Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Střed pole: Renault efektivně pošetřil pneumatiky

Z týmů středu pole dopadl nejlépe Renault, který se s oběma jezdci prosadil do první desítky. Tam se dostal i Kobajaši se sauberem. Toro Rosso a Force India si pochvalují snížení ztráty. Williamsu chyběla rychlost.

Renault
Renaultu se v kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie v Sepangu podařil husarský kousek. Oba jezdci absolvovali v každé části kvalifikace pouze jeden výjezd, přesto se nakonec umístili mezi prvními osmi. Podařilo se jim tak pošetřit pneumatiky pro závod. Nick Heidfeld byl po neúspěchu v Melbourne tentokrát šestý. "Myslím, že to je maximum, čeho jsme mohli dosáhnout. V pátek jsme neodjeli moc kol a neměli tolik času na nastavení auta. V první části kvalifikace jsem jel s rezervou, ve druhé přes limit, ve třetí jsem našel zlatý střed. Na rozdíl od Austrálie jsem měl štěstí na provoz," liboval si Němec. Na skvělý výkon z Melbourne navázal Rus Vitalij Petrov. Také on musel pracovat na nastavení ještě ve třetím tréninku. "V závodě se může stát cokoliv. Důležité bude šetření pneumatik, protože opotřebení je tu velké. Musíme se také zamyslet nad počasím, je tu velké riziko deště," připomněl.

Sauber
Také Sauber se dokázal prosadit do třetí části kvalifikace. Opět u toho byl Kamuj Kobajaši, tentokrát zajel desátý nejrychlejší čas. "Samozřejmě jsem doufal, že se v posledním výjezdu trochu zlepším, zvlášť, když jsem měl ještě k dispozici novou sadu měkčích pneumatik. Ale myslím, že se dnes z auta nedalo víc vytěžit. Přesto tým po včerejších problémech odvedl skvělou práci," pochvaloval si Japonec. "Přes noc jsme našli nějaká řešení, ale v ranním tréninku jsme se pořád trochu trápili. Pak jsme věděli, co máme dělat." Právě v Sepangu se loni Japonec poprvé prosadil do třetí části. Šestnáctý Sergio Pérez byl z výsledku zklamaný. "Měli jsme potenciál na třetí část kvalifikace, kdybych správně zajel své poslední kolo. Při svém druhém výjezdu jsem se zdržel v provozu," litoval Mexičan, který měl také ve třetím sektoru problémy s přilnavostí a nedotáčivostí. "Doufám, že máme na závod dobrou strategii. Pořád jsou mým cílem body, i když z mé startovní pozice to není jednoduché."

Toro Rosso
Piloti italského týmu se srovnali na začátku druhé desítky. Dvanáctý Sébastien Buemi se v první části kvalifikace postaral o její přerušení, když mu ulétla bočnice a zůstala uprostřed tratě. "Mechanici nasadili novou velmi rychle. Nejsme daleko od Mercedesu a jsme celkem blízko třetí části. Musíme dál tvrdě pracovat a zlepšovat se," uznal Švýcar. Ještě mezi třetím tréninkem a kvalifikací došlo na jeho voze ke změnám v nastavení. "Tyto změny by měly dobře fungovat také v závodě." Jaime Alguersuari se kvalifikoval hned za svým týmovým kolegou. "Z auta jsme vytěžili maximum. Cítím, že máme dobré nastavení, ať už bude pršet, nebo ne. Klíčové bude udržet při životě zadní pneumatiky co nejdéle," uvedl Španěl. Technický ředitel Giorgio Ascanelli zatím neznal příčiny uvolnění Buemiho bočnice. "Se součástkami ale problém nebyl, proto jsme přidělali novou a poslali ho znovu na trať," vysvětlil.

Force India
Do první desítky nepronikly ani monoposty Force India. Paul di Resta zajel čtrnáctý nejrychlejší čas a chválil dobrou práci týmu. "Dokázali jsme víc, než jsem čekal. Myslím, že jsme snížili naši ztrátu. Těší mě náš pokrok," uvedl nováček. Adrian Sutil byl až sedmnáctý. "První část nebyla špatná, cítil jsem se celkem pozitivně, ale ve druhé jsme se výrazněji nezlepšili, což mě trochu překvapilo," uvedl Sutil, který měl potíže s řazením. "Vím, že tým tvrdě pracuje, aby problémy před závodem vyřešil." Hlavní inženýr Dominic Harlow vysvětlil, že cílem bylo šetřit pneumatiky. "Jak jsme ukázali v posledním závodě, můžeme i z těchto startovních pozic získat body," připomněl.

Williams
V týmu z Grove asi čekali více. Veterán Rubens Barrichello byl až patnáctý. Upozornil, že vůz stále nemá potřebnou rychlost. "V Melbourne jsme byli silnější, musíme zjistit proč. Uvidíme, jak jsme na tom v závodě. Mé kolo bylo jedno z nejlepších, co jsem v Malajsii zajel, ale proti výkonu ostatních aut to nestačilo," hodnotil Brazilec. Pastor Maldonado dokonce díky osmnáctému místu nepostoupil ani z první části. "Auto se nechovalo tak dobře jako ráno, navíc jsem měl před sebou provoz a nezajel čisté kolo. Alespoň nám zbyly pneumatiky na zítřek," hledal pozitiva Venezuelan. "Auto je lepší v dlouhých jízdách. Uvidíme, jak dopadneme při dobré strategii."

Doporučujeme

Články odjinud