Střed pole: Ricciardo se po roce čekání opět dostal mezi nejlepší desítku

Nejrychlejším pilotem ze středu pole byl v dnes odpoledne poněkud nezvykle Daniel Ricciardo, kterému se tak podruhé v kariéře podařilo probojovat do elitní desítky na startu. Tam jej zítra doplní i Nico Hülkenberg.
Střed pole: Ricciardo se po roce čekání opět dostal mezi nejlepší desítku

Toro Rosso

Mezi jezdci stáje z Faenzy byly v sobotní kvalifikaci celkem znatelné rozdíly. Zatímco australský mladík se zaskvěl fantastickým sedmým místem, jeho francouzský kolega skončil až šestnáctý (po Webberově penalizaci si nicméně o jedno místo polepšil). “Je pěkné být v Q3. Je to poprvé od loňského Bahrajnu, kdy jsem v nejlepší desítce, takže to je téměř celý rok,“ připomněl Australan. “Myslím si, že to bude vzrušující závod. Dnes jste mohli vidět, že v Q3 čekala většina z nás na vyjetí na trať až do poslední chvíle, všichni mysleli na to, aby na zítřek ušetřili pneumatiky, protože tvrdší směs během pátečních dlouhých jízd hodně trpěla. Tento výsledek všechny nakopne a mě také. Opravdu se již nemůžu dočkat, až zítra zhasnou startovní světla! Kluci v továrně pracují velmi tvrdě a daří se jim zrychlovat vůz, takže bravo všem,“ chválil Daniel Ricciardo. “Bylo to zklamání, protože už od pátku jsem měl (dobrou) rychlost. Dnes odpoledne nebylo s vozem něco v pořádku. Každopádně si ale myslím, že tyto věci do zítřka vyřešíme. Když se podíváte, kde se kvalifikoval můj týmový kolega, je to pro zítřek pozitivní signál, protože vůz jasně funguje dobře. V závodě bude spousta příležitostí udělat z tohoto místa něco víc. Situace kolem pneumatik bude docela komplikovaná a my se budeme muset podívat na to, jak z nich vytěžit co nejvíce, protože správná strategie bude zítra odpoledne tím největším faktorem. Co však můžeme říct, je to, že se vůz v porovnání s prvními dvěma závody rozhodně zlepšil,“ podotkl Jean-Eric Vergne, který do Velké ceny Číny odstartuje z osmé řady.    

Sauber

Po odpolední kvalifikaci panovala v garáži Sauberu celkem rozporuplná nálada. Nico Hülkenberg byl se svým výkonem celkem spokojen, kolega Esteban Gutiérrez pak již o poznání méně. Německý pilot si vybojoval účast v závěrečné desetiminutovce, v ní už ale pak na dráhu nevyjel a na startu zítřejšího závodu se tak postaví na desátou pozici. “Myslím si, že to byla dobrá a úspěšná kvalifikace. Kdyby nám před ní někdo řekl, že budeme desátí, nevěřil bych tomu. Bylo to dobré týmové úsilí, dobré kolo. V kvalifikaci nám šlo vše hladce a úpravy, které tým přivezl, fungovaly celkem dobře. S vyvážením vozu jsem byl spokojený, takže se na zítřek těším. V Q3 jsme udělali všechno naprosto správně, když jsme se rozhodli nevyjet na trať a místo toho šetřit pneumatiky. To nám teď dává možnost jejich volného výběru na startu, což může být výhoda,“ řekl Hülkenberg. Estebanu Gutiérrezovi se v sobotu odpoledne příliš nedařilo. Během svého rychlého kola se dopustil chyby, kvůli které přišel o šanci probojovat se skrze první dvacetiminutovku. “No, je to trochu znepokojující kvalifikační výsledek,“ usoudil Mexičan. “Bylo velkou výzvou zajet rychlé kolo jen s jedním pokusem. Tlačil jsem na to příliš tvrdě a dopadlo to tak, že jsem se dopustil malé chyby, která mě přišla draho. Je mi týmu velmi líto, protože jsme měli potenciál na to se snadno dostat do Q2 a poté bojovat o postup do Q3,“ posteskl si Gutiérrez, jenž po Webberově diskvalifikaci odstartuje jako sedmnáctý.

Force India

V sobotním souboji s časem byl z obou jezdců Force Indie tentokrát rychlejší Paul di Resta. Avšak ani jeho výkon nestačil na postup do třetí části kvalifikace. “Myslím si, že jedenácté místo je rozumným výsledkem vzhledem k potížím, které jsme měli během posledního tréninku, kdy naše výkonnostní úroveň poklesla,“ řekl Skot. “Po změnách, které jsme provedli před kvalifikací, se to zlepšilo, a já jsem se tak jen těsně nedostal do Q3. Nemyslím si, že by to (účast ve třetí části kvalifikace) udělalo zítra nějaký rozdíl, protože celý závod bude jen o výdrži pneumatik. Dobrou zprávou je to, že máme pro start volnou ruku ve výběru pneumatik a náš vůz se ukazuje být v závodech konkurenceschopný, což znamená, že můžeme být optimističtí, co se týče bodového zisku,“ nechal se slyšet Paul di Resta. Kolega Adrian Sutil se musel spokojit až se třináctou startovní pozici, což bylo v rozporu s cíli, které si před kvalifikací stanovil. “Je férové říct, že jsem doufal v lepší výsledek, ale z nějakého důvodu nehrály teplejší podmínky v kvalifikaci v náš prospěch. S vozem tu žádný větší problém nebyl a s vyvážením jsem byl spokojený, během kvalifikace jsem ale ztratil nějaký výkon a neměl jsem přilnavost na to, abych mohl jet rychleji,“ postěžoval si Sutil. Útěchou mu tak alespoň mohla být skutečnost, že ušetřil jednu sadu čerstvých pneumatik, která se mu bude v zítřejším závodě jistě náramně hodit.   

Williams

Tím nejpomalejším z týmů ze středu pole byl v čínské kvalifikaci opět Williams, jehož jezdci se na startu postaví na čtrnáctou, respektive šestnáctou pozici. Souboj stájových kolegů tentokrát dopadl lépe pro Pastora Maldonada. “Z vozu jsem dnes dostal vše, co jsem mohl. Doufal jsem v lepší výsledek, v Q2 se nám ale nepodařilo poskládat vše dohromady. Nejsme tam, kde bychom chtěli být, takže musíme pracovat velmi tvrdě. To vlastně už děláme, ale potřebujeme čas na to, abychom věci vylepšili. Na zítřek máme dostatečné množství nových pneumatik a ty jsou tady velmi citlivé, což by mohlo učinit závod velmi zajímavým. Zítra se může stát cokoliv a my uděláme, co jen bude v našich silách,“ slíbil Venezuelan. Finský blesk Valtteri Bottas uvízl již v první části dnešní kvalifikace. Tým vsadil vše na jednu kartu a Bottas měl tak k dispozici pouze jedno měřené kolo. Tento riskantní krok nicméně nevyšel. “Kvůli větru bylo obtížné zajet perfektní kolo. Tvrdě jsem tlačil na pilu a je to pro mě nová zkušenost muset poskládat vše pouze do jednoho kola. Podmínky na trati byly v porovnání se třetím volným tréninkem odlišné a v kvalifikaci jsem z vozu nevytěžil všechno. Teď se soustředíme na to, abychom zvolili pro závod správnou strategii a dostali tak maximum z nových pneumatik, které máme k dispozici,“ prozradil Fin.   

Další článek: Button: Mít lepší auto, startujeme na měkké směsi