Střed pole: Ricciardo dosáhl v Číně na nejlepší výsledek dosavadní kariéry

Australan dojel do cíle dnešního závodu na vynikajícím sedmém místě a byl nejrychlejší z jezdců ze středu pole. Bodovali také di Resta a Hülkenberg. Gutiérrez byl za sestřelení Sutila penalizován.
Střed pole: Ricciardo dosáhl v Číně na nejlepší výsledek dosavadní kariéry

Toro Rosso

Když Daniel Ricciardo ve Velké ceně Bahrajnu loňského roku naposledy startoval z první desítky, žádné body nezískal, na místo toho skončil v cíli závodu na patnácté pozici se ztrátou jednoho kola. Dnes se mu naskytla obdobná šance a mladý Australan ji hodlal za každou cenu využít. A přesně to se mu nakonec také povedlo. Ricciardo proťal cílovou čáru na sedmé pozici a zajistil si tak svůj dosavadní nejlepší výsledek ve formuli 1. “Jsem opravdu potěšen, že jsem získal první body v sezoně a potvrdil kvalifikační výkon. Po včerejším odpoledni jsem zůstal v klidu, věděl jsem, že ta opravdová práce začne až dnes. Brzká zastávka v boxech na výměnu nosu pochopitelně ovlivnila naše plány. Před koncem závodu se přede mnou Massův vůz zvětšoval a zvětšoval! Takže ano, možná to mohlo být ještě lepší, ale pro tuhle chvíli se spokojím se sedmým místem,“ nechal se slyšet Daniel Ricciardo, jenž si svým vynikajícím výkonem ve Velké ceně Číny po zásluze dojel pro šest bodů. To druhý jezdec Toro Rosso Jean-Eric Vergne nebude zřejmě na dnešní závod vzpomínat zrovna v dobrém. Francouzův výkon ovlivnila kolize s Markem Webberem z Red Bullu, po které doznaly vozy obou pilotů značného poškození. Vergne nakonec závod dokončil, s jeho výsledkem ale po projetí cílem rozhodně spokojený nebyl. “Myslím si, že mě Mark odtamtud, kde se nacházel, předjet nemohl a já si ani nejsem jistý, jestli se o to vůbec pokoušel. Já jsem o něm rozhodně nevěděl,“ hájil se mladý Francouz. "Ten náraz mě naneštěstí roztočil a poničil moji podlahu. Od té chvíle závod nebyl dobrý, ztratil jsem přítlak, čas a musel jsem jezdit s poškozeným vozem. Nebyl to dobrý víkend,“ litoval dnes dvanáctý Jean-Eric Vergne.     

Force India

Jezdci Force Indie Paul di Resta a Adrian Sutil na sebe nejvíce upozornili hned na samotném začátku závodu, kdy se jejich vozy dostaly do vzájemného kontaktu. K žádné velké kolizi ale naštěstí pro oba z nich nedošlo. “Nakonec to je dobrý výsledek a silné zlepšení po obtížném startu do závodu,“ řekl Paul di Resta. “V prvním kole jsem bojoval s Nikem (Hülkenbergem), ale naneštěstí tam ve vlásence došlo k nějakému kontaktu s Adrianem, po kterém jsem vyjel z trati a oba jsme ztratili tři nebo čtyři pozice. Poté jsem uvízl v provozu, na mých pneumatikách se tvořily puchýře a já jsem nemohl dosáhnout žádného postupu vpřed. Čistý vzduch jsem měl před sebou až ve třetím sektoru. Celou dobu jsem na to tlačil a věděl jsem, že po poslední zastávce v boxech to bude mezi mnou, Grosjeanem a Hülkenbergem velmi těsné. Mechanici ale odvedli tu nejlepší práci; udrželi nervy na uzdě a my jsme dokázali zůstat před oběma z nich,“ liboval si Skot, který zůstával přesvědčen, že pokud by šlo všechno od začátku podle plánu, mohl týmu přivézt ještě o něco lepší výsledek, než kterým bylo konečné osmé místo. Druhý jezdec stáje Vidžaje Mallyi Adrian Sutil cíl závodu nespatřil. Zasloužil se o to ve čtvrtém kole Esteban Guttiérrez, který nedobrzdil do zatáčky číslo čtrnáct a se svým sauberem naletěl do vozu německého pilota. Sutil musel následně zajet do boxů, poškození zadního křídla bylo ale natolik velké, že jej mechanici již nedokázali opravit, a Němec tak musel ze závodu odstoupit. “Dnes je to pro mě velké zklamání,“ posteskl si Sutil. “V prvních kolech to šlo dobře a poté jsem při brzdění do poslední vlásenky dostal náraz zezadu. Hádám, že Gutiérrez minul svůj brzdný bod a neměl kam jet, takže najel do zádi mého vozu. Moje zadní křídlo bylo poničené a nebyla tu žádná jiná možnost než zastavit. Vždycky je škoda nedokončit závod, dneska jsem měl dobrou šanci na to, abych získal hodně bodů,“ dodal.  

Sauber

Jediným pilotem hinwilského týmu, jenž dokázal dnes bodovat, byl Nico Hülkenberg. Ten se v úvodní části závodu dokonce ocitl na vedoucí pozici, po šestapadesáti odjetých kolech se nicméně jeho jméno objevilo ve výsledkové listině až na desátém místě, za které byl oceněn jedním bodem. “Byl to tak trochu rozporuplný závod s rozporuplnými emocemi. Bylo pochopitelně krásné znovu vést, být vepředu a bojovat s nejlepšími týmy. Měl jsem rozumný start a v prvních kolech jsem svedl několik pěkných bitev. Byl jsem schopný získat nějaké pozice, ale pak z nějakého důvodu jsme před koncem závodu trochu ztráceli nebo postrádali rychlost. Jakmile jezdíte první nebo druhý, pochopitelně doufáte ve víc. Každopádně to ale byl dobrý závod. Nemyslím si, že ty dva problémy, které jsem měl v boxech, udělaly rozdíl mezi vítězstvím a prohrou,“ podotkl Hülkenberg. Účinkování Estebana Gutiérreze ve Velké ceně Číny netrvalo příliš dlouho. Mexičan musel ze závodu odstoupit již ve čtvrtém kole poté, co v nájezdu do vlásenky na konci zadní rovinky nedobrzdil a torpédoval Adriana Sutila z Force Indie. “Těsně před nájezdem na tu dlouhou rovinku jsem měl za sebou bojujícího Checa (Peréze) a do té zatáčky jsem se přibližoval velmi rychle. Brzdil jsem ve stejném místě, jako brzdím obvykle, každopádně jsem neočekával ztrátu přítlaku a velikost rychlosti, kterou jsem měl. Udělal jsem, co jsem jen mohl, abych zastavil, ale neuspěl jsem. Byla to rozhodně moje chyba a omlouvám se Adrianovi a jeho týmu,“ sypal si popel na hlavu Gutiérrez. Omluvy ale Mexičanovi příliš platné nebyly, neboť mu sportovní komisaři po závodě udělili penalizaci v podobě ztráty pěti míst na startovním roštu Velké ceny Bahrajnu.  

Williams

Rychlejším z jezdeckého dua Williamsu Valtteri Bottas - Pastor Maldonado byl v neděli odpoledne finský závodník, který porazil svého zkušenějšího venezuelského kolegu a cílem závodu projel na třináctém místě. “Tým dnes udělal dobrou práci, co se strategie týče, a z vozu jsme vytěžili maximum toho, co jsme měli. Myslím si, že to byl v této sezoně můj nejlepší závod, ale potřebujeme nalézt více rychlosti, abychom se přiblížili ostatním. Věděl jsem, že ke konci budu Pastorovi blízko, takže jsem v posledním stintu na středních gumách na to tvrdě tlačil. Poté jsem se na rychlejších měkkých pneumatikách ocitl hned za ním a v předposledním kole jsem byl schopný se před něj dostat. Byl to pěkný konec závodu, ale stále se potřebujeme zlepšit, abychom mohli bojovat o body,“ zhodnotil GP Číny ze svého pohledu Valtteri Bottas. Celé tři závody potřeboval Pastor Maldonado k tomu, aby mohl spatřit šachovnicový praporek. Pod ním projel na okruhu v Šanghaji jako čtrnáctý v pořadí, tedy bez nároku na body. “Od začátku to byl obtížný závod. Na měkkých pneumatikách jsme v prvním stintu ztratili hodně času a prostě jsme neměli rychlost. Neměli jsme šanci bojovat o nějaké vyšší pozice a víme, že jsme stále poněkud daleko od toho, kde bychom chtěli být, dále se ale budeme soustředit na to, abychom se zlepšovali,“ slíbil Venezuelan.  

Další článek: Whitmarsh vyzdvihl Buttonův výkon při plnění strategie