Dnešní proměnlivé podmínky způsobily řadě jezdců ze středu pole nemalé potíže. Maldonado se podle očekávání dočkal za své dnešní počínání penalizace pěti míst na startu závodu.
Toro Rosso
Jaime Alguersuari dokázal, že
závodní sedačku italské stáje si právem zaslouží a že nevýrazné výkony zpočátku
sezony jsou už dávno zapomenuty. V dnešní kvalifikaci zajel svůj nejlepší
výsledek a do zítřejšího závodu odstartuje ze šestého místa. Porazil přitom
dokonce i svého krajana Alonsa. "Tohle byl můj celkově nejlepší výkon a
nejlepší výsledek pro tým v této sezoně. Myslím si, že s ním musím být
velmi šťastný stejně tak jako s výsledkem mého týmového kolegy, který se
dostal velmi blízko Q3. To ukazuje, že jsme udělali dobrou práci nejenom na našem
autě, ale také v tom, jak jsme si v kvalifikaci počínali. Byli jsme první na začátku boxové uličky a měli jsme volnou trať. Počasí pomohlo, protože vůz
pracoval velmi dobře na přechodných i mokrých pneumatikách. Zároveň jsme ale
byli rychlí i na suchu," sdělil nadšeně Španěl. Sébastien Buemi skončil těsně
před branami první desítky. "Nebylo to jednoduché odpoledne, protože trať
osychala velmi rychle. Poté jste museli zajet dobré kolo ve správný čas.
Rozhodl jsem se ho zajet těsně před koncem, jenže jsem udělal malou chybu. Jsem
na sebe kvůli tomu trochu naštvaný, ale jedenácté místo je stále velmi dobré
pro start zítřejšího závodu," řekl Švýcar.
Renault
Vypadá to, že šéf týmu Renault
Eric Boullier věděl, co dělá, když na místo Nicka Heidfelda dosadil Bruna
Sennu. Ten se mu za jeho důvěru odvděčil sedmým místem na startu zítřejšího
závodu. "Jsem opravdu celkem spokojený s kvalifikací a nemyslím si, že můj
první víkend závodění pro Renault mohl začít lépe. Nečekal jsem, že budu mezi
prvními deseti. Byl jsem trochu nervózní, když jsem v Q3 vyjížděl na
vlhkou trať se suchými pneumatikami, protože jsem toho na nich moc dnes ráno
ani včera nenajel. Auto se v kvalifikaci chovalo dobře, takže doufám, že
se to bude zítra opakovat," řekl Brazilec. Také Vitalij Petrov dnes zajel slušný
výsledek, když obsadil desátou příčku. “Je to dobrý pocit opět se kvalifikovat
v první desítce, ačkoliv bych byl raději, kdybych skončil výše než desátý.
Musím si sednout se svými inženýry, abychom zjistili, co se stalo v Q3,
když jsem se roztočil. Je hezké opět vidět úsměv na tvářích členů týmu," dodal
optimisticky ruský závodník.
Sauber
Sergio Pérez předčil očekávání
týmu a probojoval se až do poslední části kvalifikace. V té si vyjel
celkové deváté místo, které dodává švýcarskému týmu naději na bodový příděl. "Jsem
šťastný. Byla to obtížná, ale dobrá kvalifikace pro tým. Postavili jsme nás do
dobré výchozí pozice, abychom zítra získali nějaké body. V Q1 a hlavně v Q2
to nebylo lehké s autem nastaveným do suchých podmínek, které jsou
očekávány pro zítřek. Jsem rád, že to dnes všechno vyšlo," podotkl mexický
závodník. Na druhé straně Kamuj Kobajaši po dnešku cítí malé zklamání, neboť postup
do Q3 mu unikl jen těsně. "Samozřejmě, je to škoda, že jsem se nedostal do Q3 o
tak malý rozdíl. Celkově je to pro nás ale dobrý kvalifikační výkon. Kvůli
našemu načasování na konci Q2, když jsme jezdili na přechodných pneumatikách,
jsme projeli pod šachovnicovou vlajkou o trochu dříve než ostatní. To
znamenalo, že s tak rychle zlepšujícími se podmínkami nebyl můj čas dost dobrý
na Q3," vysvětlil příčinu svého konce ve druhé části kvalifikace Kobajaši.
Force India
Tým Force India dnes zůstal
daleko za očekáváním. Adrian Sutil doplatil na zrádné podmínky a kvalifikace
pro něho skončila předčasně. "Co se stalo dnes, je škoda, protože auto vypadalo
během tréninků velmi dobře. Q1 byla pro mě docela jasná, ale v Q2 jsem
udělal na výjezdu z Eau Rouge malou chybu. Jel jsem trochu zeširoka, dotkl
se obrubníku, zadek auta se roztočil a poslal mě do bariér. Nebyl to velký náraz,
ale poškodil přední a levou stranu mého vozu," přiblížil svoji nehodu Sutil,
který odstartuje patnáctý. Paul di Resta poprvé ve své kariéře pilota formule 1
nepostoupil z první části kvalifikace a skončil na osmnáctém místě. "Startovat
osmnáctý není to, na co jsem při své při své první Velké ceně Belgie pomýšlel.
Rozhodli jsme se vyjet na začátku první části s tím, že v její prostřední
části vyčkáme, abychom vytěžili co nejvíce z podmínek na konci Q1.
Naneštěstí začalo znovu pršet a já jsem se v šikaně roztočil. Mohlo to být
mé nejrychlejší kolo. V dalším kole mě tým povolal do boxů v domnění,
že trať je mokrá a že jsme v bezpečí. Ale když jsem zajel zpět do boxů,
řekli mi, že Kovalainen byl rychlejší, což pro mě znamenalo konec. Je to
opravdu frustrující. Naštěstí Spa je trať, kde můžete předjíždět, takže toho
máme hodně na práci, abychom se pokusili dostat skrze pole," řekl Skot.
Williams
I přesto, že tým Williams nasadil
na vůz jisté úpravy, posunu vpřed startovním polem se nedočkal. Podle Brazilce
za to může především hustý provoz na trati: "Dnes to byla jedna z těch kvalifikací,
které jsem si velmi užíval. Máme tu nový aerodynamický balík pro tento závod,
ale vůz není stále tak rychlý, jak bychom si přáli. Naneštěstí jsem po celou tu
dobu měl před sebou hustý provoz, což je škoda, protože jsem si opravdu jist,
že jsme mohli zvládnout Q3." Kolem Pastora Maldonada dnes panovala řada diskuzí
ohledně jeho manévru na Lewise Hamiltona během prostřední části kvalifikace. Posléze
byl jeho čin potrestán sportovními komisaři a Venezuelan si do zítřejšího
závodu odnesl penalizaci pět míst. Odstartuje tak jednadvacátý. "Co se stalo s Lewisem:
hodně zpomalil na konci té části, takže jsem se pokusil ho předjet. Poté jsem
pocítil kontakt v zadní části vozu. Opravdu nevím, co se stalo. Byl to
těžký moment," popsal zmiňovanou kolizi Maldonado.