Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Do první desítky se kromě něho propracoval také Pastor Maldonado z Williamsu. Největším zklamáním byli jejich týmoví kolegové, Nick Heidfeld a Rubens Barrichello, kteří neprošli první částí.
Střed pole: Tempo udával Vitalij Petrov

Toro Rosso

Italský tým může být celkem spokojen. 11. místo Buemiho je podle Giorgia Ascanelliho lepší, než se čekalo. "S touto pozicí jsem velmi spokojen. Skončili jsme před Sauberem i Force India. Vzhledem k tomu, že novinky chystáme i pro Monako, máme důvod k optimismu. Navíc jsme ušetřili jednu sadu pneumatik, protože jsme se rozhodli nezajíždět druhé měřené kolo," řekl Sébastien Buemi. Ten také připomněl, že za určité situace je jedenáctá pozice výhodnější než desátá. Jaime Alguersuari nebyl spokojen s tím, jak se jeho vůz choval v pomalých sekcích okruhu. "Můžeme očekávat tři zastávky v boxech, protože nová primární směs Pirelli je tvrdší než předtím. Na svůj domácí závod se už těším," řekl rodák z Barcelony.

Sauber

Dvanáctá pozice pro Sergia Péreze, čtrnáctá pro Kamuje Kobajašiho. Chtělo by se říci standardní výsledek, přesto vedení týmu očekávalo o něco lepší pozice. "Ve svém posledním kole jsem neměl žádný konkrétní problém, prostě se jen nepovedlo. Dvanáctá pozice není pro závod tak špatná, ale kolo na nových pneumatikách nějak nevyšlo," řekl Mexičan, podle kterého je auto o hodně lepší než v ranním tréninku. "V mém posledním kole se jeden z monopostů Force Indie dostal do problémů. Chyboval v desáté zatáčce, a to pro mě znamenalo konec. Je to škoda, protože aerodynamické novinky fungují dobře," vysvětloval Kobajaši.

Williams

Částečně spokojenost, částečně zklamání, ale celkově mírný optimismus vládne v garáži stáje Williams. Zásluhou Pastora Maldonada má po dlouhé době vůz v první desítce. "Mám velkou radost za celý tým. Celý víkend se snažíme najít správné vyvážení vozu. Včerejší tréninky, hlavně ten první, byly dost obtížné. Zariskovali jsme proto a nasadili nové křídlo do kvalifikace," řekl Venezuelan. To Rubens Barrichello svému týmu příliš radosti nepřinesl. Tentokrát však ne svou vinou, problémy způsobila porouchaná převodovka. "Hned při prvním výjezdu na trať bylo jasné, že je něco špatně. Převodovka nebyla v pořádku. Velké pozitivum je ušetření pneumatik, tak se na to dá také dívat. Vzhledem k tomu, kde skončil Pastor, můžeme mluvit o smůle, protože tu byla šance na první desítku," řekl brazilský veterán.

Force India

Šestnácté a sedmnácté místo, to nejsou pozice, které by byly pro tým Force India uspokojivé. Navrch měl opět Paul di Resta. "Nemyslím si, že by tyto pozice zcela odrážely naši rychlost. Hned na začátku jsme se rozhodli, že šetřením pneumatik bychom si otevřeli více možností pro závodní strategii. To znamená, že pro zítřek mám k dispozici dvě sady měkkých a dvě tvrdých pneumatik. Na papíře to vypadá docela pozitivně, tak snad to vyjde," řekl di Resta. S novými součástkami nebyli u Force India úplně spokojení, a tak se vrátili k již osvědčenému nastavení. "Také víme, že kvalifikace dnes již nehraje tak důležitou roli. Větší roli teď hraje strategie v závodě, čemuž jsme se podřídili," vysvětloval Adrian Sutil.

Renault

Vitalijovi Petrovovi se opět dařilo a dokázal potrápit piloty předních týmů. Dokonce se dostal i před jezdce Mercedesu. "S tímto výsledkem musíme být spokojeni. Týmu se dnes podařilo hodně zlepšit a výsledek to jen potvrzuje," řekl Petrov. Nicku Heidfeldovi se smůla opět lepila na kola. Kvůli technickým problémům vystartuje z chvostu pole. "Byl to náročný den. Po poruše výfukového potrubí jsme toho moc nemohli dělat. V pravém výfuku byl malý otvor, následkem čehož se potrubí přehřívalo. Pak jsem slyšel divné zvuky, motor ztratil výkon a vyšlehly plameny, a tak jsem musel zastavit. Tým se pak seč mohl snažil dát vůz pro kvalifikaci do pořádku, ale nebylo nám to souzeno," řekl Heidfeld.

 

 

Další článek: Hamilton i Button startují z čistší stopy a ušetřili sadu měkčích gum

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen