Střed pole: V desítce jsou Ricciardo a Gutiérrez

Střed pole: V desítce jsou Ricciardo a Gutiérrez

Ricciardo podal ze zástupců středu pole v Singapuru nejlepší výkon, kvalifikoval se jako devátý. Do třetí části se poprvé v kariéře prosadil Gutiérrez. Nedařilo se Force Indii a Williamsu.

Toro Rosso
Daniel Ricciardo se na okruhu Marina Bay v Singapuru kvalifikoval jako devátý. "Nebylo to jednoduché, abychom postoupili do třetí části, museli jsme zapracovat víc než v předchozích závodech, kde jsme to dokázali. Byl jsem trochu zklamán, že jsem v závěrečné fázi nezajel lepší čas, Jenson byl o dvě desetiny před námi, bylo by pěkné ho překonat. Myslím, že deváté místo je docela dobré. Chlapi, kteří vypadli ve druhé části by mohli mít výhodu s pneumatikami, takže doufejme, že to zítra nebude mít velký vliv," uvedl Australan, který pochopitelně doufá, že se udrží na bodech. Jean-Eric Vergne ve velmi těsné kvalifikaci nepostoupil do třetí části a obsadil dvanácté místo. "Je to škoda. Pozitivní je, že jsme velmi dobře pracovali, nepostoupili jsme nejtěsnějším rozdílem, i když auto se chovalo velmi dobře. Myslím, že v závodě můžeme mít dobré auto. Je to obtížná trať s více než dvaceti zatáčkami a zajet v jednom kole všechny dobře není jednoduché, také je obtížné auto správně nastavit," uvedl Francouz, který je pro závod optimistický a věří si na body. "Teď večer to bylo velmi těsné, jedna desetina sekundy dokáže udělat velký rozdíl. Myslím, že tu bylo několik míst, kde bych tu desetinu našel. Je to frustrující, ale zítra to bude lepší." Technický ředitel James Key upozornil, že podmínky na trati nehrají pro tým. "V pátek jsme strávili hodně času vyhodnocováním aerodynamiky, takže jsme měli méně času na další aspekty naší výkonnosti. Dobrá zpráva je, že aerodynamické díly fungují velmi dobře, ale měli jsme přes noc dost práce, abychom připravili náš balíček na třetí trénink. Myslím, že jsme nakonec uspěli. Ve středu pole je to neobyčejně těsné, elitní týmy jsou výrazně před námi," upozornil. "Bojovali jsme v čele středu pole, což potvrdil Daniel. Ve třetí části znovu odvedl skvělou práci, což od něj očekáváme, když máme obtížné víkendy. Také Jev odvedl dobrou práci. V pátek byly naše dlouhé jízdy lepší než ty kratší, takže se přirozeně těšíme na solidní závod."

Sauber
Esteban Gutiérrez poprvé v kariéře postoupil do třetí části. Tam ale nevyjel na trať a do závodu odstartuje z desáté příčky. "Je to pro mě zvláštní pocit. Užíval jsem si každou část kvalifikace. Dnešní výsledek je velmi důležitý, protože není zábava jít do kvalifikace a vědět, že můžete být v první desítce, ale nemusíte se tam dostat. Na začátku to vypadalo obtížně, ale v tréninku jsem tlačil a dobře komunikoval s týmem. Řekli jsme si, že pokud chceme udělat v pořadí další krok, musíme být agresivnější a jet víc na hraně," vysvětloval. "Během tréninků jsem to zkusil a je skvělé vidět, že se to vyplatilo. Moc děkuji týmu. Myslím, že zítra to bude obtížný závod. Opotřebení pneumatik bude klíčové, musíme na to myslet. Máme obvykle dobré závodní tempo, měli jsme ho i včera ve druhém volném tréninku. Věřím, že zítra můžeme bodovat." Nico Hülkenberg se umístil hned za svým týmovým kolegou. "Kvalifikace se vyvíjela dobře až do posledního kola druhé části. Měl jsem problém v prvním sektoru, protože se mi včas neotevřelo DRS. Ztratil jsem tam dobré dvě desetiny sekundy, které by nás posunuly do třetí části," litoval. "Musíme se na to podívat a zjistit, proč se to stalo. Předjíždění je na této trati celkem obtížné, zítra to bude náročný den. Zdá se, že jsme oproti předchozím závodům udělali krok vpřed, doufám, že v tomto pozitivním trendu můžeme pokračovat i zítra." Spokojena byla i šéfka týmu Monisha Kaltenbornová. "Naše solidní výkonnost ukázala, že tvrdá práce za poslední měsíce se vyplatila, dokázali jsme značně vylepšit auto," zhodnotila. Hlavní traťový inženýr Tom McCullough doplnil, že tým byl v minulosti na Marina Bay slabý, ale tvrdě pracoval, aby našel příčiny a zlepšil se. "První část je splněna, kvalifikovali jsme se do konkurenceschopné části startovního roštu. Teď je naším cílem přeměnit to v dvojnásobné bodované umístění," přeje si.

