Šestý Kubica měl stejně jako někteří jeho kolegové problémy s měkčí směsí pneumatik. Do první desítky se prosadil i Petrov a oba williamsy. Těsně za ní skončil Buemi, nedařilo se Force Indii, Sauberu a Alguersuarimu.
Renault
Robert Kubica potvrdil svou formu i při kvalifikaci na Velkou cenu Evropy ve Valencii, ve které obsadil šesté místo. Do třetí části postoupil i desátý Vitalij Petrov. Kubicovi se dařilo především na tvrdších pneumatikách, na měkčích byl vůz méně stabilní. Přesto se Polák rozhodl, že v úvodu závodu použije měkčí sadu. "I když jsem se v prvních dvou částech kvalifikace umístil výše, myslím, že naše pozice je odpovídající. Úpravy na voze jsme ještě nevyužili stoprocentně, doufám, že to přijde v dalších závodech," věří Polák. Petrov je samozřejmě rád, že se dostal do třetí části, ale lituje chyb ve svém nejrychlejím kole. "Mohl jsem na tom být ještě lépe. V závodě se může stát cokoliv. Budu šetřit pneumatiky. Také musím úpravám na voze přizpůsobit svůj závodní styl," dodal Rus. Na základě kvalifikačních výsledků šéf týmu Eric Boullier věří, že tým by mohl bodovat s oběma vozy a snížit tak ztrátu na Mercedes, jehož jezdci dnes skončili až za piloty Renaultu. Hlavní inženýr Alan Permane dodal, že tým kvůli potížím s měkčí směsí plánuje kratší úvodní stint.
Williams
Tým z Grove přivezl do Valencie úpravy na voze a oba jezdci se dostali do první desítky. Nico Hülkenberg se kvalifikoval osmý a Rubens Barrichello devátý. Hülkenberg byl po celý víkend pomalejší než jeho zkušenější týmový kolega, ale v kvalifikaci ho porazil. "Jsme samozřejmě rádi, že máme obě auta v elitní desítce. Doufejme, že nás zítra čeká dobrý závod a získáme několik bodů," přeje si Němec. Barrichello měl ve třetí části kvalifikace problémy se zahříváním brzd. "Cítím, že můžeme dosáhnout umístění v nejlepší šestce. Auto vypadá konkurenceschopně," vyjádřil Brazilec spokojenost s modifikacemi svého williamsu. "Musíme nadále tvrdě pracovat, ale náš výsledek je důkazem, že můžeme být rychlí." Technický ředitel Sam Michael upozornil, že Barrichello pojede závod s novým typem zadního křídla.
Toro Rosso
Sébastien Buemi zaznamenal nejlepší kvalifikační výsledek sezony, ve Valencii byl jedenáctý. Jaime Alguersuari obsadil místo osmnácté. Buemi na tom podle svých slov mohl být ještě lépe, kdyby ho nezdržel Barrichello. "Při mém posledním rychlém kole se v poslední zatáčce objevil přede mnou a opravdu mě zpomalil. Stálo mě to dvě desetiny. Mohl jsem být lepší než jedenáctý," litoval Švýcar. Toro Rosso nepřivezlo po Kanadě žádné úpravy, takže je Buemi překvapen, že auto fungovalo tak dobře. "Je to důkaz, že tým odvádí dobrou práci. I když bude obtížně předjíždět, mám šanci zajet dobrý závod," věří. Alguersuari naopak postrádal rychlost. "Možná jsem měl příliš nízký tlak v pneumatikách. Měl jsem problémy především na měkčích gumách," vysvětloval Španěl, který měl kromě pneumatik problémy také s brzdami.
Force India
Indický tým tentokrát nenavázal na svou formu z předchozích závodů a ani jeden z jezdců se nevešel do první desítky. Přestože dopoledne se oběma dařilo, skončili Adrian Sutil a Vitantonio Liuzzi na třináctém, respektive čtrnáctém místě. Sutil měl v úvodu kvalifikace problémy s přilnavostí a po celou dobu se jeho pneumatiky nechovaly správně. "Je to velké zklamání, ráno jsme vypadali silní a moc jsme toho neměnili. Teď se soustředím na závod, vždy je příležitost získat nějaké pozice," věří Němec. S pneumatikami měl problémy také Liuzzi, který viděl příčinu v oteplení o sedm až osm stupňů oproti tréninkům. "Oba jsme trpěli nedotáčivostí. Je to škoda, včera a ráno jsme vypadali velmi konkurenceschopně. Ale nikdy se nevzdáváme," ujistil Ital.
Sauber
Nepříliš uspokojivé výsledky zaznamenal ve Valencii Sauber. Pedro de la Rosa skončil šestnáctý a Kamuj Kobajaši osmnáctý. De la Rosa byl přesto docela spokojen. "Především v první části se nám dařilo. Změny po trénincích se vyplatily. Tvrdě jsme pracovali a ze změn jsme vytěžili maximum," věří Španěl, kterému vyhovovala zejména tvrdší směs. "S měkčími pneumatikami jsem postrádal přilnavost." Kobajaši byl jediným ze zástupců zaběhnutých týmů, který nepostoupil ani do druhé části kvalifikace. Také on měl problémy s měkčí sadou pneumatik. "Zablokovala se mi kola a hned se mi udělaly plošky. Poté jsem ve voze cítil vibrace a to zničilo mé druhé rychlé kolo. Škoda," litoval Japonec. Technický ředitel James Key upozornil na nekonzistentní přilnavost a potíže s vyvážením.