Střed pole: První letošní body pro Sauber a Mercedes

Střed pole: První letošní body pro Sauber a Mercedes

Kamuj Kobajaši jel znovu skvěle a skončil sedmý, o dvě místa před Michaelem Schumacherem. Do desítky se opět vešel Paul di Resta. Toro Rosso tentokrát skončilo za body, williamsy zase nedojely.

Sauber
Kamuj Kobajaši opět potvrdil své kvality. V přímém souboji porazil Michaela Schumachera a díky penalizaci Lewise Hamiltona skončil ve Velké ceně Malajsie v Sepangu na sedmém místě. Získal tak pro Sauber první letošní body. V jednom stintu předjel i Marka Webbera. "Strategie se dvěma zastávkami byla trochu riskantní, ale myslím, že fungovala docela dobře. Na neobvyklých strategiích je vždy těžké, že máte pořád jiné tempo než zbytek závodního pole," vysvětloval Japonec. Nováček Sergio Pérez jel opět dobře, ale tentokrát závod nedokončil. "Těsně přede mnou ulétlo něco z vozu Sébastiena Buemiho a poškodil jsem podlahu svého auta. Odešlo hasicí zařízení a zkratovala se elektronika," litoval Mexičan, který tentokrát zajel na první zastávku dříve, protože očekával déšť v pozdější fázi závodu.

Mercedes
Už po kvalifikaci byl Mercedes za očekáváním, výsledek nevylepšil ani v závodě, přestože mu tentokrát fungoval KERS i pohyblivé zadní křídlo. Michael Schumacher dojel devátý a vyjel pro tým německé automobilky první body v sezoně. Sedminásobnému šampionovi se podařil start. "Pak už to bylo hlavně o šetření pneumatik. Nemohli jsme očekávat víc než dva body. Musíme dál pracovat na naší rychlosti v závodech," přiznal Schumi, který v závěru předjel Paula di Restu. Nico Rosberg se naopak po startu propadl do druhé desítky a tam už zůstal. V cíli byl dvanáctý. "Naše rychlost nebyla v závodě dostatečná. Bylo těžké přitlačit. Když se podíváme na mé kvalifikační časy, oproti Melbourne jsme udělali malý krok vpřed. Budeme tvrdě pracovat, abychom se dál zlepšovali," slíbil. Šéf týmu Ross Brawn byl u Ferrari výborným stratégem. Dnes ale čekal déšť, který nepřišel. "Rozhodli jsme se pro delší stinty, zaplatili jsme za to jedním až dvěma místy. Jezdci i tým vykonali dobrou práci, auto bylo v náročných podmínkách spolehlivé," dodal Brawn.

Force India
Nováček Paul di Resta bodoval i při svém druhém startu. V Sepangu byl desátý. V prvním stintu závodil s Rosbergem, ve druhém se Schumacherem. "Co se týče strategie, tým odvedl dobrou práci. Na konci jsem se už Michaela nemohl udržet, měl čerstvější pneumatiky, na třetí zastávku jsem zamířil dříve, než jsme předpokládali. Také jsem nechtěl riskovat bod do šampionátu," přiznal. Jedenáctý Adrian Sutil musel po kontaktu s Rubensem Barrichellem už ve třetím kole do boxů na výměnu předního křídla. To mu narušilo jeho původně plánovanou strategii dvou zastávek v boxech. "Pak jsme praktikovali strategii střídání směsí, nejdřív měkčí, pak tvrdší, pak znovu měkčí. Fungovaly dobře, mohli jsme na tom být i lépe. Tým ale odvedl dobrou práci a rád bych mu za to poděkoval." řekl Němec.

Toro Rosso
Tým z Faenzy dnes na body nedosáhl. Třináctý Sébastien Buemi se sice posunul před Rosberga a útočil na Schumachera a Kobajašiho, ale při první zastávce mu nefungoval omezovač rychlosti, překročil rychlostní limit v boxech a dostal penalizaci stop and go. "Myslím, že to bylo trochu přísné. Obvykle se uděluje penalizace průjezd boxovou uličkou. Pak jsem se snažil jet co nejlépe, ale nestačilo to," litoval Švýcar, který věří, že mohl porazit obě force indie a dojet devátý. "Pneumatiky jsem měnil jen dvakrát. Je pravda, že závěr byl díky jejich velkému opotřebení těžký." Čtrnáctý Jaime Alguersuari nechápal, proč byl jeho vůz pomalý. "Musíme závod zanalyzovat s inženýry. Každým kolem jsem ztrácel výkon, drolily se mi přední pneumatiky. Pozitivní je, že jsem měl dobrý start a získal několik míst, pak jsem ale zjistil, že se jezdců před sebou neudržím," dodal Španěl. "Pomohlo by mu, kdybychom přešli na strategii tří zastávek," komentoval situaci šéf týmu Franz Tost.

Williams
Williamsu se zatím nedaří. Rubense Barrichella vyřadila hydraulika. V úvodu měl navíc kolizi se Sutilem, poškodil zadní pneumatiku a musel do boxů. Právě tady hledal technický ředitel Sam Michael příčiny problémů s hydraulikou. "Stejně jsem byl díky brzké zastávce vzadu. Musíme se zlepšit. Momentálně nemáme spolehlivé auto, ale tým tvrdě pracuje, aby věci vyřešil," ujistil zkušený Brazilec. Pastoru Maldonadovi začal od třetího kola vynechávat motor. "Zkoušel jsem zůstat, ale nakonec jsem musel zajet do garáže," uvedl Venezuelan. Doufá, že v Číně už konečně absolvuje celou závodní vzdálenost.

Doporučujeme

Články odjinud