Velká cena Singapuru přinesla body Paulu di Restovi, Adrianu Sutilovi a Sergiu Pérezovi. Zklamání prožívají u Renaultu a Toro Rosso.
Force India
Jediný tým ze středu pole, jehož
oba jezdci bodovali je Force India. Paul di Resta zajel další fantastický závod
a v cíli se mohl pyšnit slušným šestým místem, za které si připsal osm
bodů. "Moje první Velká cena Singapuru byla velmi zábavná a s výsledkem jsem
velmi spokojený. Nemyslím si, že nám zpomalovací vůz zrovna pomohl, protože
moje super měkké pneumatiky ještě nebyly v polovině závodu na konci své
životnosti, ale na druhou stranu nás ani nepoškodil. Poté šlo už jen o to,
abych se zvládl držet Rosberga, staral se o pneumatiky a dovezl vůz domů. Je to
pravděpodobně můj nejlepší závod v letošní sezoně, ale je to jen výsledek
té tvrdé práce, která je za tím vším," vyzdvihl úsilí svého týmu di Resta. Zahanbit
se nenechal ani jeho týmový kolega Adrian Sutil. Pod šachovnicovým praporkem
projel jako osmý. "Bylo naším cílem dostat oba vozy na body, takže můžeme být
spokojeni s tím, kde jsme skončili. Pro mě to byl docela normální závod,
ačkoliv jsem ztratil nějaké pozice ve fázi za safety carem, když se přede mě
dostal Rosberg a zůstal tam až do konce závodu. Poslední stint byl pro mě
docela obtížný, protože jsem musel na měkkých pneumatikách odjet okolo třiceti
kol," vysvětlil Sutil.
Sauber
Sergio Pérez dnes vytěžil ze
svého sauberu maximum a odměnou mu byl jeden bod za konečné desáté místo. "Myslím
si, že desáté místo bylo to nejlepší, co jsme dnes mohli zvládnout. Byl jsem na
dvou zastávkové strategii. Ke své druhé zastávce v boxech jsem musel zajet
dříve, protože jsem měl defekt pneumatiky po kolizi s Michaelem. Poté jsem
musel odjet velice dlouhý poslední stint - vlastně něco přes půlku závodu - na
druhé sadě super měkkých pneumatik. Myslím si, že Michael byl příliš
optimistický. Je škoda, že jsem nakonec ztratil pozici ve prospěch Felipeho,
ale pneumatiky byly odepsané a já jsem se víc bránit nemohl," vysvětlil Pérez. Kamuji Kobajašimu dnes štěstí
zkrátka nepřálo. Po chybě v kvalifikaci se Japonec během závodu posunul o
tři místa a nakonec dojel čtrnáctý. "Toto byl pro mě velmi obtížný víkend. Naše
tempo bylo po celý víkend dobré. Jenže v závodě, díky provozu a chybě ve
strategii v době, kdy byl na trati zpomalovací vůz, to nevyšlo. Byl jsem
překvapen, když jsem dostal penalizaci drive - through, protože jsem neviděl
žádné modré vlajky," nechápal Japonec.
Williams
Stačilo málo a oba jezdci
Williamsu mohli dovézt své vozy na bodovaných pozicích. Nakonec se tak nestalo
ani u jednoho z nich. Lepší z dvojice modrobílé stáje byl dnes
jedenáctý Maldonado. "Po celý závod bylo auto docela hodně přetáčivé, obzvláště
v prvním stintu. Zkusili jsme vše, abychom to odstranili a ušetřili tak zadní
pneumatiky, ale míra opotřebení nás donutila zajet do boxů dříve. Nakonec to v naší
strategii neznamenalo takový rozdíl. Zvládl jsem se dostat do dobrého rytmu,
obzvláště v druhé polovině, kdy jsem byl schopný neustále pronásledovat
Massu," zhodnotil Maldonado. "Na začátku jsme říkali, že to bude pro pneumatiky
velmi náročné. V době, kdy vyjel safety car, bylo jedinou možností zůstat
na trati, abychom si udrželi šanci na zisk bodů. Byla to ale těžká výzva odjet
tolik kol na stejné sadě. A když se Massa dostal až mě, nedalo se s tím už
nic dělat," povzdechl si Barrichello, který závod dokončil na třináctém místě.
Toro Rosso
Na Velkou cenu Singapuru nebudou
určitě rádi vzpomínat v týmu Toro Rosso. Sébastien Buemi dovezl svůj vůz
do cíle na dvanáctém místě a na body tak nedosáhl. "Myslím si, že dvanácté místo
bylo maximem, v co jsme dnes mohli doufat. Pokud by měl někdo zanalyzovat
celý víkend, řekl bych, že jsme neměli dostatek přítlaku. To se ukázalo v podobě
velmi vysoké maximální rychlosti, kterou jsme měli na rovinkách. Nebyli
jsme ale dostatečně rychlí v zatáčkách," zhodnotil uplynulý víkend Buemi. Ani
Jaime Alguersuari svým výkonem šéfy italské stáje rozhodně nepotěšil. Po
zaváhání v jedné ze zatáček musel po kontaktu s bariérou ze závodu
odstoupit pět kol před koncem. "Už v sobotu jsme věděli, jaký typ závodu
je dnes před námi a ačkoliv jsem byl připraven odvést maximum, příliš mnoho
jsem od tohoto víkendu neočekával. V prvních několika kolech jsem trpěl hodně
přetáčivostí a několik kol před koncem jsem narazil do bariér. Závod pro mě tak
skončil," popsal Španěl.
Renault
K nezdaru v GP Singapuru
odsoudila oba piloty Renaultu už včerejší kvalifikace. Bruno Sena byl v cíli
dnešního závodu patnáctý. "Mé první kolo bylo dobré, ale poté jsme trpěli velmi
vysokou degradací pneumatik. Tvrdě jsem tlačil na pilu, abych zajížděl dobré časy.
Museli jsme ale hodně upravit rozložení brzdné síly, abychom tak vykompenzovali
opotřebení zadních pneumatik. Poté, když jsem najel do té ostré zatáčky, která
je nejpomalejší na okruhu, se mi zablokovala kola a já jsem narazil do zdi. To
můj závod velmi, velmi zkomplikovalo," nechal se slyšet Bruno Senna. Vitalij
Petrov odjíždí rovněž s prázdnou. Oproti kvalifikaci si sice o jednu
příčku polepšil, na lepší než sedmnácté místo to však nestačilo. "Dnes jsme
měli závod, na který musíme zapomenout. Nejprve jsem měl problémy s KERS krátce
po startu, což mě stálo několik desetin sekundy v každém kole a ztížilo mi
předjíždění. Poté se začaly špatně chovat pneumatiky, když mě vozy začaly
předjíždět o kolo a já musel trochu zpomalit. Tlak v pneumatikách začal
rychle klesat," řekl Petrov.