Střed pole: V kvalifikaci se dařilo Petrovovi a jezdům Force India

Rus postoupil do závěrečné části, ve které se rozhodl také vyjet na trať, a výsledkem byl osmý nejrychlejší čas. Naopak, důvod k zamyšlení mají u Sauberu a Williamsu.
Střed pole: V kvalifikaci se dařilo Petrovovi a jezdům Force India

Renault

Nejlepší umístění z pilotů stájí ze středu pole si v kvalifikaci na Velkou cenu Koreje připsal Vitalij Petrov. "Osmé místo je něco, na co mohu být pyšný. Trať je docela hladká a s těmito pneumatikami nabídla spoustu přilnavosti. Jako tým jsme odvedli fantastickou práci. Hlavní je, že nemáme žádný problém, se kterým bychom vstupovali do zítřejšího závodu," spokojeně konstatoval ruský jezdec. Naopak Bruno Senna zůstal za očekáváním. Patnáctá startovní pozice není přesně to, co by si přál. "Tento rok je to můj první slabý kvalifikační výkon a doufám, že je to také poslední! Někdy prostě ve správný čas nedostanete vše, co ze svého vozu potřebujete. Auto bylo v pořádku. V několika zatáčkách jsem ale byl daleko od Vitalijova času, a to je vše, co dělá rozdíl mezi Q2 a Q3," má jasno Senna.

Force India

Paul di Resta i Adrian Sutil podali velmi dobrý výkon a odměnou jim byla účast v Q3. V ní se na trať odhodlal pouze Skot, měřené kolo ale nezajel. Oba jezdci tak obsadili deváté, respektive desáté místo. "Skrze celou kvalifikaci jsme vypadali docela silně. Je dobré udělat Q3. Staví mě to do silné pozice pro zítřek. Obzvláště, když startuji z čisté strany startovního roštu. Očekávám, že DRS zóna tu bude docela efektivní. Za námi jsou rychlá auta, včetně Mercedesu, a my musíme pracovat tvrdě, abychom si je udrželi od těla," je si vědom di Resta, kterému bude na startu krýt záda kolega Sutil. "Když uvážím omezený čas strávený na suché trati, tak si myslím, že můžeme být s naším výkonem dnes spokojeni. Během Q3 jsem se rozhodl ušetřit pneumatiky a věřím, že to byla správná věc," nechal se slyšet německý jezdec.

Toro Rosso

Jezdci italské stáje mohou být s kvalifikací na Velkou cenu Koreje celkem spokojeni. Do závěrečné části se sice nedostali, jedenáctý čas Alguersuariho ale naznačuje, že forma vozů z Faenzy roste každým závodem. "Můžeme říct, že to bylo dobrá kvalifikace. Od včerejška, kdy se auto chovalo dobře v mokrých podmínkách, odvádíme skvělou práci. Myslím si, že nyní už rozumíme mnohým úpravám, které jsme představili na Suzuce, lépe a vytěžili jsme z nich víc. Byl jsem také povzbuzen dlouhými stinty. Opotřebování (pneumatik) nebylo tak velké, jak jsme očekávali, takže to nám zítra potíže dělat nebude," je si jist Španěl. "Být dvě desetiny od toho, abychom se dostali mezi nejlepších deset, je náznakem zlepšujícího se vozu. Jsem přesvědčen, že jsem mohl zajet ještě lépe, stále si ale myslím, že to pro zítřek vypadá dobře," odhaduje Buemi, jenž v dnešní kvalifikaci obsadil třináctou příčku.

Sauber

Lepší z dvojice týmu Sauber byl po kvalifikaci Kamuj Kobajaši. Ze svého výsledku se ale rozhodně neradoval, neboť skončil v hloubi startovního pole. "Doposavad tu zažíváme těžké časy. Být čtrnáctý na roštu není očividně to, v co jsme doufali. Od našich soupeřů jsme docela daleko. Hlavním problémem je stále nedostatek přilnavosti, který je způsoben kombinací různých faktorů," vysvětlil Kobajaši. Týmový kolega Pérez dopadl ještě hůře a do Velké ceny Koreje odstartuje až ze sedmnáctého místa. "Pro mě to byla velmi špatná kvalifikace. Nejsem spokojený s vyvážením a nastavením vozu. V autě jsem se vůbec necítil pohodlně. Mé poslední kolo v Q2 bylo obzvláště špatné, protože jsem neměl správné brzdné rozpoložení a blokovala se mi přední kola," postěžoval si mexický závodník.

Williams

Nejhůře z týmů ze středu pole dopadl již tradičně Williams. Jeho jezdci obsadili šestnáctou a osmnáctou příčku. Lepší z obou pilotů byl Pastor Maldonado. "Dnes ráno jsem toho s malým množstvím paliva v nádrži moc nenajel, jenom čtyři měřená kola. Tato trať není vůbec lehká, hlavně sektory dva a tři. Od nejlepší desítky jsme docela daleko, takže musíme pokračovat v práci," prohlásil Venezuelan. Pro Rubense Barrichella skončila kvalifikace už v její první části. "Mé první kolo v Q1 bylo celkem dobré, ale moje pneumatiky se začaly třetím kolem opotřebovávat. Před tím, než kvalifikace začala, jsme se rozhodli šetřit pneumatiky, a tak jsme naše kolo přerušili a zajeli do boxů. Udělali jsme nejlepší možné rozhodnutí vzhledem k současné výkonnosti vozu," zhodnotil Barrichello.

Další článek: U Ferrari uznávají, že třetí řada odpovídá současnému potenciálu vozu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10