Střed pole: Vergne se blýskl svým nejlepším kvalifikačním výsledkem

Francouz navázal na slibný výkon z Monaka a podruhé za sebou odstartuje do závodu z první desítky. Ricciardo o svoji pozici přišel kvůli penalizaci, zatímco di Restu postihly technické problémy a Sauber smůla.
Střed pole: Vergne se blýskl svým nejlepším kvalifikačním výsledkem

Toro Rosso

Francouzský pilot hájící barvy Toro Rosso si na okruhu Gillesa Villeneuva vybojoval sedmé místo na startu zítřejší Velké ceny Kanady, což znamená jeho dosavadní nejlepší umístění na startovním roštu v rámci formule 1. “Nebyla to jednoduchá kvalifikace, a v jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že se nedostanu z Q1! Podařilo se nám ale na voze zlepšit pár věcí a to pomohlo. Obecně se na mokru cítím dobře, dnes tomu ale tak nebylo. Vůz nebyl výjimečný, ale myslím si, že jsme z něho vytěžili většinu. Je to má nejlepší kvalifikace v F1 vůbec, ale nebudu tu kvůli sedmému místu skákat radostí, v sobotu se žádné body neudělují,“ je si dobře vědom Jean-Eric Vergne. “Ta hlavní část naší práce nás čeká teprve zítra, kdy se budu snažit přinejmenším si udržet tuto pozici nebo skončit ještě o něco výše. Bude to obtížné odpoledne v odlišných podmínkách, naše rychlost na dlouhou vzdálenost ale včera vypadala dobře, takže to je důvod k tomu, abychom byli optimističtí,“ uzavírá Francouz. Do první desítky se vešel také jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. “Dnes jsme měli celkem štěstí, že se nám podařilo probojovat se do Q3, jelikož jsem se ve voze na přechodných pneumatikách nikdy necítil opravdu pohodlně nebo spokojeně. Pokud bude zítra sucho, cítím, že se můžeme posunout startovním polem vpřed, protože tu je podle mě před námi několik chlapců, kteří nemají na suchu takovou rychlost, takže rozhodně doufám v to, že zítra pršet nebude,“ podotýká australský závodník. Ten se nakonec na startovním roštu o dvě místa propadne, neboť mu sportovní komisaři udělili penalizaci za to, že se na výjezdu z boxové uličky správně nezařadil do fronty.

Force India

Mezi jezdci týmu Vidžaje Mallyi byly v sobotu odpoledne poněkud velké výsledkové rozdíly. Zatímco Adrianu Sutilovi se povedlo postoupit až do závěrečné části kvalifikace, v níž obsadil osmé místo, Paul di Resta skončil již v první dvacetiminutovce, a do závodu odstartuje až jako sedmnáctý. “S osmým místem jsem celkem spokojen. Byla to těžká kvalifikace a bylo velmi těžké odhadnout podmínky. Nějaké části tratě byly mokré a jiné suché, takže jen těžko jste mohli vědět, jak moc na to tlačit. Také jsem měl problémy s tím, abych zahřál pneumatiky, takže nebylo lehké to všechno dát dohromady v jednom kole. Pro mě bylo nejdůležitější kolo hned to po červené vlajce: všichni jsme se seřadili na konci boxové uličky - skoro jako na startu závodu - a já věděl, že mám jen jednu šanci na to, abych zvládl Q2. Naštěstí mi to vyšlo,“ říká Sutil. Na druhé straně garáže panuje po kvalifikace zcela jiná nálada. Technické problémy odsoudily Paula do Restu ke startu z konce druhé desítky. “Je frustrující startovat ze sedmnácté pozice, takže si musíme sednout a přesně zanalyzovat, co se stalo. Něco se pokazilo na řazení během mé první jízdy v Q1, a když jsem zajel do boxů, tým se to snažil opravit. Byl to jen malý problém, my jsme ale ztratili drahocenný čas tím, že jsme se snažili najít řešení. Trať mezitím zrychlovala a zrychlovala. Když jsem pak vyjel zpátky na dráhu, začalo znova pršet, a proto jsme propásli chvíli, kdy byla trať v nejlepším stavu. V takovéto situaci toho moc nezmůžete, je to ale obrovské zklamání vzhledem k tomu, jak konkurenceschopný byl včera vůz,“ lituje Skot.   

Sauber

Nico Hülkenberg byl jedním z těch pilotů, kteří doplatili na vyvěšení červených vlajek zřejmě nejvíce. “Dnes to byla opravdová smůla. Měl jsem rozjeté dobré kolo a mohl jsem se dostat do Q3, poté se ale dvě stě metrů před cílovou čárou objevila červená vlajka. Myslím si ale, že po velmi obtížném včerejšku jsme se dnes dokázali celkem zlepšit a jedenácté startovní místo není tak špatné - je to blízko bodů (po Ricciardově a Räikkönenově penalizaci si Hülkenberg dokonce ještě o dvě pozice polepší - pozn. red.). Podle předpovědi počasí bude zítra sucho a tepleji, než bylo během celého víkendu. Musíme si počkat a uvidíme, jak budeme konkurenceschopní,“ říká Němec. “Dnes byly podmínky velmi záludné. Pokoušel jsem se najít limit vozu a bylo obtížné získat přilnavost. Červená vlajka přerušila Q2, a poté to byla celkem výzva poskládat kolo dohromady. Ačkoliv byl třetí trénink zkrácen, podařilo se nám udělat si představu o tom, co by mělo být v kvalifikaci možné. Co se týče zítřejšího závodu, nejsme si jisti počasím, ale předpokládám, že bude sucho. To pro nás může být dobré, protože jsme se rozhodli pro nastavení s nízkým přítlakem,“ dodává Esteban Gutiérrez, jenž do Velké ceny Kanady odstartuje z patnáctého místa.       

Váš názor Další článek: Räikkönen a Ricciardo penalizováni za nesprávnou pozici před restartem Q2
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10