Rus postoupil do závěrečné části, ve které se rozhodl také vyjet na trať, a výsledkem byl osmý nejrychlejší čas. Naopak, důvod k zamyšlení mají u Sauberu a Williamsu.
Renault
Nejlepší umístění z pilotů stájí
ze středu pole si v kvalifikaci na Velkou cenu Koreje připsal Vitalij
Petrov. "Osmé
místo je něco, na co mohu být pyšný. Trať je docela hladká a s těmito pneumatikami
nabídla spoustu přilnavosti. Jako tým jsme odvedli fantastickou práci. Hlavní
je, že nemáme žádný problém, se kterým bychom vstupovali do zítřejšího závodu,"
spokojeně konstatoval ruský jezdec. Naopak Bruno Senna zůstal za očekáváním.
Patnáctá startovní pozice není přesně to, co by si přál. "Tento rok je to můj
první slabý kvalifikační výkon a doufám, že je to také poslední! Někdy prostě ve
správný čas nedostanete vše, co ze svého vozu potřebujete. Auto bylo v pořádku.
V několika zatáčkách jsem ale byl daleko od Vitalijova času, a to je vše,
co dělá rozdíl mezi Q2 a Q3," má jasno Senna.
Force India
Paul di Resta i Adrian Sutil podali
velmi dobrý výkon a odměnou jim byla účast v Q3. V ní se na trať odhodlal pouze Skot, měřené kolo ale nezajel. Oba jezdci tak obsadili deváté, respektive desáté místo. "Skrze celou
kvalifikaci jsme vypadali docela silně. Je dobré udělat Q3. Staví mě to do
silné pozice pro zítřek. Obzvláště, když startuji z čisté strany startovního
roštu. Očekávám, že DRS zóna tu bude docela efektivní. Za námi jsou rychlá
auta, včetně Mercedesu, a my musíme pracovat tvrdě, abychom si je udrželi od
těla," je si vědom di Resta, kterému bude na startu krýt záda kolega Sutil. "Když
uvážím omezený čas strávený na suché trati, tak si myslím, že můžeme být s naším
výkonem dnes spokojeni. Během Q3 jsem se rozhodl ušetřit pneumatiky a věřím, že
to byla správná věc," nechal se slyšet německý jezdec.
Toro Rosso
Jezdci italské stáje mohou být s kvalifikací
na Velkou cenu Koreje celkem spokojeni. Do závěrečné části se sice nedostali,
jedenáctý čas Alguersuariho ale naznačuje, že forma vozů z Faenzy roste
každým závodem. "Můžeme říct, že to bylo dobrá kvalifikace. Od včerejška, kdy
se auto chovalo dobře v mokrých podmínkách, odvádíme skvělou práci. Myslím
si, že nyní už rozumíme mnohým úpravám, které jsme představili na Suzuce, lépe
a vytěžili jsme z nich víc. Byl jsem také povzbuzen dlouhými stinty. Opotřebování
(pneumatik) nebylo tak velké, jak jsme očekávali, takže to nám zítra potíže dělat nebude," je si jist Španěl. "Být dvě desetiny od toho, abychom
se dostali mezi nejlepších deset, je náznakem zlepšujícího se vozu. Jsem
přesvědčen, že jsem mohl zajet ještě lépe, stále si ale myslím, že to pro
zítřek vypadá dobře," odhaduje Buemi, jenž v dnešní kvalifikaci obsadil
třináctou příčku.
Sauber
Lepší z dvojice týmu Sauber
byl po kvalifikaci Kamuj Kobajaši. Ze svého výsledku se ale rozhodně neradoval,
neboť skončil v hloubi startovního pole. "Doposavad tu zažíváme těžké
časy. Být čtrnáctý na roštu není očividně to, v co jsme doufali. Od našich
soupeřů jsme docela daleko. Hlavním problémem je stále nedostatek přilnavosti,
který je způsoben kombinací různých faktorů," vysvětlil Kobajaši. Týmový kolega
Pérez dopadl ještě hůře a do Velké ceny Koreje odstartuje až ze sedmnáctého
místa. "Pro mě to byla velmi špatná kvalifikace. Nejsem spokojený s vyvážením
a nastavením vozu. V autě jsem se vůbec necítil pohodlně. Mé poslední kolo
v Q2 bylo obzvláště špatné, protože jsem neměl správné brzdné rozpoložení
a blokovala se mi přední kola," postěžoval si mexický závodník.
Williams
Nejhůře z týmů ze středu pole dopadl již tradičně
Williams. Jeho jezdci obsadili šestnáctou a osmnáctou příčku. Lepší z obou
pilotů byl Pastor Maldonado. "Dnes ráno jsem toho s malým množstvím paliva
v nádrži moc nenajel, jenom čtyři měřená kola. Tato trať není vůbec lehká,
hlavně sektory dva a tři. Od nejlepší desítky jsme docela daleko, takže musíme
pokračovat v práci," prohlásil Venezuelan. Pro Rubense Barrichella
skončila kvalifikace už v její první části. "Mé první kolo v Q1 bylo
celkem dobré, ale moje pneumatiky se začaly třetím kolem opotřebovávat. Před
tím, než kvalifikace začala, jsme se rozhodli šetřit pneumatiky, a tak jsme
naše kolo přerušili a zajeli do boxů. Udělali jsme nejlepší možné rozhodnutí
vzhledem k současné výkonnosti vozu," zhodnotil Barrichello.