Střed pole v kvalifikaci: Nejlepší byl tentokrát Hülkenberg

Nico Hülkenberg si za sobotní kvalifikaci v Monze vysloužil ze středu pole asi největší pochvalu. „Odvedl vynikající práci,“ řekl technický ředitel Williamsu Sam Michael.

Williams
Nico Hülkenberg měl po italské kvalifikaci „moc, moc pozitivní“ náladu. Trať v Monze mu sedí a on se tu cítí sebejistě. Zítra na startovním roštu bude osmý. „Zajel jsem ve finále mega kolo, i když v prvním sektoru jsem mohl být ještě rychlejší. Musím poslat dík do továrny, protože vyvinuli skvělý aerodynamický balík, který správně funguje na rovinkách i v zatáčkách,“ lebedil si Hülkenberg. To Rubensi Barrichellovi se nedařilo najít ideální nastavení. „Čekali jsme to lepší, tak kolem sedmého místa,“ podotkl nakonec desátý Barrichello.

Renault
Robert Kubica se v kvalifikaci musel spokojit jen s devátým místem. Dopředu počítal s tím, že lépe než sedmý být nemůže, protože forma Renaultu od posledního závodu zeslábla. „Není to ideální, auta kolem mě mají vysokou maximálku,“ poznamenal ohledně zítřejšího závodu. Vitalij Petrov skončil až patnáctý a ještě dostal penalizaci pěti míst za blokování virginu Tima Glocka v první zatáčce. „Neviděl jsem, že se blíží, a neviděl jsem ani modré vlajky, když jsem vyjížděl z boxů,“ omlouval se Petrov.

Force India
Adrianu Sutilovi uteklo finále o pár setin vteřiny. Zůstal jedenáctý. „Budu startovat na nových pneumatikách a čistší straně trati, to je výhoda,“ řekl Sutil. Dvacátý Tonio Liuzzi zajel v první části jen jeden čas. Víckrát už se ven nepodíval kvůli technickým potížím. „Najednou jsem ztratil tah. Měli jsme problémy už ráno a zkoušeli to řešit, ale v kvalifikaci se zase objevilo něco podobného,“ popsal.

Sauber
U Sauberu řešili v noci na sobotu problémy z pátečních tréninků, které se objevily především na autě Kamuje Kobajašiho. V parádě měli aerodynamiku a brzdy, drobné úpravy potřeboval i Pedro de la Rosa. Kobajaši už pak v kvalifikaci žádné potíže necítil a skončil třináctý. „Vyvážení je lepší, vzrostla i přilnavost, cítím se líp,“ řekl. Pedro de la Rosa se naopak ve svém autě cítil hůř a byl až sedmnáctý. „Přidali jsme přítlak, ale nezvládli jsme ten kompromis mezi stabilitou a maximálkou. V závodě by to mělo být lepší, tak uvidíme,“ řekl de la Rosa.

Toro Rosso
Ač čtrnáctý, Sébastien Buemi se zatím na Monze cítí silnější než v předchozích závodech. „Ukazuje se, že vylepšení, které jsme si přivezli, mají efekt,“ řekl Buemi. Jaime Alguersuari zajel šestnáctý čas. „V pátek jsme měli nějaké potíže, udělali jsme pár změn,“ podotkl Alguersuari. „Dostali jsme se tam, kde jsme čekali, že budeme.“

Další článek: GP Itálie 2010 - sobota

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)