Střed pole: Poprvé v historii bodovaly oba vozy Force India

V dnešní Velké ceně Monaka si připsaly body oba vozy Force India. Díky penalizaci si bod připsalo i Toro Rosso, oba williamsy díky technickým problémům havarovaly, poruchy ukončily závod také oběma sauberům.

Force India
Ve Velké ceně Monaka poprvé v historii bodovaly oba monoposty stáje Force India. Devátý Adrian Sutil se posunul oproti své startovní pozici o tři místa. "V prvním kole jsem získal dvě pozice a podařila se nám zastávka, po které jsem získal deváté místo. Pak už jsem jel klidný závod," vysvětloval Němec, který si pochvaloval dobré vyvážení i přilnavost. Vitantonio Liuzzi dojel desátý. Podle svých slov ztratil díky své brzké zastávce. "Jako tým ale můžeme být spokojeni, máme obě auta na bodech. Takový výsledek jsme si rozhodně zasloužili. V továrně odvádíme dobrou práci, což se projevuje i na okruzích," liboval si Ital. Šéf týmu Vidžaj Malaja byl nadšený. "Na začátku sezony jsme prohlásili, že chceme pravidelně bodovat. To jsme splnili, ale nyní se nám to podařilo s oběma vozy, což je opravdový pokrok. Adrian i Tonio odjeli skvělé závody a zůstali soustředěni i během safety caru. Je potěšující vidět, jak držíme krok s většími týmy. Na tom můžeme stavět a v Turecku být ještě silnější," pochvaloval si indický miliardář. Po penalizaci Michaela Schumachera se oba jezdci posunuli ještě o příčku dopředu, tým Mercedes se však proti trestu odvolal, celou záležitost bude tedy projednávat FIA.

Toro Rosso
Sébastien Buemi se díky Schumacherově penalizaci posunul na desáté místo. "Možná to mohlo být i trochu lepší, kdybychom použili jinou strategii. Zezačátku jsem zajížděl dobré časy, ale po zastávce jsem zůstal za Liuzzim a už to pro mě nebyl tak vzrušující závod," vzpomínal Švýcar. O příčku za ním dojel ve své první Velké ceně Monaka Jaime Alguersuari. Ten chtěl po nevydařené kvalifikaci velkou cenu především dokončit. "Je tu velmi těžké předjíždět, zvlášť, když máte před sebou týmového kolegu, takže byste neměl tolik riskovat. Jednou jsem se trochu roztočil v první zatáčce, ale pozici jsem netratil," přiznal Španěl. Šéf týmu Franz Tost byl spokojen, že oba vozy alespoň dojely. "Především pro Sébastiena to bylo důležité, protože v předchozích závodech měl smůlu. Nakonec mu dnes penalizace jiného jezdce pomohla k prvnímu bodu. Jaime získal zkušenosti, ze kterých bude moci dále těžit," hledal ve výsledku pozitiva Tost.

Williams
Díky blízkosti svodidel může v Monaku každý mechanický problém vést k rozbití vozu o svodidla. To byl dnes případ obou williamsů. Rubens Barrichello skvěle odstartoval a do první zastávky se pohyboval na šestém místě. Po potížích se zadní částí vozu ale havaroval. "Co se stalo je pro mě překvapením. Měl jsem dobrý start a také po zastávce jsem se cítil silný. Pak jsem začal mít problémy s řízením, které se zhoršovaly a nakonec jsem havaroval. Musíme vyšetřit, v čem byl problém," komentoval své odstoupení Brazilec. Nico Hülkenberg měl při zaváděcím kole problémy se spojkou a startoval až z chvostu pole. Závod pro něho skončil hned v prvním kole havárií v tunelu. "Nevím přesně, co se stalo. Auto se chovalo divně a najednou jsem byl v bariéře. Jsem opravdu zklamán, ale takový je život," konstatoval mladý Němec. Podle technického ředitele Sama Michaela měl Hülkenberg závadu na předním křídle. "Musíme všechny části dostat do továrny a zjistit, které komponenty způsobily problémy na obou autech. Máme toho docela dost na opravování, ale děláme pokrok, co se týče výkonu," dodal inženýr.

Sauber
Ani vozy Sauber dnes neviděly cíl. Kamuj Kobajaši zvládl start, ale odstoupil kvůli poruše převodovky ještě v polovině závodu. "Je to škoda, byli jsme na tom mnohem lépe než v kvalifikaci. Myslím, že jsme opět přišli o možnost bodovat," litoval Japonec. Jeho týmového kolegu Pedra de la Rosu zradila hydraulika. "Na začátku jsme se vyvarovali problémům. Myslím, že jsme měli dobrou strategii. Obul jsem měkčí směs, Kamuj tvrdší. Číhal jsem za Vitalijem Petrovem a čekal na svou šanci. Pak jsem ale začal mít problémy s hydraulikou," vzpomínal zkušený Španěl. Technický ředitel James Key upozornil, že je třeba vyšetřit příčiny problémů a podobný víkend už neopakovat.

Další článek: Kovalainen je i přes odstoupení spokojen, mohl soupeřit s Petrovem

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10