Do třetí části kvalifikace se probojovali oba jezdci stáje Force India a tradičně také Robert Kubica. Blízko postupu byly také williamsy. Spokojeni byli i u Toro Rosso. Sauber měl naopak problémy s vyvážením.
Force India
Oba jezdci týmu Force India se v Montrealu prosadili do první desítky. Vitantonio Liuzzi se kvalifikoval jako šestý, což je jeho nejlepší kvalifikační výsledek v kariéře, Adrian Sutil byl devátý. Liuzzi pro závod v Kanadě vyměnil šasi a nasadil několik vylepšení. "Zítra to nebude jednoduché. Opotřebení pneumatik bude velké a bude to opravdu bláznivý závod. Okruh by měl sedět naší aerodynamice," věří Ital. Sutil měl v závěru potíže se zahříváním pneumatik a vůz byl díky tomu nedotáčivý. Právě tady by mohl nastat největší problém. "Závod bude náročný zejména pro pneumatiky, ale pokusíme se náš výkon přeměnit v body," slibuje Němec.
Renault
Robert Kubica obsadil na trati, kde v roce 2008 oslavil své dosud jediné vítězství v F1, v kvalifikaci osmé místo, Vitalij Petrov byl čtrnáctý. Kubica se, stejně jako například tým Red Bull, rozhodl zvolit pro závěr kvalifikace tvrdší směs. "Přestože nás to asi stálo určitý čas, doufejme, že nám to pomůže v zítřejším závodě. Uvidíme, jak budou jednotlivé strategie pneumatik fungovat," uzavřel Polák. Jeho týmový kolega Petrov měl ve druhé části kvalifikace problémy se zahříváním zadních pneumatik. "Hlavní problém nastával při brzdění, kdy mi klouzala zadní část auta a měl jsem malou trakci. V první části se auto chovalo lépe, musíme zjistit, proč jsme pak ztratili výkon. Předjíždět bude zítra obtížné," obává se.
Williams
Těsně před branami třetí části kvalifikace skončili piloti Williamsu. Rubens Barrichello byl jedenáctý, Nico Hülkenberg dvanáctý. Barrichello považuje dnešní výsledek za maximum, čeho mohl tým dosáhnout. "Ze své zkušenosti vím, že v závodě budeme muset klást důraz na brzdy a na pneumatiky. Pokud půjde vše dobře, máme příležitost dosáhnout dobrého výsledku," věří brazilský veterán. Mladý Němec doplnil, že závod bude vzhledem k různým možnostem strategie výběru pneumatik zajímavý.
Toro Rosso
Až na patnáctém, respektive šestnáctém místě se seřadili piloti stáje Toro Rosso Sébastien Buemi a Jaime Alguersuari. Švýcar byl přesto se svým nejrychlejším kolem spokojen. "Přilnavost se na trati oproti pátku dost zlepšila, takže můžete mnohem agresivněji brzdit a přidávat plyn," popisoval Buemi, který doufá, že se mu v závodě podaří prosadit do první desítky. Alguersuari měl potíže se zahříváním pneumatik. "Mohu ale být spokojen, byl jsem jen půl desetiny za svým týmovým kolegou. Myslím, že noční déšť podmínky na trati zrovna nezlepšil. V Kanadě jsou závody vždy bláznivé, stát se může cokoliv. Hlavně se musíme udržet na trati," ví Španěl.
Sauber
Až sedmnácté a osmnácté místo obsadili Pedro de la Rosa a Kamuj Kobajaši se saubery. "Jeli jsme poprvé s velmi nízkým přítlakem a opravdu nám to nesedí. Ani pneumatiky správně nepracují, nemáme žádnou přilnavost a měl jsem problémy se zahříváním brzd. Uvidíme zítra," shrnul své problémy Španěl. Problémy se zahříváním pneumatik měl také Kobajaši. "Nepodařilo se nám využít potenciál auta. Nepomohla ani zkušenost, že jsem měl ve svém posledním kole před sebou řadu vozů. Věděl jsem, že bude dnešní kvalifikace těžká, ale nečekal jsem, že to bude tak špatné," vysvětloval Japonec, který věří, že se mu v závodě podaří zlepšit. Technický ředitel James Key upozornil, že vozy měly kromě nedostatku přilnavosti oproti ranním tréninkům také problémy s vyvážením.