Tým z Grove byl jediným ze středu pole, který neodjíždí z Hungaroringu s prázdnou. Hned čtyři jezdce vyřadily ze závodu technické problémy.
Williams
Celých deset závodů letošní sezony potřeboval Williams k tomu, aby smazal nelichotivou nulu na svém bodovém kontě a připsal si první bod. O ten se v Maďarsku zasloužil Pastor Maldonado. “Měl jsem opravdu dobrý start z patnácté pozice a během závodu jsem učinil několik předjížděcích manévrů, které byly na limitu, což je na trati, kde se velmi špatně předjíždí, obzvláště potěšující. Vůz se choval konzistentně, ve druhém a třetím stintu možná nebyl tak rychlý, ale byl velmi konzistentní. Opravdu teď chci nadále bodovat a být ve druhé části sezony ještě silnější,“ nechal se slyšet Venezuelan. Druhý jezdec Williamsu Valtteri Bottas takové štěstí neměl, ze závodu musel odstoupit po dvaačtyřiceti kolech a poprvé v letošní sezoně tak nespatřil šachovnicový praporek: “Musíme teprve vyšetřit, co se stalo, ale vypadalo to jako hydraulika, jelikož jsem nejdřív přišel o posilovač řízení a poté i o motor. Dnes to nebyl můj nejlepší závod, ale celkově si myslím, že se po celou dobu zlepšuju, a těším se na druhou polovinu sezony.
Sauber
Ani jednomu z jezdců Sauberu nevyšla Velká cena Maďarska tak, jak by si představovali. Cíl dnešního klání spatřil pouze Nico Hülkenberg, na body to však nestačilo. “Závod byl až do druhého pitstopu dobrý. Měl jsem potíže s přeřazováním z prvního na druhý převodový stupeň. Je tu pouze určité okno, kdy tak můžete učinit, v opačném případě to nepřeřadí. Nefungovalo to a já nějako musel stisknout to tlačítko příliš brzdy,“ vysvětlil Hülkenberg, co stálo za jeho překročením maximální povolené rychlosti v boxech. Za tento prohřešek proti pravidlům si následně vysloužil trest od sportovních komisařů. “Bez té penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou jsme toho jednoho bodu dosáhnout mohli,“ posteskl si Němec, který se již nemůže dočkat, až se během letní přestávky vyvalí na pláži a bude relaxovat. Týmového kolegu Estebana Guttiéreze ze závodu vyřadily technické problémy: “Byla škoda toho, co se stalo. Měli jsme dobrou strategii a všechno běželo tak, jak bylo plánováno. Bohužel jsme museli ze závodu odstoupit kvůli problémům s převodovkou. Není to ten nejlepší způsob, jak zakončit závod, během víkendu jsme ale udělali všechno, co jsme jen mohli. Do té chvíle se vůz choval velmi dobře a já bych chtěl poděkovat týmu za veškeré úsilí, které do toho vložil.“
Toro Rosso
I stáj z Faenzy opouští Hungaroring s prázdnou. Po včerejší kvalifikaci se zdálo, že minimálně Daniel Ricciardo by mohl zaútočit na bodované pozice, nakonec se tak nestalo. V cíli dnešního klání jej navíc předstihl týmový kolega Jean-Eric Vergne, jenž dojel na dvanáctém místě. “Byl to obtížný závod. Poté, co jsme včera viděli, zejména v Danielově případě, že má vůz dobrou rychlost, jsme v závodě měli problémy a nemohli jsme se rovnat našim obvyklým rivalům. Měl jsem špatný start, který znamenal, že jsem se musel probojovávat zpět tam, kde jsem byl. Dělal jsem ale, co jsem jen mohl. Že jsem porazil týmového kolegu? Nic to neznamená, zejména když jsme mimo body. Raději bych skončil za ním a byl na bodech,“ prohlásil Jean-Eric Vergne a dodal: “Brzdy začínají prázdniny, já se ale budu dále soustředit na závodění a budu hodně trénovat, abych byl v dobré formě a měl silný zbytek sezony.“ Daniel Ricciardo potvrdil slova svého stájového kolegy. Vozům Toro Rosso dnes zkrátka chyběla rychlost. “Hned od startu bylo jasné, že nejsme skutečně rychlí. Snažil jsem se udržet pozici tak dlouho, jak jsem jen mohl, byli jsme ale příliš pomalí. Co se týče udržování dobré rychlosti a starání se o pneumatiky, opravdu jsem se snažil, dnes to ale na body nestačilo. Ve včerejší kvalifikaci jsme toho z vozu vytěžili o něco víc, bylo ale těžké to opakovat celých sedmdesát kol. Na Nürburgringu jsme také měli problémy, takže s tím má něco společného teplo. Dnes jsme na naše soupeře neměli, postrádali jsme rychlost v jízdách s plnou nádrží, což je opakem toho, co jsme vídali v případě loňského vozu,“ podotkl Australan, jenž projel pod šachovnicovým praporkem jako třináctý v pořadí.
Force India
Vůbec nejhůře ze středu pole dnes dopadla stáj Force India. Nejen že se ani jednomu z jezdců nepodařilo bodovat, oba dva dokonce museli z Velké ceny Maďarska odstoupit, a to z důvodu obdobných technických potíží. “Před koncem závodu mě tým zavolal do boxů, protože to vypadalo, že mám problém s hydraulikou,“ přiblížil Paul di Resta. “Měl jsem dobrý start a v prvním kole jsem byl velmi agresivní. Myslím, že jsem se pohyboval kolem dvanácté pozice, potom to ale bylo obtížné, protože jsem měl problémy s vyvážením a výkonností pneumatik. Bez rychlosti jsme nebyli flexibilní a nefungovala nám strategie, takže to vypadalo, že jsou body mimo dosah.“ Příliš radosti pochopitelně nebylo ani na druhé straně garáže. “Je znepokojivé nedokončit závod. Těsně před mým pistopem jsem měl problém s řazením převodových stupňů. Nemohl jsem řadit nahoru. Zajel jsem do boxů a bylo zřejmé, že nás postihl problém s hydraulikou, takže mi tým okamžitě řekl, abych zaparkoval vůz,“ dodal Adrian Sutil.