Střed pole: V Austinu dosáhl na body Hülkenberg a oba williamsy

Hülkenberg v Austinu udržel za sebou oba Jihoamerična s williamsy, na body se relativně těsně nevešli Pérez a Ricciardo. Nedařilo se di Restovi a Kobajašimu. Vergne musel z technických důvodů odstoupit.
Střed pole: V Austinu dosáhl na body Hülkenberg a oba williamsy

Force India
Nico Hülkenberg dojel ve Velké ceně USA v Austinu osmý. Užíval si bitvy v závodech. "Myslím, že jsme z auta vymačkali maximum. V úvodních kolech jsme vypadali velmi silně, ale po desátém kole začaly pneumatiky odcházet. Když jsme přezuli na tvrdé, nebyli jsme tak konkurenceschopní, takže jsme museli tlačit, abychom se udrželi na bodech. Poslední kola nebyla jednoduchá, protože jsem byl pod tlakem williamsů, které byly rychlé v prvním sektoru," vzpomínal Němec. Paul di Resta skončil patnáctý. Také on byl na začátku silný. "Možná jsme příliš dlouho vyčkávali se zastávkou, po ní jsem měl problémy se zahříváním pneumatik. Neudržel jsem za sebou Sennu ani Maldonada, měl jsem problémy s přetáčivostí a udělal chybu v devatenácté zatáčce, až příliš jsem se snažil udržet auta za sebou. Musel jsem tedy podruhé do boxů, pak už bylo těžké propracovat se dopředu, protože to byl typický závod na jednu zastávku," zhodnotil Skot. Šéfovi týmu Vidžaju Mallyovi se především líbil nový okruh. Zároveň pochválil Hülkenberga, že za sebou udržel oba williamsy.

Williams
Oba vozy z Grove na Okruhu Amerik bodovaly. Pastor Maldonado skončil devátý. Měl radost hlavně kvůli velkému množství venezuelských fanoušků. "Doufám, že tohle bude jedno z nejlepších míst, kde se jezdí formule jedna. V prvním kole jsem byl široký, což znamenalo, že jsem se musel probojovávat dopředu, ale užíval jsem si to, protože to byl dobrý závod a my byli konkurenceschopní. Dokázal jsem se vrátit. V posledním kole jsem bojoval s Hülkenbergem, ale už nebylo dost času jeho pozici získat," vysvětlil. Bruno Senna skončil desátý. "Start ze špinavé stopy bohužel v úvodu ovlivnil můj závod. Měli jsme ale dobrou rychlost a předjížděli jsme, když jsme potřebovali. Bohužel jsme vyjeli z boxů za Hülkenbergem, což bylo frustrující, protože na výjezdu z jedenácté zatáčky byl v každém kole dost rychlý a my ho nemohli předjet. Opotřeboval jsem si pneumatiky a Pastor nás předjel oba. Věděl jsem, že mě předjíždí, tak jsem mu nezavřel dveře, potřebovali jsme body pro tým," vzpomínal Brazilec na těsný souboj s týmovým kolegou. Hlavní inženýr Mark Gillan uvedl, že je sice dobré mít oba vozy na bodech, ale že chtěli více.

Sauber
Švýcarský tým se v Texasu bodů nedočkal. Sergio Pérez dobře odstartoval, ale dojel jedenáctý. "Můj start se opravdu vydařil, první kola byla také dobrá, auto bylo rychlé. Okolo desátého kola jsem měl problém s brzdami, pedál začal zabírat pozdě a před každou zatáčkou jsem měl problém. To mě stálo dost času, proto jsme tu nedokázali získat žádné body," litoval Mexičan, který se mohl těšit silné podpoře svých fanoušků. Doufá, že tento závod zůstane v kalendáři dlouho. Kamuj Kobajaši dojel čtrnáctý, k výměně pneumatik zamířil už po třinácti kolech. "Celý víkend jsem tu měl problémy se zahříváním pneumatik. Musíme zjistit proč. Přilnavost se zvýšila až v posledních kolech závodu na konci velmi dlouhého stintu s tvrdými pneumatikami," divil se Japonec. Šéfka týmu Monisha Kaltenbornová ujistila, že tým nevzdal boj o páté místo v Poháru konstruktérů, na pátý Mercedes nyní ztrácí dvanáct bodů.

Toro Rosso
Dvanáctý Daniel Ricciardo je přesvědčen, že v tomto závodě předjel více jezdců než v jakémkoliv jiném ve své kariéře. "Zábava byla hlavně v první zatáčce, která byla mým oblíbeným místem na předjíždění, zejména v kole, kdy jsem tam předjel dvě auta najednou. Po kvalifikaci jsem byl zklamaný, o to víc jsem byl dnes odhodlaný zajet dobře. Dal jsem do toho všechno, i když to nestačilo na body, dvanácté místo je asi nejlepší výsledek, jakého jsme mohli dosáhnout," uznal Australan, který si pochvaloval chování vozů na obou směsích pneumatik. Jean-Eric Vergne závod nedokončil. "Start se mi povedl, měl jsem asi tak desetinu sekundy na to, abych se rozhodl, jestli do první zatáčky najedu zleva, nebo zprava. Vypadalo to, že všichni jedou zprava, tak jsem jel zleva a byl jsem mnohem rychlejší. Ale nevyplatilo se to, ztratil jsem dost pozic a uvázl za dalšími vozy, nemohl jsem tak pořádně zahřát pneumatiky. Přesto jsem dokázal bojovat a získat několik pozic. Bohužel se zlomilo zavěšení," litoval Francouz. Šéf týmu Franz Tost uvedl, že příčina problému s Vergnovým zavěšením se musí vyšetřit, a neopomněl pogratulovat svému sesterskému týmu Red Bull k zisku Poháru konstruktérů.

Diskuze (6) Další článek: Taktický krok Ferrari se vyplatil, Alonso má nadále šanci na titul