Do třetí části kvalifikace postoupili Adrian Sutil a Vitalij Petrov, účast ve finále kvalifikace těsně unikla NIcku Heidfeldovi. Nedařilo se Sauberu, Williamsu ani Toro Rosso.
Force India
Adrian Sutil se do své domácí Velké ceny Německa kvalifikoval na osmém místě,
přestože ve třetí části nevylepšil svůj čas. "Moje kola ve druhé a třetí fázi
byly perfektní, cítím, že jsem z auta dostal maximum. Vyvážení je po celý víkend
dobré," pochvaloval si Němec, který má Nürburgring opravdu rád a na zítřejší
závod se moc těší. Paul di Resta měl problémy s pneumatikami, nepodařilo se mu
dosáhnout potřebné přilnavosti a do závodu odstartuje až z dvanáctého místa.
"Myslím, že jsem na Adriana oproti včerejšku trochu ztratil. Směr, kterým jsme
se vydali, nevedl správně. Musíme vše zanalyzovat a zkusit se zlepšit. Díky
nejasné předpovědi nás zřejmě nečeká závod s jasným průběhem," tuší Skot. Jeho nastavení
je více orientováno právě na závod, takže věří, že bude bojovat o body.
Renault
Do elitní desítky se z týmů středu pole protlačil také Vitalij Petrov.
Kvalifikoval se jako devátý. "V těchto studených podmínkách bylo těžké zahřát
pneumatiky. Tvrdě jsme pracovali, je uspokojující splnit náš hlavní cíl dostat
se do elitní desítky, myslím, že můžeme být s naší pozicí celkem spokojeni,"
řekl Rus. Upozornil ale, že tým se stále pohybuje na hranici postupu do třetí
části kvalifikace a je pořád na čem pracovat. Upozornil také, že je třeba měnit
jezdecký styl vzhledem k počasí, které se na trati v pohoří Eifel často mění.
Nick Heidfeld se díky jedenáctému místu o pouhé tři tisíciny sekundy nevešel do
poslední části kvalifikace. "Takový rozdíl se dá najít kdekoliv. Zítra vše
záleží na počasí. Za deště je těžké cokoliv předpokládat. Víme, že naše auto je
lepší na suchu a při delších jízdách. Jedno je jisté, jsme na cestě zpátky,"
věří Němec.
Williams
Vozy z Grove se zítra postaví do sedmé řady. Pastor Maldonado byl třináctý. Po
včerejšku si dělal naděje na lepší výsledek. "Víc jsme se zaměřili na nastavení
pro závod, takže uvidíme zítra. Pokud budeme mít dobrou strategii, myslím, že
můžeme získat nějaké body," věří Venezuelec. Čtrnáctý Rubens Barrichello vyžil
nový difuzor a přední křídlo, ale kvůli možnosti srovnání dat nepoužíval KERS.
"Nedosáhli jsme ideálního vyvážení auta, zejména ve srovnání s ránem. Musíme to
podrobně zanalyzovat," vysvětloval Brazilec. Podle technického ředitele Sama
Michaela nebude mít Berrichellův vůz KERS ani v závodě.
Sauber
Sergio Pérez se kvalifikoval jako patnáctý. Švýcarským vozům se na Nürburgringu
nedaří, proto považuje výsledek za maximum. "Mé nejrychlejší kolo bylo OK, není
si na co stěžovat. Jednou jsem zablokoval kolo, ale to nebyl hlavní problém. Mohl
jsem být o jednu až dvě desetiny lepší, ale určitě ne o víc. Udělám všechno pro
to, abych bojoval o body," slíbil Mexičan. Kamuj Kobajaši tentokrát díky
osmnáctému místu ani nepostoupil do druhé části. "Je to pro nás těžký víkend. Mé
nejrychlejší kolo nebylo perfektní. Měl jsem před sebou i za sebou provoz.
Jediná pozitivní věc je, že mám pro závod dvě čerstvé sady pneumatik," uvedl
Japonec.
Toro Rosso
Sébastien Buemi v pátek na trati moc nepobyl, takže ho v kvalifikaci potěšilo i
šestnácté místo, to ještě netušil, že o něj díky diskvalifikaci pro použití nelegálního paliva přijde. "Cítím, že jsem z auta dostal maximum. Rozhodli jsme se jet s
nastavením do deště, abychom byli zítra připraveni na mokrý závod. Jaime se
rozhodl pro nastavení do sucha. Teď musíme čekat, uvidíme, kdo z nás si vybral
správně," řekl Švýcar. Jaime Alguersuari byl sedmnáctý. "Pokud bude zítra pršet,
ukáže se, že by bylo lepší použít dnes o jednu sadu pneumatik víc. Možná jsem
mohl být o jednu nebo dvě desetiny sekundy rychlejší, ale o víc ne," přiznal
Španěl, který si pochvaloval zlepšení oproti rannímu tréninku a věří, že pro
závod zvolil správné nastavení. Technický ředitel Giorgio Ascanelli upozornil,
že výsledky jeho jezdců ukazují malou odlišnost mezi suchým a mokrým nastavením.
V závodě neočekává velkou změnu v rychlosti svých vozů. Jeho jezdci vynikají v šetření pneumatik, ale to za nižších teplot, které se zítra očekávají, není na trati s vysokým přítlakem až tak klíčové.
Podrobnosti o Buemiho penalizaci najdete v samostatném článku.