit co nejvíce. Musel jsem do boxů kvůli problémům s levou přední pneumatikou, která poškodila i mé přední křídlo, proto jsem musel o dvě kola později do boxů znovu. Z bezpečnostních důvodů je třeba se na to podívat a vyhnout se tomu, aby byl závod určován pneumatikami. Auto bylo obtížně řiditelné v pomalých zatáčkách, ale celkově bylo dobré," uvedl Mexičan. Šéfka týmu Monisha Kaltenborn si pochvalovala vydřený bod. "Momentálně nemůžeme očekávat zázraky, ale výsledek pozvedne týmového ducha," věří.

Williams
Tým z Grove slavil šestistý závod formule 1 ve své novodobé historii od roku 1978. Jubileum vyšlo symbolicky na Silverstone, kde tým osmkrát vyhrál. Dnes jeho jezdci skončili těsně za body. Pastor Maldonado dojel jedenáctý. "Byl to těžký závod, ale naše tempo bylo konzistentní. Nebyli jsme dostatečně rychlí. Byl jsem spokojen s vyvážením, ale měli jsme problémy s pneumatikami. Těším se na další zlepšování, zejména v kvalifikacích. Byli jsme blízko prvním letošním bodům, ale při druhém restartu jsem byl na vnitřku, Hülkenberg vyjel z tratě a měl se mnou kontakt, když se vracel. To mě stálo dvě pozice," vzpomínal. Valtteri Bottas skončil dvanáctý. "Závod pro mě nebyl jednoduchý, protože auto bylo obtížně ovladatelné. Neměli jsme nejlepší nastavení pro kvalifikaci ani pro závod a ztratili jsme v boxech, musíme se zlepšit ve všech oblastech, abychom se posunuli. Body dnes byly možné, ale bohužel jsme je nezískali," litoval. Technický ředitel Mike Coughlan pochválil oba jezdce, podle něj by si body zasloužili. "Valtteri výborně předjel Buttona. Oba se dobře starali o pneumatiky a získali několik pozic oproti startovnímu roštu. Děkuji všem zaměstnancům, našim partnerům a fanouškům, kteří nás přijeli podpořit," ocenil. Také inženýr z Renaultu Laurent Debout uvedl, že výsledek znamená zlepšení, i když cílem bylo umístění v první desítce.

Doporučujeme

Články odjinud