Střed pole: Vergne ujel všem a připsal si nejlepší výsledek kariéry

Jean-Eric Vergne svým šestým místem zaznamenal pro Toro Rosso nejlepší umístění v cíli závodu od Vettelova pět let starého vítězství v Monze. Bodovali taktéž oba jezdci Force Indie. Williams odjíždí opět s prázdnou.
Střed pole: Vergne ujel všem a připsal si nejlepší výsledek kariéry

Toro Rosso

Jeanu-Ericovi Vergnemu se podařilo navázat na včerejší skvělý kvalifikační výkon a po zásluze si ve Velké ceně Kanady dojel pro nejlepší výsledek v rámci své kariéry ve formuli 1, kterým je vynikající šesté místo v cíli. “Neuvěřitelné! Jsem velmi šťastný. Je to samozřejmě můj nejlepší výsledek, ale pro tým to znamená nejvyšší umístění v cíli závodu od Vettelova vítězství v roce 2008. Je to o to více uspokojivé, protože to byl normální závod na suchu, v němž nikdo z jezdců přede mnou nevypadl, takže jsme této pozice dosáhli férově. Nebylo to příliš komplikované, protože jsme měli výkonnost na to, abychom si tu pozici udrželi, ačkoliv jsme neměli rychlost těch před námi. Předjel jsem Bottase a Räikkönena a od té doby jsem si už řídil svůj závod a po očku sledoval Sutila, který byl většinu času za mnou. Poté, co jsem skončil osmý v Monaku, tento výsledek na další těžké trati pozvedl mé sebevědomí a já cítím, že jsem jako jezdec dosáhl pokroku,“ podotkl Vergne. Daniel Ricciardo již takovou radostí neoplýval. Australan skončil v cíli na nelichotivé patnácté pozici. “Měl jsem opravdu dobrý start, polepšil jsem si o dvě pozice a pak jsem byl na vnějšku zatáčky číslo dvě, což znamenalo, že se Hülkenberg opět dostal přede mě. Když pak projel šikanu zeširoka, znovu jsem byl před ním a další pozici jsem získal, když se Sutil roztočil. V té chvíli jsem cítil, že můžu zajet dobrý závod, ale pouhá čtyři kola na to se vůz přetáčel jako pominutý a já už více nezvládal pracovat s pneumatikami. Jak závod pokračoval, snažili jsme vylepšit vyvážení vozu a možná jsme ho trochu vylepšili, ale naše rychlost byla opravdu pomalá,“ poodhalil Ricciardo příčiny svého dnešního nezdaru.

Force India

Jediným týmem ze středu pole, který dokázal v Kanadě dojet na bodech s oběma vozy, byla Force India. Úspěšnějším z dvojice Paul di Resta - Adrian Sutil byl nakonec první jmenovaný, který si po startu ze sedmnácté pozice dojel pro vynikající sedmé místo v cíli. “Je to skvělý výsledek a prvotřídní práce týmu,“ pochvaloval si Skot. “V pátek se mi při dlouhých jízdách nepodařilo shromáždit žádná data, takže to chutná extra sladce, že jsme přiměli fungovat jednozastávkovou strategii s velmi dlouhým stintem na středních pneumatikách. Pneumatiky fungovaly velmi dobře, časy na kolo byly konkurenceschopné a tým mi řekl, že to bude na mně, kdy zajedu do boxů. Jakmile jsem cítil, že pneumatiky začaly odcházet, zajel jsem do boxů,“ popsal průběh závodu ze svého pohledu Paul di Resta. Adrian Sutil se ve Velké ceně Kanady rozhodně nenudil: “Závod byl celkem dobrodružství, takže je dobré odjíždět s bodem vzhledem k tomu, co všechno se přihodilo. Dostal jsem se do smyku, když jsem předjížděl Bottase, což mě stálo docela dost míst. Měl jsem štěstí, že mě nikdo netrefil, když jsem byl uprostřed trati.“ Kromě toho se Sutil ještě dostal do kontaktu s Maldonadem, z něhož vyvázl s poškozeným zadním křídlem, a následně dostal penalizaci průjezdu boxem za ignorování modrých vlajek. “Nemyslím si, že to byla spravedlivá penalizace, protože i já jsem musel dnes předjet spoustu vozů a někdy to trvalo jedno nebo dvě kola, což je na tomto okruhu normální. Penalizace mě stála dvě pozice a tři body,“ vypočítal Němec, jenž skončil na desáté příčce.     

Williams

Valtteri Bottas nadějnou třetí startovní příčku v první body pro Williams v této sezoně nakonec nepřetavil. Finský nováček se během závodu postupně propadl pořadím až na celkové čtrnácté místo. “Bojovali jsme tvrdě, abychom si dnes zajistili nějaké body, ale nakonec jsme prostě ve voze neměli rychlost. Neměl jsem zrovna skvělý start, což umožnilo několika vozům mě v prvním kole přeskočit, a my jsme na suchu jednoduše nemohli dosáhnout takové konkurenceschopnosti, jakou jsme měli včera. Opotřebení pneumatik v první stintu bylo velké, což naše šance na setrvání v nejlepší desítce také snížilo,“ nechal se slyšet Valtteri Bottas. Jeho kolega Pastor Maldonado na tom byl v konečném zúčtování ještě o dvě místa hůře. Williamsu tedy nezbývá nic jiného než dále usilovně pracovat na zlepšení v naději, že příští velká cena, která se jede na jeho domácí půdě, bude konečně obratem k lepšímu. “V dnešním závodě jsme doufali v lepší výsledek. Ve srovnání s tím suchým a horkým počasím, které jsme dnes viděli, se vůz na mokru choval lépe a my musíme přijít na to proč. Po včerejším dobrém Valtteriho výsledku to byl pro nás ke konci těžký víkend, ve kterém ani jeden vůz nebodoval. Teď jsou před námi tři týdny do dalšího závodu, takže musíme dále pracovat na zlepšení našeho celkového závodního výkonu,“ komentoval Pastor Maldonado.

Sauber

Pro švýcarskou stáj dopadla Velká cena Kanady obrovským zklamáním. Ani jeden z jeho jezdců totiž cíl dnešního závodu nespatřil. Jak Estebana Gutiérreze, tak i Nika Hülkenberga z něj vyřadily kolize.  “Celý závod se vůz velmi těžce řídil a já vždycky tlačil až na limit,“ stěžoval si Mexičan. “Na první sadě pneumatik se jezdilo obtížně a jedna zastávka by byla nemožná. Když jsem po své druhé zastávce v boxech najížděl do první zatáčky, přejel jsem přes jeden z hrbolů, přední kola se zablokovala a já jsem nemohl zastavit,“ vysvětlil Gutiérrez. Kolega Hülkenberg musel ze závodu odstoupit poté, co se dostal do kontaktu s jedním z caterhamů, který předjížděl o kolo. “Je znepokojivé takto skončit závod. Předjíždění o kolo zpět může být obtížné, ale tito jezdci mezi sebou také závodí. Předjel jsem Gieda van der Gardeho a zabrzdil. Nejprve jsem nic necítil, a to až do chvíle, kdy jsem vyjel ze zatáčky a uvědomil si, že vůz nejel rovně, takže jsme se rozhodli zastavit. Bojoval jsem o čtrnácté místo a na víc jsem neměl. Samozřejmě že to není ideální způsob, jak ukončit závod, ale nakonec o moc víc bychom toho stejně nezískali,“ přiznal Němec.

Další článek: Traťového komisaře v Montrealu přejel jeřáb, je v kritickém stavu

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10