Střed pole: Toro Rosso se v domácím závodě zahanbit nenechalo

Alguersuari i Buemi bodovali, stejně tak i Senna a di Resta. Williams opouští Evropu bez bodu, piloty Sauberu zastavily problémy s převodovkou.
Střed pole: Toro Rosso se v domácím závodě zahanbit nenechalo

Toro Rosso

Po včerejší kvalifikační blamáži na domácí půdě předvedli oba piloti Toro Rosso skvělý výkon a své vozy dovezli do cíle Velké ceny Itálie na bodovaných příčkách. "Dnes jsem se svým závodem velice spokojen. Příště bych klidně mohl startovat ještě více vzadu, protože to vypadá, že kdykoliv mám takto špatnou startovní pozici, dokončím na bodech. Jsem velmi rád také za tým, protože doma skončila na bodech obě auta. Jsem trochu překvapen, že byl výkon vozu v nedělním závodě tak dobrý, protože jsem nečekal, že budeme rychlejší než Force India a Sauber. Dosáhnout takto skvělého výsledku v domácím závodě je speciální," nechal se slyšet Alguersuari. Kolega Buemi ale Španělovo nadšení nesdílí, i když dojel na solidním desátém místě. "Jsem trochu zklamaný tím, jak se závod vyvinul. Měl jsem velmi dobrý start, ale poté, co vůz HRT spustil tu velkou kolizi, jsem dostal náraz do zádi svého vozu. Auto bylo poničené a od té doby nepracovalo naplno. Kdyby se tak nestalo, možná bych skončil osmý nebo devátý," věří Buemi.

Force India

Paul di Resta si po včerejší kvalifikaci polepšil o tři místa a dnes může oslavovat zisk čtyř bodů. "Samozřejmě, s dnešním osmým místem jsem opravdu šťastný po závodě, který nebyl zrovna z nejlehčích. Můj start nebyl skvělý, ale ani ostatní kluci neodstartovali dobře. Když jsem přijížděl do první zatáčky, viděl jsem, jak mě předjíždí williams. Takže jsem uhnul na vnějšek, jak jen to šlo. Nebyla tam ale žádná jiná možnost, než projet šikanu rovně. Poté jsme jeli s agresivní strategií a myslím, že jsme z toho dostali, co jsme mohli," řekl di Resta. Kolega Sutil dnešní závod nedokončil. Svůj vůz musel odstavit kvůli technickým potížím. "Měl jsem dobrý start, ale byl jsem uprostřed mezi mnoha vozy a opravdu jsem nemohl získat žádnou pozici. Pak byl největším problémem točící se Liuzzi, který do nás narazil v první zatáčce. Byl jsem na vnitřku a musel jsem vjet na trávu, abych předešel kolizi, což mě stálo spoustu času. Naštěstí bylo moje auto v pořádku, žádné poškození, takže jsem byl schopný pokračovat. Několik kol poté mi odešel posilovač řízení, takže jsem věděl, že mám problém," vysvětlil příčinu svého nedokončení německý pilot.          

Renault

Bruno Senna předvedl velmi slibný výkon, vyvaroval se chybám a získal své první body v F1. "Jsem šťastný, že jsem dnes získal své první body ve formuli 1. Zvláště, když to byl teprve můj druhý závod pro tým. Ačkoliv jsem startoval desátý, nebylo jednoduché dokončit na devátém místě. V první zatáčce jsme měli smůlu. Každý si zkracoval šikanu, což mě donutilo jet po vnějšku. Já jsem tak ztratil mnoho pozic, které jsem v kvalifikaci tak tvrdě vybojoval. Rychlost vozu byla zřejmá všem. Přál jsem si ale, aby byl závod o jedno kolo delší, protože bych byl možná schopen předjet Paula na osmém místě," řekl Senna. Pro Vitalije Petrova skončil závod už v první zatáčce. Vitantonio Liuzzi do něj doslova vlétl jak utržený ze řetězu, za což Rus zaplatil následným odstoupením. "Přirozeně jsem velice zklamaný s tím, co se dnes stalo. Měl jsem rozumný start. Když jsem přijížděl do první šikany, Vitantoniův vůz se z ničeho nic vynořil a zasáhl mě, což můj závod ukončilo. Nebylo nic, jak by se tomu dalo předejít. Nejdříve ze všeho jsem rád, že jsem vyvázl nezraněn. Náraz byl celkem silný a mohla to být ošklivá kolize. Je to součástí závodění, ale nemůžu přestat myslet na to, že jsme si dnes mohli zajistit dobrý výsledek," dodal smutně Petrov.    

Williams

Jezdům Williamsu jen těsně unikly bodované pozice. Pastor Maldonado dojel do cíle Velké ceny Itálie na jedenáctém místě. "Skvěle jsem odstartoval, posunul jsem se o několik pozic výše a zároveň jsem se vyhýbal kolizím. Na začátku bylo tempo docela silné, ale ve druhém stintu jsme začali ztrácet čas a bylo obtížné udržovat ten dobrý rytmus. Na konci závodu jsme si udržovali konstantní tempo, ale naneštěstí nebylo dostatečně rychlé," zalitoval Venezuelan. Rubense Barrichella připravila o lepší umístění kolize, do které se dostal v první zatáčce. Nakonec skončil dvanáctý. "Měl jsem brilantní start, získal jsem tři nebo čtyři pozice. Směřovali jsme do první zatáčky, ale pak jsem uviděl, jak kolem projíždí vůz HRT. Měl jsem štěstí, nezasáhl mě. Poté jsem se ale ocitl uprostřed té kolize a musel jsem vůz zastavit," vysvětlil Barrichello. "Nikoho jsem nezasáhl, ale když se Rosberg znovu rozjel, trefil můj nos. Byla to obtížná situace. Je škoda, že jsem tam byl uvězněn. Rychlost vozu a strategie byly dobré. Dnes jsem mohl pro tým získat nějaké body," povzdechl si Brazilec.

Sauber

U švýcarského týmu budou chtít na dnešní závod velmi rychle zapomenout. Ani jeden z vozů neviděl šachovnicovou vlajku. Oba jezdce zradila převodovka. "Tohle je samozřejmě zklamání pro všechny. Neměl jsem žádný výkon a nezáleželo na tom, jaký převodový stupeň jsem zařadil. Do té doby to byl pro mě vzrušující a obtížný závod. Pro start závodu jsem měl sadu nových tvrdých pneumatik - střední směs - a v plánu samozřejmě bylo vydržet na nich dlouhou dobu. Sergio později dokázal, že to bylo možné," zalitoval Japonec. Pro Sergia Péreze se závod nejprve vyvíjel nadějně, jenže pak se dostavily technické problémy a Mexičan byl nucen ze závodu odstoupit. "Navzdory našim ubohým startovním pozicím se nám v závodě dařilo velmi dobře. Poté jsme oba odstoupili. Startoval jsem patnáctý a naše závodní strategie byla taková, že odjedeme velmi dlouhý stint na tvrdých pneumatikách a na konci jen velmi krátký na měkkých pneumatikách. Od dvacátého kola jsem byl na sedmém místě. Měl jsem mezeru před sebou a mezeru za sebou, všechno vypadalo dobře. Nejdříve jsem nemohl použít třetí převodový stupeň a poté jsem nemohl zařadit už žádný. Dneska jsme ztratili příležitost, jak získat body," řekl Pérez.

Další článek: GP Itálie 2011 - neděle

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.