Střed pole: Řadu jezdců nachytaly proměnlivé povětrnostní podmínky

Střed pole: Řadu jezdců nachytaly proměnlivé povětrnostní podmínky

Jediným jezdcem ze středu pole, který využil nevyzpytatelné ardenské počasí ve svůj prospěch, byl Paul di Resta, jenž pronikl až do závěrečné desetiminutovky. Ostatní na měnící se podmínky na trati spíše doplatili.

Force India

U týmu Vidžaje Mallyi panují po kvalifikaci na Velkou cenu Belgie poněkud rozporuplné pocity. Zatímco Paulu di Restovi se v sobotu odpoledne náramně dařilo, a v jistou chvíli to dokonce vypadalo na zisk pole position, Adrianu Sutilovi proměnlivé počasí ublížilo. “Páté místo na startovním roštu je skvělým výsledkem,“ radoval se di Resta. “Na začátku Q3 jsem věděl, že chci jet rovnou na přechodných pneumatikách. Bylo to odvážné rozhodnutí a tým mi v tom nebránil, zatímco ostatní zvolili suché pneumatiky. Věděl jsem, že je to naše nejlepší šance, jak se dostat dopředu, a vyplatilo se to. Je škoda, že déšť ustál o něco dříve, jelikož tu bylo jen pár vozů, které byly na mokru rychlejší než my, a ty nás zkrátka na konci kvalifikace předstihly. Hlavní ale je, že co se týče zítřka, jsme v silné pozici a budeme připraveni bojovat,“ dodal odhodlaně Skot. Jeho německý kolega doplatil především na špatné načasování svého výjezdu na trať, což vyústilo v konečné dvanácté místo. A z něj Sutil pochopitelně příliš nadšený nebyl. “Cítím zklamání kvůli tomu, jak to dneska skončilo, protože si myslím, že tu byl potenciál na lepší výsledek. V Q2 jsem se ke svému poslednímu letménu kolu odhodlal příliš brzy a trať celou dobu zrychlovala. Takže jsme měli počkat o něco déle. Myslím si, že tohle by udělalo rozdíl mezi (dvanáctým místem a) proklouznutím do nejlepší desítky. Ve svém nejrychlejším kole jsem se také dostal do provozu, což mě stálo nějaký čas,“ zalitoval německý pilot.

Sauber

Nico Hülkenberg se s nástrahami mokré tratě vypořádal dobře, přičemž nechybělo mnoho a také Sauber mohl mít svého zástupce v bojích o pole position.“Dnes bylo ošidné jet kvalifikaci v takovýchto povětrnostních podmínkách. Dnes ráno jsem měl trochu problémy na středních pneumatikách. Odpoledne to pak opět nebylo zrovna nejjednodušší, ale hádám, že s tím počasím je to pro všechny stejné, pokaždé je to výzva. Q1 byla mokrá, což je vždycky vzrušující, já si ale myslím, že jsme odvedli solidní práci. Na postup do Q3 nám chyběly pouhé tři setiny. Vypadá to, že jedenáctá pozice se mě drží. Pro zítřek je to ale dobrý výchozí bod,“ nechal se slyšet Nico Hülkenberg. Pro Estebana Gutiérreze skončila belgická kvalifikace již po prvních dvaceti minutách. Mexičan proto zaujme na startu zítřejšího závodu až jednadvacátou příčku. Přesto si však ze sobotních jízd odnesl i něco pozitivního. “Dnes jsem s vozem daleko více spokojen. Byli jsme schopni vyřešit problémy, které jsme měli během včerejšího druhého tréninku. Až do poslední části Q1 vypadlo všechno dobře. Na novou sadu přechodných pneumatik jsme přezuli příliš brzy, a to byla špatná volba. Trať usychala a pneumatiky byly po jednom kole opotřebované, což byl hlavní problém,“ vysvětlil Gutiérrez.      

Toro Rosso

Jedním z těch, kteří rozhodně nebudou na dnešní kvalifikaci vzpomínat v dobrém, jsou piloti Toro Rosso Jean-Eric Vergne a Daniel Ricciado. Oba dva jezdci stáje z Faenzy doplatili na zrádné ardenské počasí a ze sobotního souboje s časem vypadli již v jeho úvodní části. Vergne měl o důvodu svého vyřazení ihned jasno: “To, co se dnes stalo, se dá vysvětlit snadno, byla to prostě týmová chyba. Tyto věci by se stávat neměly, ale každý je dělá znovu a znovu. Je to velmi frustrující, jelikož vůz byl tento víkend dostatečně dobrý na to, abych se kvalifikoval opravdu dobře jak na suchu, tak i na mokru. Jakmile jsem podruhé vyjel z boxů, věděl jsem, že mám potíže. Také jsem se dostal do hustého provozu, přičemž některé vozy kolem mě jezdily na slikách. A kvůli tomu to byla jasně promarněná příležitost, jelikož věřím, že na suchu jsem mohl být mezi prvními pěti.“ Nakonec se tak nestalo a Francouz se tedy musel smířit s nelichotivým osmnáctým místem, do zítřejšího klání bude nicméně vstupovat s optimismem. “Bude to chvíli trvat, než se přes to zklamání přenesu. V tuhle chvíli ale nemá cenu být naštvaný, protože opravdu věřím, že stále můžeme zítra odjet dobrý závod a získat nějaké body.“ Podobně viděl příčiny svého nezdaru také druhý pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo. Australanovi bude na startu Velké ceny Belgie patřit devatenáctá pozice. “(Tento výsledek) byl ovlivněn špatným načasováním více než kterýkoliv jiný. Na trať jsme vyjeli na samém začátku kvalifikace a šlo to dobře. Trať byla mokrá a byla tu šance, že bude ještě mokřejší, než pak později uschla. Věřím, že jsme měli ještě chvíli počkat předtím, než jsme nasadili druhou sadu přechodných pneumatik. Ke druhé jízdě jsme se odhodlali příliš brzy. Už v druhém kole byly pneumatiky opotřebované, a to byla ta chvíle, kdy podmínky na trati byly nejlepší. Je to samozřejmě velmi frustrující, ale všechno, co v této chvíli můžeme dělat, je pustit to za hlavu a soustředit se na zítřek. Musíme se z toho poučit a ujistit se, že příště to uděláme správně,“ řekl Ricciardo.   

Williams

Nedařilo se ani Williamsu. Stáj z Grove si na své konto připsala další nelichotivý výsledek, když její piloti obsadili sedmnácté, respektive dvacáté místo. Lepší z dua Pastor Maldonado - Valtteri Bottas byl tentokrát Venezuelan. “Dneska to ty měnící se povětrnostní podmínky ztížily. Museli jste být ve správný čas na správných pneumatikách a my jsme byli na těch přechodných poněkud brzy. Kolo je tu velmi dlouhé a ve chvíli, kdy jsem najížděl na osychající trati do svého druhého kola, už byly pneumatiky opotřebované, takže jsem nemohl být konkurenceschopný,“ posteskl si Maldonado. “Byla to znepokojivá kvalifikace, protože jsme mohli skončit výš, ale nechali jsme se nachytat proměnlivými povětrnostními podmínkami,“ objasnil Bottas. “Na přechodných pneumatikách jsme vyjeli dříve než ostatní, ale trať osychala rychleji, než jsme očekávali, a ke konci jsme pravděpodobně mohli vyjet na suchých pneumatikách. Také jsme měli problémy s celkovou přilnavostí na přechodných pneumatikách. V zatáčkách se nám to celkem dost klouzalo, což nás stálo čas,“ doplnil Fin.

Doporučujeme

Články odjinud