Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Střed pole: U Renaultu panuje zklamání

Černozlaté vozy byly opět nejlepšími z nabitého středu pole, oproti prvním dvěma závodním víkendům ovšem zažily ústup ze slávy, Petrov dojel devátý, Heidfeld nebodoval vůbec.

Renault

Už kvalifikace se týmu Lotus Renault příliš nepovedla, v závodě to pak nebylo o mnoho lepší. Podle Erica Boulliera, šéfa týmu, na tom mimo špatných startovních pozic nese vinu také nevhodně zvolená strategie a fakt, že se pilotům v Šanghaji předjíždělo hůře, než se očekávalo. "Devátá pozice a dva body pro tým jsou dobré, vzhledem k tomu, kde jsme startovali. Přesto jsme poněkud zklamáni, neboť jsme chtěli bojovat výše. V Turecku se budeme snažit navázat na výsledky z Austrálie a Malajsie," prohlásil Petrov. Nick Heidfeld se svou dvanáctou pozicí nemohl být spokojený, obzvláště po vynikající třetí pozici z Malajsie. "Po několika kolech jsem začal mít problémy s KERS, což mi ztížilo situaci při předjíždění i při bránění pozice," vysvětloval německý pilot.

Toro Rosso

Italský tým velmi příjemně překvapil ve včerejší kvalifikaci. Alguersuari i Buemi se probojovali do první desítky. Nulový bodový zisk proto není uspokojivým výsledkem. "Nevím, co se přesně odehrálo na startu, ale vůbec se mi nepovedl. Nejsem si vědom nějakého pochybení, přesto se mi hodně protáčela kola. Budu se muset podívat na data," řekl Buemi. Toho v pozdějších fázích závodu trápila nedotáčivost a zajel na neplánovanou zastávku v boxech k přenastavení předního křídla. V cíli pak byl klasifikován na čtrnáctém místě. "Velmi brzy mě trápila špatná přilnavost, proto jsme uspíšili první zastávku v boxech. Když jsem se vrátil na trať, cítil jsem, jak je vůz nestabilní. V jedné zatáčce pak spadla matice z kola a bylo po všem," řekl Alguersuari.

Force India

Žádná bodová nadílka tentokrát Force Indii nebyla souzena. Zajímavostí ovšem je, že nováčkovi Paulovi di Restovi se opět podařilo porazit svého o poznání zkušenějšího týmového kolegu Adriana Sutila. "Měl jsem smůlu při incidentu s Pérezem. Ten mě stál závod. I tak jsem se ale trápil s pneumatikami, které nevydržely tak dlouho, jak jsme předpovídali," prozradil Sutil. Di Resta míní, že strategie tří zastávek by možná byla výhodnější. "Vzhledem k našim startovním pozicím jsme ani nemohli očekávat jednoduchý závod. Měli jsme blízko k bodům, nakonec jsme o ně ale vinou opotřebovaných pneumatik přišli," řekl Skot.

Sauber

Ani Sauber neměl zrovna na růžích ustláno. Nakonec si ale zásluhou Kamuje Kobajašiho dojel pro jeden bod. "Když jsem se ve čtrnáctém kole snažil přiblížit k Adrianovi, do cesty nám vjel další vůz. Vypadalo to, že mě pilot neviděl. Ťukli jsme do sebe a z toho vznikla díra v nosu mého vozu," řekl Kobajaši. Sergio Pérez se sice ve voze cítil sebejistěji než v prvních dvou závodech, výsledek ovšem mladého Mexičana zklamal. "Hlavně mě velice mrzí nehoda s Adrianem - velice se jemu i svému týmu omlouvám," prohlásil Pérez.

Williams

Mizérie týmu z Grove pokračuje. Těšit ho může alespoň to, že klasifikováni byli oba jezdci - Rubens Barrichello na třinácté, Pastor Maldonado na osmnácté pozici. "Zvolili jsme strategii dvou zastávek, ostatní sázeli spíše na tři. Nemyslím si ale, že by to mělo nějaký vliv. Výkonnost našeho vozu není taková, jaká by měla být. S týmem budeme tvrdě pracovat na tom, abychom to změnili," řekl Barrichello. Maldonadovo osmnácté místo znamená nepříjemný fakt, porazil ho Heikki Kovalainen z Lotusu. "Auto se chovalo normálně, ale scházela mu rychlost. Do Turecka je ale hodně času, a tak můžeme pořádně analyzovat data a pracovat na zlepšení," řekl Venezuelan.

Doporučujeme

Články odjinud