Force India
Indickému týmu kvalifikace moc nevyšla. Adrian Sutil obsadil patnácté místo. "Je to zklamání, protože jsme zaostali za naším cílem. Momentálně jsme příliš pomalí na boj o elitní desítku. Všichni tvrdě pracujeme, abychom pochopili, kde ztrácíme. Zítra můžeme jen dál bojovat. Pokud předvedeme dobrou strategii, doufejme, že můžeme nějaké pozice získat," přeje si Němec. Paul di Resta byl ještě o dvě příčky za týmovým kolegou. "Myslím, že jsme dnes prostě neměli dostatečnou rychlost. Celý víkend jsem měl potíže s časem na jedno kolo. Myslím, že jsme vůz optimalizovali spíše na závod, rychlost vypadá lépe v delších výjezdech s nižším opotřebením pneumatik. Ale pokud chceme bojovat o body, máme na zítřek dost práce. Přijeli jsme sem, abychom zopakovali loňský rok (čtvrté místo), ale nedaří se nám to. Před námi je dlouhý a náročný závod, je těžké tu předjíždět, ale stát se může cokoliv. Budeme bojovat," slíbil. Šéf týmu Vidžaj Mallya upozornil, že letošnímu vozu trať nesedí. "Je jasné, že z pneumatik nedostáváme maximum. Zítra budeme čelit velkému úkolu, pokud chceme dojet na bodech, ale historie ukázala, že Singapur může být nepředvídatelný. Naše tempo při dlouhých jízdách vypadá slibně, takže doufejme, že zítra dokážeme využít všech událostí a plně využijeme naše strategie," věří.

Williams
Z týmů středu pole dopadla stáj z Grove v kvalifikaci nejhůře. Valtteri Bottas obsadil šestnácté místo. "Tlačíme, jak můžeme, jsem spokojen se svým kolem ve druhé části. Trochu jsme se zlepšili. Jsme tam, kde jsme, co se týče naší rychlosti, ale uděláme vše, co můžeme, abychom z toho co nejvíce vytěžili. Bude to náročný závod pro auta i jezdce, ale vše, co můžeme udělat, je naše maximum, udržet se v závodě a využít každé příležitosti," uvedl Fin. Pastor Maldonado byl osmnáctý a nepostoupil tak ani do druhé části. "Tento víkend se s autem od prvního tréninku trápíme. Ke konci jsem uvázl v provozu. Podmínky budou obtížné, ale v závodě se z auta pokusíme dostat maximum," ujistil. Hlavní závodní inženýr Xevi Pujolar upozornil, že se tým ve třetím tréninku snažil dosáhnout větší přilnavosti. "Bylo to lepší, když se změnily podmínky na trati. Udělali jsme v péči o pneumatiky pokrok, ale věděli jsme, že bude těžké se dostat do druhé části. Valtteri to dokázal a zajel v ní čisté kolo. Teď se soustředíme na teplotu pneumatik, strategii a velkou šanci na výjezd safety caru, to vše musíme vzít v potaz. Bude to dlouhý, horký a náročný závod pro auta i jezdce. Budeme tvrdě bojovat, jak jen můžeme, abychom se dostali na pozici zajišťující body," slíbil.

Doporučujeme

Články odjinud