Střed pole: V Německu dosáhli na body Kobajaši, Pérez a Hülkenberg

Střed pole: V Německu dosáhli na body Kobajaši, Pérez a Hülkenberg

Zatímco jezdci Sauberu si vzhledem ke svým startovním pozicím výrazně polepšili, u Force Indie tomu bylo naopak. Toro Rosso a Williamsu závod příliš nevyšel.

Sauber

Tým Sauber si po včerejší kvalifikaci spravil chuť v dnešním závodě, když na bodovaných pozicích dojeli oba jeho piloti. Lepší z dua Kobajaši - Pérez byl v neděli odpoledne Japonec, který po penalizaci Sebastiana Vettela skončil čtvrtý. "Jsem velmi šťastný za tým, že se nám znovu podařilo získat dobrý výsledek. Ve dvou posledních závodech jsme měli smůlu a také včera jsme měli špatnou kvalifikaci. Výkon našeho vozu, obzvláště na suchu, je velmi silný. Stačilo se jen lépe kvalifikovat a mohli jsme toho dnes dosáhnout ještě víc. Na začátku závodu to bylo na středních pneumatikách trochu obtížné, ale naše strategie byla dobrá. Pokud zvážím, odkud jsme startovali, je osmnáct bodů excelentním výsledkem," řekl v cíli Velké ceny Německa Kamuj Kobajaši. Nakonec si Sauber mohl díky Vettelově trestu na své konto připsat ještě o dva body více. Sergio Pérez se musel během dnešního klání probíjet startovním polem a za svůj výkon byl odměněn osmi body za šestou příčku. "Jsem velmi potěšený za nás za všechny, že jsme se dokázali vzpamatovat po tak špatné kvalifikaci. V závodě jsme ukázali silnou výkonnost. Moje strategie byla trochu poznamenána, protože jsem musel zajet ke svému prvnímu pitstopu o něco dříve, než jsme plánovali. Cítil jsem, že je s levou stranou vozu něco v nepořádku - možná to byl defekt - ale opravdu ještě nevím, co to bylo. To samozřejmě znamenalo, že jsme museli protáhnout další stint a dojeli jsme na docela starých pneumatikách," přiblížil mexický závodník.  

Force India

Třetím jezdcem z týmů ze středu pole, který v Německu dosáhl na body, byl domácí Nico Hülkenberg, jenž obsadil deváté místo. Oproti kvalifikaci si ale celkem pohoršil. "Vždycky jsme věděli, že bude těžké udržet se na čtvrtém místě, protože jsme v sobotu ráno nevypadali zejména v suchých podmínkách příliš silně. Co se týče strategie, byly tři zastávky správnou cestou vpřed, protože závod na dvě zastávky nebyl s tím, jak se pneumatiky opotřebovávaly, možný," uznal Hülkenberg. Paul di Resta na body nedosáhl, skončil až jako jedenáctý a v cíli byl přesvědčen, že společně se svým týmem nezvolil tu nejlepší možnou strategii: "Závod byl o tom rozhodnout se, jestli zvolit dvě nebo tři zastávky v boxech. Pokud se ohlédnu zpět, tak jsme možná mohli být více agresivní. Bylo ale těžké porozumět pneumatikám a vypadlo to, že jsme uprostřed každého stintu ztráceli rychlost." 

Toro Rosso

Italský tým odjíždí z Hockenheimringu bez bodu. Daniel Ricciardo startoval jedenáctý, v cíli si ale o dvě příčky pohoršil. "Měl jsem normální start a v úvodním kole jsem si pohlídal (svou) pozici, takže alespoň jsme si život nezkomplikovali víc, než bylo potřeba. Každopádně, už z prvních kol bylo jasné, že jsem se nemohl rovnat rychlosti vozů kolem mě a že jsem docela zápasil s nedotáčivostí. Při prvním pitstopu jsem požádal o více přítlaku na předním křídle, abych se zbavil nedotáčivosti, a druhý stint už byl o trochu lepší. Osm kol do konce jsem ale začal ztrácet přilnavost na zadní nápravě a bylo to," vysvětlil Australan. Jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne měl po skončení závodu rozporuplné pocity. Podle svých slov dnes mohl dosáhnout daleko lepšího výsledku, než jakým je čtrnácté místo. S rychlostí STR7 byl spokojen. "Jsem zklamaný a zároveň i potěšený. Potěšený jsem proto, že výkonnost byla celkem dobrá, a zklamaný proto, že jsme měli smůlu kvůli defektu, což znamenalo, že jsme museli udělat dřívější zastávku v boxech, která nám zničila závod. Měl jsem špatný start, propadl jsem na dvacáté místo, i tak jsem ale v cíli prvního kola byl třináctý. Vůz rozhodně fungoval lépe, než tomu bylo v několika minulých velkých cenách, což nám dává naději, že se můžeme v příštích závodech dále zlepšovat," nechal se slyšet Jean-Eric Vergne.    

Williams

Nejhůře z týmů ze středu pole dopadl na Hockenheimringu Williams, jehož jezdci obsadili patnácté a sedmnácté místo. Pastor Maldonado přitom startoval z páté příčky. "Start byl dobrý, ale ve druhém stintu vůz postrádal rychlost a já jsem kvůli poškození, které jsem utrpěl v úvodní části závodu, neměl přilnavost potřebnou k tomu, abych si udržel pozici," popsal své potíže Venezuelan. Pak se chování jeho vozu o něco zlepšilo, na body už ale v tu chvíli bylo velmi daleko. Závod Bruna Senny poznamenala kolize z prvního kola. "Měl jsem smůlu, protože jsem v prvním kole ztratil téměř minutu poté, co jsem musel zajet do boxů, když jsem kolidoval. To mě odsunulo na samotný konec a odtamtud je vždycky obtížné probojovat se vpřed. Nicméně, vůz má dobrou výkonnost, a pokud se příště kvalifikujeme na vyšších příčkách, pak budeme mít v Maďarsku dobrou šanci na zisk bodů," neztrácel Senna optimismus.   

Doporučujeme

Články odjinud