Střed pole: Řadě pilotů udělaly čáru přes rozpočet žluté vlajky na konci Q2

Střed pole: Řadě pilotů udělaly čáru přes rozpočet žluté vlajky na konci Q2

Nejrychlejším jezdcem z týmů ze středu pole byl v sobotu odpoledne na Silverstonu Pastor Maldonado ze stáje Williams. Společně s Paulem di Restou jsou také jedinými, kteří se na startu postaví do první desítky.

Williams

Kvalifikace v podání týmu z Grove možná neskončila úplně podle představ, smutnit v garáži Williamsu ale také nemusí, alespoň ne v té, která patří Pastoru Maldonadovi. Venezuelan zajel sedmý nejrychlejší čas. "Podmínky byly velmi těžké, protože trať se celou dobu měnila a my jsme museli tvrdě pracovat na tom, abychom zlepšili (náš) výkon. Na konci jsem měl trochu smůlu, když jsem přejel cílovou čáru přesně ve chvíli, kdy bylo odmáváno šachovnicovou vlajkou, takže jsem měl o jedno kolo méně než ostatní," řekl Pastor Maldonado. To Bruno Senna měl smůlu o poznání větší. Jak sám podotkl, rozhodně bylo v jeho silách postoupit do závěrečných bojů. Kvůli žlutým vlajkám na konci Q2 musel ale zpomalit, a to se pochopitelně podepsalo na konečném výsledku, kterým je třináctá startovní pozice. "Měl jsem opravdu dobrou rychlost, ale na konci jsem měl prostě smůlu, když zavlály během mého posledního kvalifikačního kola žluté vlajky. Mohl jsem se lehce dostat mezi nejlepších deset a proklouznout do Q3. Je to frustrující, ale uvidíme, co se (zítra) stane s počasím. Doufejme, že budeme moci být konkurenceschopní a budeme moci v závodě bojovat o nejlepší desítku," uzavřel Bruno Senna.  

Force India

V sobotu odpoledne byl z jezdců indické stáje rychlejší Nico Hülkenberg, který byl devátý nejrychlejší. Kvůli výměně převodovky ale odstartuje až jako čtrnáctý, tedy o čtyři příčky za svým týmovým kolegou Paulem di Restou. "Podstoupili jsme trochu rizika, protože kvalifikace začínala na suchu a podle toho jsme také nastavili vůz. V dnešních mokrých podmínkách bylo ale ježdění velmi obtížné. Myslím si, že některé jiné vozy jely více agresivně s nastavením do mokra, takže doufejme, že se mi můj risk v zítřejším závodě vyplatí," nevzdával se nadějí Skot. "Bylo určitě správným rozhodnutím zastavit kvalifikaci, když déšť opravdu zesílil, protože bylo na okruhu tolik stojící vody a vůz se začínal dostávat na hranici aquaplaningu. Ale nerozumím tomu, kam se poděla v Q3 rychlost, když jsem byl na přechodných pneumatikách. Vůz se řídil složitěji a dobré časy na kolo se nezajížděly tak snadno. V Q3 jsem doufal v lepší než devátou pozici, obzvláště s tou pětimístnou penalizací," dodal německý pilot.

Toro Rosso

Podle Daniela Ricciarda bylo sobotní klání na Silverstonu velmi náročné a tak trochu podobné tomu loňskému. Australan poznamenal, že jeho výsledek byl značně ovlivněn situací z konce prostřední části: "Jsem si jistý, že jsem byl postižen žlutými vlajkami kvůli Grosjeanovým hodinám v posledním kole, protože nebýt toho mohl jsem se dostat do Q3. Naše výkonnost je lepší, než je naše pozice. Jak jsem řekl v pátek, pokud bude mokrý závod, což se zdá pravděpodobné, pak si myslím, že se nám bude zítra dařit. Vůz vypadá na mokru dobře, ale startuji uprostřed pole, kde bude spoustu spreje, se kterým budeme bojovat, takže tu jsou klady a zápory, co se závodění v dešti týče." Jeanu-Ericovi Vergnemu se v kvalifikaci dařilo do doby, než byla v její druhé části přerušena. Po opětovném restartu se postupně propadal ze čtvrtého místa až na konečné šestnácté. Do GP Velké Británie ale stejně odstartuje jako předposlední, neboť si na Silverstone přivezl desetimístnou penalizaci za své prohřešky ve Valencii. "Jsem zklamaný, protože jsem cítil, že jsem dnes mohl proniknout do Q3. Zítra doufám v mokrý závod, protože ačkoliv budu startovat zezadu, v těchto podmínkách je všechno možné a já doufám, že vytěžím maximum ze skutečnosti, že náš vůz vypadá na mokru velmi dobře," doplnil Francouz.

Sauber

Nezvykle dnes nejhůře z týmů ze středu pole dopadl Sauber. Výše na startovním roštu se postaví Sergio Pérez, bude mu patřit patnácté místo. "Učinili jsme špatné rozhodnutí, když jsme po přerušení nasadili přechodné pneumatiky místo těch do (extrémního) deště. Dostal jsem se ale také do velkého provozu na trati. Je to velká škoda, protože jsme jasně měli rychlost na boj o nejvyšší pozice," posteskl si mexický závodník. Kamuj Kobajaši sice skončil v kvalifikaci dvanáctý, po přičtení penalizace pěti míst ale znamená konečný výsledek až sedmnáctou startovní pozici. "Po přerušení jsme začali na přechodných pneumatikách, a to se ukázalo být jako špatné rozhodnutí. Zajel jsem do boxů a přezul na pneumatiky do (extrémního) deště, ale měl jsem čas pouze na jedno letmé kolo a za těchto podmínek to nestačilo na takové zlepšení, které jsem potřeboval, abych se dostal do Q3," vysvětlil Japonec.    

Doporučujeme

Články odjinud