Velká cena Maďarska se pro týmy ze středu pole nesla převážně ve znamení zklamání. Spokojeni mohou být pouze di Resta, Buemi a Alguersuari.
Force India
Nejblíže jezdcům velké trojky byl
dnes Paul di Resta. V Maďarsku zajel další povedený závod, ve kterém
dokončil před svým stájovým kolegou a bral body za sedmou příčku. Skot dokázal,
že si místo v indické stáji právem zaslouží a mělo by se s ním do
budoucna rozhodně počítat. "S dnešním sedmým místem jsem velice šťastný. Byl to
docela zmatený závod s deštěm v úvodu, ale měl jsem dobrý start a v těchto
podmínkách jsem se cítil pohodlně. Pak to bylo záležitostí pneumatik, které
zvolíme. Přezuli jsme na super měkké gumy pro prostřední dva stinty a závod
dokončili na měkké směsi. Během poslední zastávky v boxech jsme ztratili
jednu pozici, ale já jsem byl schopný se prodrat polem a dostat se zpět na
sedmé místo v posledních kolech závodu. Dokončit sedmý je tou nejlepší
možnou odpovědí po sérii závodů, kde jsme kvůli vážným důvodům, nedosáhli takového
výsledku, jaký byl možný," řekl di Resta. To Adrian Sutil nadšení svého
týmového kolegy nesdílel. Šanci na dobrý výsledek ztratil prakticky hned v první
zatáčce: "Nebyl to pro mě obzvláště dobrý start a moje šance na body se
rozplynula v podstatě v prvním kole. Byl jsem přímo za Paulem, a
abych předešel kolizi, musel jsem vyjet mimo trať, takže jsem ztratil mnoho
míst." Sutilovi nevyšla ani loterie s pneumatikami. V půlce závodu
nejdříve přezul na přechodné pneumatiky, aby následně po několika kolech
zjistil, že to bylo špatné rozhodnutí, a ke svým mechanikům zajel znovu. V cíli
dnešního závodu obsadil čtrnácté místo.
Toro Rosso
Sébastien Buemi dnes zaznamenal
skvělý výsledek, když po startu z třiadvacátého místa dojel na osmé příčce
a připsal si čtyři body. Ke startu ze zadních pozic ho odsoudila, kromě
nepříliš povedené kvalifikace, hlavně penalizace, kterou obdržel za způsobení
kolize ve Velké ceně Německa. V závodě si ale vše vynahradil. "Fantastický
závod! Jeden z mých nejlepších. Vyjížděl jsem z poslední řady, ale
měl jsem super start a v úvodním kole se mi podařilo předjet okolo deseti
aut. Potom jsem se dostal do dobrého rytmu a na vlhké trati jsem byl schopný
předjet další auta. Když začala trať osychat, cítil jsem, že moje nastavení
není perfektní a vůz byl velmi nedotáčivý. Snažil jsem se s tím moc
nezatěžovat. Pak odvedl tým skvělou práci v boxech, když změnil úhel křídla,
což mi umožnilo lépe šetřit pneumatiky. Navíc byl pitstop tak rychlý, že mi
pomohl poskočit o několik pozic výše," pochvaloval si spokojený Buemi. Také
Jaime Alguersuari dnes dosáhl na jeden bod. "Jsem přesvědčený, že jsem dnes
mohl dokončit na sedmém místě. K jednomu ze svých pitstopů jsem zajel
zrovna ve chvíli, kdy začalo lehce pršet. Jenže pneumatiky nebyly dostatečně zahřáté.
Bylo těžké udržet se na trati a já jsem vyjel mimo. Ale pokračoval jsem v boji
až do konce. Naneštěstí jsem ztratil další pozici při kolizi s Kobajašim,"
vysvětlil Španěl.
Sauber
Ve švýcarském týmu dnes po závodě
určitě spokojeni nejsou. Ani jednomu jezdci se nepodařilo ve Velké ceně
Maďarska dosáhnout na body a Hungaroring tak opouští tým z Hinwilu s prázdnou.
