Střed pole: Sutil si brousí zuby na podium

Střed pole: Sutil si brousí zuby na podium

Piloti ze středu pole se shodují – v závodě bude klíčová správně zvolená strategie. Kvalifikaci většina z nich bere jako promarněnou příležitosti, protože proměnné podmínky na trati jim daly šanci porazit top týmy.

Force India

Tým se základnou v Silverstone se po kvalifikaci na Velkou cenu Monaka 2013 nemůže ani radovat, ani si stěžovat. Andrian Sutil se totiž dokázal probojovat až do Q3 a na startu do závodu se postaví na osmé místo. Třicetiletý Němec si je vědom toho, že má před sebou sedm silných soupeřů s lepšími vozy, stejně si ale za cíl dává umístění na stupních vítězů. "Zítra na to budu tvrdě tlačit, abych se prokousal vpřed. Můj cíl je podium," řekl Sutil a dovysvětlil, že se správně zvolenou strategií by mu tento plán mohl vyjít.  Sutilův týmový kolega Paul di Resta uvízl už v Q1 a do GP Monaka odstartuje až sedmnáctý. "Z boxové zídky jsme nedokázali dobře analyzovat podmínky na trati," postěžoval si di Resta. "Ke konci Q1 jsem potřeboval novou sadu přechodných pneumatik, uvědomili jsme si to však příliš pozdě, takže už nebyl čas zajet do boxů. Jedinou možností bylo zůstat na trati. Pneumatiky už ale byly v čudu a já jsem tak neměl žádnou šanci na zlepšení."

Toro Rosso

Jezdce italského týmu bude na startu do Grand Prix Monaka 2013 dělit jen Nico Hülkenberg. Jean-Éric Vergne se letos poprvé dokázal dostat až do třetí části kvalifikace, nicméně lituje, že mu počasí nepomohlo ještě o trošku víc. Pilot se domnívá, že kdyby pršelo až do konce kvalifikace, dokázal by nejspíš z ošidných podmínek na trati vytřískat ještě nějakou tu pozici. Francouzův týmový kolega Daniel Ricciardo bude do ulic Monte Carla startovat ze dvanácté pozice, z čehož moc velkou radost tedy opravdu nemá. "Tahle kvalifikace mě zklamala, protože si myslím, že dnešní odpoledne bylo promarněnou příležitostí. Hodně jsem chtěl do Q3 a vzhledem k proměnným podmínkám tam ta možnost byla," uvedl ve svém tiskovém prohlášení Australan. Ricciardo sice věří, že závodní rychlost má jeho tým mnohem lepší než tu kvalifikační, ví však, že Monako není na předjíždění zrovna ideální. Výsledek závodu tak podle něj bude záviset především na volbě strategie.

Sauber

Švýcarský tým neopouští letošní kvalifikační klání v Monaku v příliš pozitivním rozpoložení. Nico Hülkenberg skončil jen těsně za branami třetí části kvalifikace, jeho týmový kolega Esteban Guttiérez je na tom ještě hůř, do závodu odstartuje devatenáctý. "Během kvalifikace byly podmínky náročné," vysvětloval výsledek týmu závodní šéfinženýr Tom McCullough. "Esteban se v Q1 potýkal s nedostatkem přilnavosti a s blokováním předních kol. Příčinu musíme teprve najít. Pro Nica byla Q3 možná. Kdybychom bývali přešli na suchou směs o jedno kolo dřív, udělali bychom mu to mnohem jednodušší. Start z jedenáctého místa nám tady dává pořád ještě dobrou šanci na zisk bodů a my naši strategii nastavíme tak, abychom toho zítra dosáhli," slíbil fanouškům.

Williams

Britské stáji se v kvalifikaci na Velkou cenu Monaka 2013 dařilo až do chvíle, kdy trať začala osychat. Spolu s deštěm vymizely i šance týmu na dobré umístění. Valtteri Bottas se tak ve své první kvalifikaci v Monte Carlu umístil na čtrnáctém místě, rychlost jeho týmového kolegy Pastora Maldonada stačila jen na místo šestnácté. "V Q1 jsme byli hodně rychlí, protože tuhle trať znám hodně dobře a díky tomu i vím, kde můžu ve vlhkých podmínkách zariskovat. Když pak ale trať začala osychat, auto už nefungovalo tak dobře, přední část se hodně blokovala. Vzhledem k tomu, že máme nějaká vylepšení, top desítka byla možná, obzvlášť pak, kdyby zůstalo mokro."

Doporučujeme

Články odjinud