Střed pole: Šestý Maldonado penalizován, na roštu ztratí deset pozic

Střed pole: Šestý Maldonado penalizován, na roštu ztratí deset pozic

Maldonado byl za třetí podmínku během sezony penalizován deseti místy na startovním roštu. Do desítky se znovu vešel Hülkenberg, slušně zajeli i di Resta a Senna. Sauber a Toro Rosso mají nastavení do mokra.

Williams
Pastor Maldonado obsadil v kvalifikaci na Velkou cenu Brazílie šesté místo. Ještě než se dozvěděl o penalizaci, byl s výsledkem spokojen. "První část byla na konci díky provozu dost těsná, ale auto se chovalo dobře. Bylo velmi konzistentní a rychlé, takže jsme se dostali až mezi nejlešpích deset. Držíme si formu z posledních závodů," uvedl Venezuelan, který věří v dobrý výsledek. Bruno Senna se kvalifikoval jako dvanáctý, ale doufal v postup do třetí části. "Když se oteplilo, nebyly to nejlepší podmínky pro auto, takže jsme byli pomalejší než ráno. Očekávali jsme, že trať bude trochu chladnější, na základě toho jsme před kvalifikací udělali několik rozhodnutí, ale nakonec to tak nedopadlo," uvedl synovec zesnulého trojnásobného mistra světa a místního hrdiny Ayrtona Senny. Věří, že ze své pozice by mohl bodovat. Hlavní inženýr Mark Gillan upozornil, že tým se snažil dosáhnout pro kvalifikaci vhodného vyvážení s ohledem na možný déšť v závodě.

Maldonado si své pozice dlouho neužil. Byl napomenut za to, že se svým vozem ve druhé části neabsolvoval vážení. Vzhledem k tomu, že se jednalo o jeho třetí letošní napomenutí (předtím blokování Heikkiho Kovalainena v kvalifikaci na Velkou cenu Číny a kolize se Sergiem Pérezem ve Velké ceně Velké Británie), dostal automaticky penalizaci deseti míst na startovním roštu a klesnul tak na šestnácté místo. Senna se naopak posunul na příčku jedenáctou. Pro Maldonada to není zdaleka první letošní trest. Penalizován už letos na startovním roštu byl díky závodním incidentům v Monaku (souboj s Pérezem v tréninku), Belgii (blokování Nika Hülkenberga) a Monze (za jump start a následkou kolizi s Timem Glockem ve Spa).

Force India
Sedmý Nico Hülkenberg si pochvaloval, že trať poměrně rychle oschla. "Auto se chovalo dobře, rozhodně jsme se mezi tréninkem a kvalifikací zlepšili. Sedmá pozice není tak špatná, pravděpodobně splnila, co jsme očekávali. Na zítřek jsme v dobré formě. Mám celkem neutrální nastavení, takže se můžeme vyrovnat s jakýmkoliv počasím. Je to vždy náročný závod, zejména fyzicky, jsou kolem nás rychlá auta, ale měli bychom mít rychlost na slušný závod," věří Němec. Paul di Resta zajel jedenáctý nejrychlejší čas. S nastavením byl ráno spokojený, situaci z jeho pohledu změnil déšť. "Necítil jsem se tak dobře jako ráno. První část byla celkem přímočará, ve druhé jsme vypadali silně, ale mé nejrychlejší kolo bylo ovlivněno provozem, když se Kobajaši vracel na trať. Myslím, že to udělalo rozdíl mezi postupem do elitní desítky," uvedl Skot, který už na opotřebených pneumatikách svůj čas nezlepšil. Pozici ale považuje za dobrou, protože si může do závodu vybrat pneumatiky. "To ale bude pochopitelně záležet na počasí." Do desítky se nakonec di Resta dostal, stejně jako Hülkenberg se totiž díky penalizaci Maldonada posunul o jednu příčku dopředu.

Sauber
Oba piloti hájí barvy švýcarského týmu naposledy a doufají, že pro něj zajedou dobrý výsledek. Sergio Pérez se původně kvalifikoval jako třináctý. "Mé nejrychlejší kolo bylo OK, proto si myslím, že naše pozice odráží možnosti auta. Když byla trať na začátku vlhká, byli jsme celkem konkurenceschopní, ale když úplně oschla, ztratili jsme naše pozice," uvedl Mexičan. Kamuj Kobajaši zajel patnáctý nejrychlejší čas. Znovu měl problémy se zahříváním pneumatik. "Myslím, že na mokru bychom měli šanci dostat se do třetí části, ale na suchu ne. Doufám, že zítra přijde déšť a správně načasujeme zastávky," přeje si Japonec, který zatím nemá angažmá pro příští sezonu. Oba jezdci se po penalizaci Maldonada posunuli o jednu příčku dopředu. Hlavní inženýr Giampaolo Dall´Ara uvedl, že se podařilo udělat pokrok v oblasti vyvážení a přilnavosti a že od kvalifikace tým očekával víc. "Na suchu nebude lehké se v závodě posunout, ale v případě deště je možné všechno," věří.

Toro Rosso
Daniel Ricciardo obsadil na okruhu Interlagos šestnácté místo, díky Maldonadovvě penalizaci se o příčku posunul. "Když začalo pršet, doufal jsem, že déšť vydrží, protože cítím, že na mokru máme větší šanci. Vzhledem k předpovědi počasí jsem si pro takové podmínky zvolil nastavení i na zítřek. Odpoledne jsem většinou bojoval se svým týmovým kolegou, nemyslím, že jsem se mohl v pořadí posunout výše. Pokud náš tah vyjde a zítra bude pršet, určitě budeme moci bojovat o body," doufá. Sedmnáctý Jean-Eric Vergne se od včerejška trápil při hledání nastavení. "V kvalifikaci bylo auto nejlepší za celý víkend, možná jsem mohl být o trošičku rychlejší, kdybych neudělal žádnou chybu, ale pravděpodobně ne natolik, abych zlepšil svou pozici. Naše auto se určitě chovalo lépe, když bylo chladněji, což je povzbudivé pro zítřek, kdy očekáváme chladnější a vlhčí podmínky," uvedl Francouz, který chce svou první sezonu zakončit dobrým výsledkem. Věří, že případný déšť by mu k tomu mohl přinést příležitost.

Doporučujeme

Články odjinud