Střed pole: V první desítce skončili Hülkenberg, di Resta, Pérez a Senna

Střed pole: V první desítce skončili Hülkenberg, di Resta, Pérez a Senna

Jedinou stájí ze středu pole, která si ve Valencii nepřipsala žádný bod na své konto, tak bylo Toro Rosso, jehož půst trvá již šestým závodem v řadě.

Force India

Oba jezdci indického týmu dokázali těžit z toho, že se ve včerejší kvalifikaci dostali až do její závěrečné části a startovali tak z vyšších pozic. Pro solidních deset bodů si za skvělou pátou příčku dojel ve Velké ceně Evropy Nico Hülkenberg. "Po velmi dlouhém a obtížném závodu je páté místo skvělým úspěchem. Strategie na dvě zastávky vyšla dobře, poslední stint byl ale velmi dlouhý a v několika posledních kolech bylo velmi těžké udržet za sebou vozy na čerstvějších pneumatikách. Závod byl chvílemi trochu komplikovaný, ale velmi zábavný," řekl k dnešnímu klání německý pilot. Paul di Resta vsadil na riskantní strategii, která se mu nakonec vyplatila. Oproti startu si v cíli o tři místa polepšil a pod šachovnicovou vlajku tak projel jako sedmý. "Jeli jsme velmi agresivně na jednu zastávku a ve skutečnosti jsme byli jediným vozem, který to s touto strategií dokázal. Samozřejmě, když jedete na jednu zastávku v boxech, vážně nechcete, aby na trať vyjel safety car. To rozhodně pokazilo můj závod a stálo mě to pozice. Ale konečným sedmým místem nemůžeme být příliš zklamáni vzhledem k tomu, jak se závod vyvinul. Je skvělé mít další takový výsledek, ve kterém dojely oba vozy na bodech," nechal se slyšet di Resta.

Sauber

Sergio Pérez dovezl ve Valencii svůj sauber do cíle na devátém místě a připsal si tak na své konto další body. Připustil však, že z pohledu obutí to bylo ke konci již velmi kritické. "S naší strategií jsme docela riskovali a ke konci už bylo opotřebení pneumatik obrovské. Můžete si říct, že dva body nejsou tak špatným výsledkem, pokud startujete z patnáctého místa na roštu, nejdůležitější ale teď je, abychom zlepšili náš výkon v kvalifikaci. V druhém závodě v řadě jsem byl na startovním roštu patnáctý, a pokud bych mohl startovat o něco výše, mohl bych toho dosáhnout více," podotkl Sergio Pérez. Kamuj Kobajaši cíl závodu nespatřil, neboť z něj odstoupil po třiatřiceti odjetých kolech v důsledku kolize s Felipem Massou. Japonskému pilotovi se podařil start, po kterém si polepšil o dvě místa a následně ještě stihl předjet Pastora Maldonada. "Jel jsem čtvrtý a vypadalo to slibně. Pak jsme po čtrnácti kolech měli při mé první zastávce v boxech problémy s předním levým kolem. Poté jsem byl jedenáctý a stále jsme měli dobrou šanci," popisoval úvodní fázi závodu pilot Sauberu. Ve dvacátém kole ale nastaly problémy, když Kobajaši kolidoval se Sennou na williamsu. "Měl jsem tam zeď a nemohl jsem jet nikam jinam, když jsme se dotkli. Musel jsem zajet do boxů pro výměnu nosu. Když byl pak později závod po safety caru restartován, bojoval jsem o pozice s Felipem Massou. Naše vozy se dotkly a tentokrát bylo poškození příliš veliké na to, abych mohl pokračovat," vysvětlil Kobajaši incident, který jej stál další působení v dnešním závodě.   

Williams

Podle oficiálních výsledků, které se po závodě ještě několikrát měnily v důsledku jednotlivých penalizací, byl nakonec úspěšnějším z obou jezdců Williamsu Bruno Senna, jenž si dojel pro jeden bod za desáté místo. "Dneškem jsem celkem zklamaný, protože jsme měli dobrou rychlost a správnou strategii. Poté, co jsem ztratil čas, když jsem měl defekt pneumatiky a obdržel jsem penalizaci průjezdu boxy, by bylo i v takovém závodě, jako byl ten dnešní, obtížné dojet na bodech," litoval Bruno Senna ještě v době, kdy netušil, že díky dodatečné penalizaci týmového kolegy si jeden bod z Velké ceny Evropy na svůj účet přeci jen připíše. Pastor Maldonado a Williams společně věřili po včerejší povedené kvalifikaci v další vynikající výsledek. Nutno podotknout, že venezuelský jezdec k němu měl také dlouhou dobu nakročeno. Těsně před koncem závodu bojoval s Lewisem Hamiltonem o poslední pódiové umístění. Oba piloti ale kolidovali, na což Hamilton doplatil okamžitým odstoupením a Maldonado následnou penalizací, po které o své desáté místo přišel, neboť bylo k jeho výslednému času připočteno dalších dvacet vteřin. "Byl to pro nás smolný závod, protože jsme vypadali (dost) silně na to, abychom skončili na pódiu. Na začátku závodu jsme trochu ztráceli, ale na konci jsem předjel Lewise a on mě pak předjel zpět. Přeskočil jsem přes obrubník a pak už jsem nemohl nic dělat a kolidovali jsme."

Toro Rosso

Jednou ze stájí, u které po GP Evropy převládá velké zklamání, je bezpochyby Toro Rosso. Ani Daniel Ricciardo ani Jean-Eric Vergne na bodovaných pozicích nedojeli. "Jel jsem dobře a tým si zasloužil lepší výsledek. Až na moji konečnou pozici to byl opravdu dobrý závod." V jeho druhé polovině Ricciardo kolidoval s Vitalijem Petrovem, což jej podle svých slov stálo šanci na bodový zisk. Australan se nakonec musel smířit s jedenáctým místem. To Jean-Eric Vergne cíl závodu ani neviděl a navíc si ze Španělska odváží penalizaci v podobě ztráty deseti míst na startovním roštu Velké ceny Velké Británie za to, že podle úsudku sportovních komisařů byl hlavním viníkem kolize mezi ním a Heikkim Kovalainenem. "Co se týče incidentu s Heikkim, cítil jsem, že jsem byl před ním, a tak jsem začal zatáčet. Kolidovali jsme a jeho přední křídlo propíchlo moje zadní kolo. Podlaha byla velmi poškozená a bylo nemožné vyměnit poškozené kolo, takže jsem nemohl pokračovat. Myslím si, že to byl běžný závodní incident," přiblížil celou situaci ze svého pohledu Francouz. Sportovní komisaři však byli jiného názoru.  

 

Doporučujeme

Články odjinud