Střed pole: Skvělý výkon v podání jezdců Force Indie

Velká cena Singapuru přinesla body Paulu di Restovi, Adrianu Sutilovi a Sergiu Pérezovi. Zklamání prožívají u Renaultu a Toro Rosso.
Střed pole: Skvělý výkon v podání jezdců Force Indie

Force India

Jediný tým ze středu pole, jehož oba jezdci bodovali je Force India. Paul di Resta zajel další fantastický závod a v cíli se mohl pyšnit slušným šestým místem, za které si připsal osm bodů. "Moje první Velká cena Singapuru byla velmi zábavná a s výsledkem jsem velmi spokojený. Nemyslím si, že nám zpomalovací vůz zrovna pomohl, protože moje super měkké pneumatiky ještě nebyly v polovině závodu na konci své životnosti, ale na druhou stranu nás ani nepoškodil. Poté šlo už jen o to, abych se zvládl držet Rosberga, staral se o pneumatiky a dovezl vůz domů. Je to pravděpodobně můj nejlepší závod v letošní sezoně, ale je to jen výsledek té tvrdé práce, která je za tím vším," vyzdvihl úsilí svého týmu di Resta. Zahanbit se nenechal ani jeho týmový kolega Adrian Sutil. Pod šachovnicovým praporkem projel jako osmý. "Bylo naším cílem dostat oba vozy na body, takže můžeme být spokojeni s tím, kde jsme skončili. Pro mě to byl docela normální závod, ačkoliv jsem ztratil nějaké pozice ve fázi za safety carem, když se přede mě dostal Rosberg a zůstal tam až do konce závodu. Poslední stint byl pro mě docela obtížný, protože jsem musel na měkkých pneumatikách odjet okolo třiceti kol," vysvětlil Sutil.

Sauber

Sergio Pérez dnes vytěžil ze svého sauberu maximum a odměnou mu byl jeden bod za konečné desáté místo. "Myslím si, že desáté místo bylo to nejlepší, co jsme dnes mohli zvládnout. Byl jsem na dvou zastávkové strategii. Ke své druhé zastávce v boxech jsem musel zajet dříve, protože jsem měl defekt pneumatiky po kolizi s Michaelem. Poté jsem musel odjet velice dlouhý poslední stint - vlastně něco přes půlku závodu - na druhé sadě super měkkých pneumatik. Myslím si, že Michael byl příliš optimistický. Je škoda, že jsem nakonec ztratil pozici ve prospěch Felipeho, ale pneumatiky byly odepsané a já jsem se víc bránit nemohl," vysvětlil Pérez. Kamuji Kobajašimu dnes štěstí zkrátka nepřálo. Po chybě v kvalifikaci se Japonec během závodu posunul o tři místa a nakonec dojel čtrnáctý. "Toto byl pro mě velmi obtížný víkend. Naše tempo bylo po celý víkend dobré. Jenže v závodě, díky provozu a chybě ve strategii v době, kdy byl na trati zpomalovací vůz, to nevyšlo. Byl jsem překvapen, když jsem dostal penalizaci drive - through, protože jsem neviděl žádné modré vlajky," nechápal Japonec.

Williams

Stačilo málo a oba jezdci Williamsu mohli dovézt své vozy na bodovaných pozicích. Nakonec se tak nestalo ani u jednoho z nich. Lepší z dvojice modrobílé stáje byl dnes jedenáctý Maldonado. "Po celý závod bylo auto docela hodně přetáčivé, obzvláště v prvním stintu. Zkusili jsme vše, abychom to odstranili a ušetřili tak zadní pneumatiky, ale míra opotřebení nás donutila zajet do boxů dříve. Nakonec to v naší strategii neznamenalo takový rozdíl. Zvládl jsem se dostat do dobrého rytmu, obzvláště v druhé polovině, kdy jsem byl schopný neustále pronásledovat Massu," zhodnotil Maldonado. "Na začátku jsme říkali, že to bude pro pneumatiky velmi náročné. V době, kdy vyjel safety car, bylo jedinou možností zůstat na trati, abychom si udrželi šanci na zisk bodů. Byla to ale těžká výzva odjet tolik kol na stejné sadě. A když se Massa dostal až mě, nedalo se s tím už nic dělat," povzdechl si Barrichello, který závod dokončil na třináctém místě.

Toro Rosso

Na Velkou cenu Singapuru nebudou určitě rádi vzpomínat v týmu Toro Rosso. Sébastien Buemi dovezl svůj vůz do cíle na dvanáctém místě a na body tak nedosáhl. "Myslím si, že dvanácté místo bylo maximem, v co jsme dnes mohli doufat. Pokud by měl někdo zanalyzovat celý víkend, řekl bych, že jsme neměli dostatek přítlaku. To se ukázalo v podobě velmi vysoké maximální rychlosti, kterou jsme měli na rovinkách. Nebyli jsme ale dostatečně rychlí v zatáčkách," zhodnotil uplynulý víkend Buemi. Ani Jaime Alguersuari svým výkonem šéfy italské stáje rozhodně nepotěšil. Po zaváhání v jedné ze zatáček musel po kontaktu s bariérou ze závodu odstoupit pět kol před koncem. "Už v sobotu jsme věděli, jaký typ závodu je dnes před námi a ačkoliv jsem byl připraven odvést maximum, příliš mnoho jsem od tohoto víkendu neočekával. V prvních několika kolech jsem trpěl hodně přetáčivostí a několik kol před koncem jsem narazil do bariér. Závod pro mě tak skončil," popsal Španěl.   

Renault

K nezdaru v GP Singapuru odsoudila oba piloty Renaultu už včerejší kvalifikace. Bruno Sena byl v cíli dnešního závodu patnáctý. "Mé první kolo bylo dobré, ale poté jsme trpěli velmi vysokou degradací pneumatik. Tvrdě jsem tlačil na pilu, abych zajížděl dobré časy. Museli jsme ale hodně upravit rozložení brzdné síly, abychom tak vykompenzovali opotřebení zadních pneumatik. Poté, když jsem najel do té ostré zatáčky, která je nejpomalejší na okruhu, se mi zablokovala kola a já jsem narazil do zdi. To můj závod velmi, velmi zkomplikovalo," nechal se slyšet Bruno Senna. Vitalij Petrov odjíždí rovněž s prázdnou. Oproti kvalifikaci si sice o jednu příčku polepšil, na lepší než sedmnácté místo to však nestačilo. "Dnes jsme měli závod, na který musíme zapomenout. Nejprve jsem měl problémy s KERS krátce po startu, což mě stálo několik desetin sekundy v každém kole a ztížilo mi předjíždění. Poté se začaly špatně chovat pneumatiky, když mě vozy začaly předjíždět o kolo a já musel trochu zpomalit. Tlak v pneumatikách začal rychle klesat," řekl Petrov.

Další článek: Renault popletl Sennu a dostal pokutu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.