Týmy středu pole se svorně rozhodly šetřit superměkké pneumatiky a v určité fázi kvalifikace je vůbec nenasadily. Do elitní desítky se prosadili Adrian Sutil a Sergio Pérez,.
Force India
Nejlepším zástupcem tzv.
středu pole byl stejně
jako před týdnem Adrian
Sutil. Do Velké ceny
Maďarska odstartuje stejně jako na Nürburgringu z osmého místa.
Dopoledne ho přitom
trápila přilnavost a
před kvalifikací museli
jeho mechanici udělat na voze
několik změn. "Odpoledne
se auto chovalo dobře. V
minulosti jsme na
Hungaroringu nebývali
silní, protože trať vyžaduje
maximální přítlak. Je
pozitivní vidět, jak je teď
naše auto všude
konkurenceschopné,"
pochvaloval si Němec a
dodal, že klíčová bude
strategie. Paul di Resta byl v kvalifikaci jedenáctý. I když
doufal, že bude
startovat z lepší pozice, věří v
body. "Ve svém posledním
kole ve druhé části kvalifikace jsem
možná měl víc riskovat.
V tréninku jsme ukázali,
že můžeme být
konkurenceschopní při
delších výjezdech,
věřím, že to dokážeme
přenést do závodu,"
doufá.
Sauber
Sergio Pérez postoupil
do třetí části
kvalifikace, tam už ale
v rámci šetření
pneumatik neodjel měřené
kolo a na startu mu tak
bude patřit desáté
místo. "Jsem velmi
šťastný. Je to podruhé,
co jsem se dostal do
třetí části, ale poprvé,
kdy to můžu oslavit,"
narážel Mexičan na monackou
kvalifikaci, kde se po
havárii nemohl zúčastnit
závodu. "Myslím, že jsme
dnes dosáhli maxima. Tým
zvládl strategii velmi
dobře, ale záleží na
zítřku. Naše závodní
tempo by mělo být dobré
a doufám, že se dokážu
ještě zlepšit." Kamuj
Kobajaši se kvalifikoval
jako třináctý. "Poté, co
jsme se ráno trápili, to
v kvalifikaci bylo
lepší. Upravili jsme
nastavení, ale podmínky
se také změnily. Mé
poslední kolo z druhé
části bylo OK, ale
nepostoupil jsem. Mým
cílem samozřejmě zůstává
získat body." Japonec
tuší, že oba druhy
pneumatik mají nízkou
životnost a očekává
vzrušující závod.
Renault
Tým z Enstone nemá svého
zástupce v elitní
desítce. Dvanáctý
Vitalij Petrov
vysvětloval, že
největším problémem bylo
chování pneumatik za
proměnlivých podmínek.
"Byl jsem dost
nedotáčivý, zejména v
zatáčce devět. To mi
přidalo dvě desetiny sekundy a
prakticky zmařilo mé
šance na postup do třetí
části. Naše hlavní
problémy ale jsou s
motorem. Musíme najít
jejich příčiny a odstranit
je," upozornil Rus,
který s dosaženou pozicí
v žádném případě není
spokojen. Zklamán byl i
čtrnáctý Nick Heidfeld.
"Momentálně je těžké
dostat z auta víc. To
nám ale nebrání bojovat
na trati o lepší pozice
a získat je. Bude
důležitý dobrý start a
dobrá strategie," shrnul
situaci Němec.
Williams
Ani v Maďarsku se zatím
týmu z Grove nedaří.
Rubens Barrichello byl
až patnáctý. "Měli jsme
slibnou strategii, ale
při svém posledním kole
jsem v prvním sektoru
nemohl aktivovat KERS a
to ovlivnilo můj čas.
Pořád to bylo docela
dobré kolo, ale jsem
zklamán, protože jsme předtím
absolvovali slibnou
jízdu na tvrdších
pneumatikách a mysleli si, že
jedenácté či dvanácté
místo bude na měkčích
možné," vysvětloval Brazilec.
Pozitivní je, že ušetřil
pneumatiky. "Se solidní
strategií můžeme zítra
absolvovat lepší závod."
Pastor Maldonado ve
druhé části kvalifikace
nevyjel na trať a zůstal
sedmnáctý. "Rozhodli
jsme se ušetřit měkčí pneumatiky. Bylo to
důležité pro naši
strategii. Myslím, že
nás zítra čeká velká
bitva s vozy, které
startují kolem nás. Máme
ale sadu superměkkých
gum navíc," upozornil
Venezuelan.
Toro Rosso
Jezdci italského týmu se
opět pohybovali na
hranici postupu do druhé
části. Jaimemu
Alguersuarimu se to
podařilo a vybojoval
šestnácté místo.
"Myslím, že jsem dnes
odvedl maximum. Šetřili
jsme pneumatiky na
závod. Věřím, že naše
nastavení může být velmi
efektivní. Nevím, jestli
bude možné bodovat,
uvidíme, jak se závod
vyvine," nechá se
překvapit Španěl.
Sébastien Buemi do druhé
části nepostoupil a je
osmnáctý, navíc má
penalizaci pěti míst za
kolizi s Heidfeldem při
Velké ceně Německa.
"Proto jsme se rozhodli
nepoužít žádné
superměkké pneumatiky a
pošetřit je na zítřek.
Mám tedy pro závod tři
nové sady. Vzhledem k
tomu, jak se tady
opotřebovávají, to bude
důležitý faktor," Švýcar
doufá, že mu výhoda
čerstvé sady pomůže
postoupit v pořadí výše.
"Je velký rozdíl mezi
čerstvými a
opotřebenými
pneumatikami, důležité
bude předjíždět
pomalejší vozy co
nejdříve." Vzhledem k
obtížnosti předjíždění
na maďarském okruhu chce
technický ředitel
Giorgio Ascanelli
připravit kreativní
strategii.