Kamuj Kobajaši skončil těsně za bodovanými pozicemi, Sergio Pérez až patnáctý. "Můj
start byl dobrý, stejně jako rychlost vozu na začátku závodu. Když se déšť
znovu vrátil, tým měl v plánu mě povolat pro přechodné pneumatiky. Já jsem
je ale nechtěl, protože mi připadalo, že trať osychá. Takto jsem poskočil na
sedmé místo, pak jsme ale na další přezutí čekali až příliš dlouho. Svoji
pozici jsem nemohl ubránit," řekl Kobajaši. Sergio Pérez doplatil na zrádné
podmínky a po chybě se propadl až na konec startovního pole. "Jsem hluboce
zklamaný. Po kvalifikaci, která byla dobrá, jsem od závodu čekal daleko víc.
Všechno to začalo už v prvním kole. Neměl jsem vůbec žádnou přilnavost a
jen velmi těžko se mi dařilo držet vůz na dráze. V jedné zatáčce jsem byl
široký a ztratil jsem hodně pozic. Ve skutečnosti jsem klesl z desátého místa
na dvacáté," posteskl si Mexičan.
Renault
Nick Heidfeld se dnes opět ocitl
v plamenech. Jeho renault vzplál při pitstopu v pětadvacátém kole.
Němec ještě stihl odjet z boxového stání, ale po pár metrech byl nucen
svůj vůz odstavit a rychle ho opustit. Na vině bude nejspíše řešení výfukového
potrubí, které Renault na svém voze používá. Heidfeld pochopitelně po dalším
nedokončeném závodě neskrývá zklamání: "Dnes to pro mě rozhodně nebyl dobrý závod
a je to druhé DNF v řadě, takže jsem samozřejmě velmi zklamaný. Moje druhá
zastávka trvala déle, než jsem čekal. Auto se přehřálo a já jsem si všiml kouře
vycházejícího z jeho zadní části. Pak se to zhoršilo a já jsem zaznamenal
plameny, takže jsem musel zastavit, a tím pro mě závodní víkend skončil." Ani
Petrovovi se nedařilo tak, jak by si přál. Do cíle dojel na stejném místě, ze
kterého do závodu odstartoval. To však znamená, že odjíždí z Maďarska na
dvanáctém místě, a tudíž bez bodů. "Dnes to byl velmi obtížný závod s velkými změnami
počasí. Když se konci déšť opět vrátil, mé pneumatiky najednou ztratily
potřebnou teplotu, což udělalo vůz velice špatně ovladatelným. Jsem poněkud
zklamaný, protože dnes jsme měli vynikající strategii, se kterou jsme měli
získat nějaké body," zalitoval ruský jezdec.
Williams
Špatné výsledky Williamsu
pokračují i nadále. Naposledy si tým z Grove připsal body ve Velké ceně
Kanady a na tomto faktu se nic nezměnilo ani dnes. Rubens Barrichello projel
pod šachovnicovou vlajkou jako třináctý, Pastor Maldonado o tři místa za ním. "Dnes
jsme rozhodně měli na body, proto jsem s tímto výsledkem samozřejmě nespokojený.
Na začátku jsem si poškodil přední křídlo a po zbytek závodu jsem velmi zápasil
s pneumatikami. Déšť, který ke konci přišel, trval pouze chvíli, takže
naše strategie s přechodnými pneumatikami nevyšla. Je to škoda, ale v současnosti
není naše tempo v závodě tak dobré," prozradil Brazilec. Pastor Maldonado
nedodržel předepsanou maximální rychlost v boxech, za což oprávněně
obdržel penalizaci. "Byl to těžký závod. Na startu jsme získali nějaké pozice,
ale bylo obtížné udržet se na trati, i přestože jsme byli na přechodných
pneumatikách. Když jsem poprvé jel do boxů, udělal jsem chybu, neboť jsem
nezmáčkl omezovač rychlosti, což znamenalo penalizaci drive - through," řekl
Maldonado.