Střed pole: Ve znamení šetření pneumatik, v desítce Sutil a Pérez

Střed pole: Ve znamení šetření pneumatik, v desítce Sutil a Pérez

Týmy středu pole se svorně rozhodly šetřit superměkké pneumatiky a v určité fázi kvalifikace je vůbec nenasadily. Do elitní desítky se prosadili Adrian Sutil a Sergio Pérez,.

Force India
Nejlepším zástupcem tzv. středu pole byl stejně jako před týdnem Adrian Sutil. Do Velké ceny Maďarska odstartuje stejně jako na Nürburgringu z osmého místa. Dopoledne ho přitom trápila přilnavost a před kvalifikací museli jeho mechanici udělat na voze několik změn. "Odpoledne se auto chovalo dobře. V minulosti jsme na Hungaroringu nebývali silní, protože trať vyžaduje maximální přítlak. Je pozitivní vidět, jak je teď naše auto všude konkurenceschopné," pochvaloval si Němec a dodal, že klíčová bude strategie. Paul di Resta byl v kvalifikaci jedenáctý. I když doufal, že bude startovat z lepší pozice, věří v body. "Ve svém posledním kole ve druhé části kvalifikace jsem možná měl víc riskovat. V tréninku jsme ukázali, že můžeme být konkurenceschopní při delších výjezdech, věřím, že to dokážeme přenést do závodu," doufá.

Sauber
Sergio Pérez postoupil do třetí části kvalifikace, tam už ale v rámci šetření pneumatik neodjel měřené kolo a na startu mu tak bude patřit desáté místo. "Jsem velmi šťastný. Je to podruhé, co jsem se dostal do třetí části, ale poprvé, kdy to můžu oslavit," narážel Mexičan na monackou kvalifikaci, kde se po havárii nemohl zúčastnit závodu. "Myslím, že jsme dnes dosáhli maxima. Tým zvládl strategii velmi dobře, ale záleží na zítřku. Naše závodní tempo by mělo být dobré a doufám, že se dokážu ještě zlepšit." Kamuj Kobajaši se kvalifikoval jako třináctý. "Poté, co jsme se ráno trápili, to v kvalifikaci bylo lepší. Upravili jsme nastavení, ale podmínky se také změnily. Mé poslední kolo z druhé části bylo OK, ale nepostoupil jsem. Mým cílem samozřejmě zůstává získat body." Japonec tuší, že oba druhy pneumatik mají nízkou životnost a očekává vzrušující závod.

Renault
Tým z Enstone nemá svého zástupce v elitní desítce. Dvanáctý Vitalij Petrov vysvětloval, že největším problémem bylo chování pneumatik za proměnlivých podmínek. "Byl jsem dost nedotáčivý, zejména v zatáčce devět. To mi přidalo dvě desetiny sekundy a prakticky zmařilo mé šance na postup do třetí části. Naše hlavní problémy ale jsou s motorem. Musíme najít jejich příčiny a odstranit je," upozornil Rus, který s dosaženou pozicí v žádném případě není spokojen. Zklamán byl i čtrnáctý Nick Heidfeld. "Momentálně je těžké dostat z auta víc. To nám ale nebrání bojovat na trati o lepší pozice a získat je. Bude důležitý dobrý start a dobrá strategie," shrnul situaci Němec.

Williams
Ani v Maďarsku se zatím týmu z Grove nedaří. Rubens Barrichello byl až patnáctý. "Měli jsme slibnou strategii, ale při svém posledním kole jsem v prvním sektoru nemohl aktivovat KERS a to ovlivnilo můj čas. Pořád to bylo docela dobré kolo, ale jsem zklamán, protože jsme předtím absolvovali slibnou jízdu na tvrdších pneumatikách a mysleli si, že jedenácté či dvanácté místo bude na měkčích možné," vysvětloval Brazilec. Pozitivní je, že ušetřil pneumatiky. "Se solidní strategií můžeme zítra absolvovat lepší závod." Pastor Maldonado ve druhé části kvalifikace nevyjel na trať a zůstal sedmnáctý. "Rozhodli jsme se ušetřit měkčí pneumatiky. Bylo to důležité pro naši strategii. Myslím, že nás zítra čeká velká bitva s vozy, které startují kolem nás. Máme ale sadu superměkkých gum navíc," upozornil Venezuelan.

Toro Rosso
Jezdci italského týmu se opět pohybovali na hranici postupu do druhé části. Jaimemu Alguersuarimu se to podařilo a vybojoval šestnácté místo. "Myslím, že jsem dnes odvedl maximum. Šetřili jsme pneumatiky na závod. Věřím, že naše nastavení může být velmi efektivní. Nevím, jestli bude možné bodovat, uvidíme, jak se závod vyvine," nechá se překvapit Španěl. Sébastien Buemi do druhé části nepostoupil a je osmnáctý, navíc má penalizaci pěti míst za kolizi s Heidfeldem při Velké ceně Německa. "Proto jsme se rozhodli nepoužít žádné superměkké pneumatiky a pošetřit je na zítřek. Mám tedy pro závod tři nové sady. Vzhledem k tomu, jak se tady opotřebovávají, to bude důležitý faktor," Švýcar doufá, že mu výhoda čerstvé sady pomůže postoupit v pořadí výše. "Je velký rozdíl mezi čerstvými a opotřebenými pneumatikami, důležité bude předjíždět pomalejší vozy co nejdříve." Vzhledem k obtížnosti předjíždění na maďarském okruhu chce technický ředitel Giorgio Ascanelli připravit kreativní strategii.

Doporučujeme

Články odjinud