Střed pole: Petrov budil pozornost

Středu pole kraloval v maďarské kvalifikaci Vitalij Petrov. Týmového kolegu Roberta Kubicu porazil o desetinu sekundy. Kamuje Kobajašiho naopak srazila chyba týmu.

Renault
Vitalij Petrov v kvalifikaci na Hungaroringu poprvé porazil týmového kolegu Roberta Kubicu. Jeho forma budí pozornost už od začátku víkendu. Ruský nováček skončil sedmý, Kubica osmý. Polák si stěžoval na nedostatek přilnavosti ve finálové části. „Měl jsem strašně pomalý čas, o půl vteřiny pomalejší než ten v druhé části,“ řekl. „Je pěkné dostat obě auta do třetí části kvalifikace potřetí v této sezoně. Vitalij odvedl vynikající práci, ale i tak se nemůžu ubránit dojmu, že jsme mohli ve finále z obou aut vymáčknout víc. Zápasili jsme s tím víc, než jsme čekali,“ zhodnotil vedoucí inženýr Alan Permane.

Sauber
Pedro de la Rosa skončil devátý. Pochvaloval si výkon auta i práci týmu. To Kamuj Kobajaši se svým nastavením spokojený nebyl vůbec a zůstal trčet hned v první části s nováčky. Japonského jezdce poslal tým v klíčové chvíli na trať na tvrdších pneumatikách. „To bylo přehnaně optimistické. Věřím, že na měkčí sadě bych postoupil,“ poznamenal osmnáctý Kobajaši. „Byla to naše chyba a my se za ni Kamujovi omlouváme,“ přiznal technický ředitel James Key. Kobajaši byl navíc po kvalifikaci penalizován propadem o dalších pět míst, protože zmeškal vážení.

Williams
Tým Franka Williamse se usadil na konci první poloviny startovního roštu. Nico Hülkenberg jako desátý a Rubens Barrichello dvanáctý. „V první části jsem byl velice spokojený. Stačilo mi jedno kolo a mohl jsem zbytek času pozorovat ostatní z garáže. V té druhé jsem se ale připletl do provozu, když jsem najížděl do rychlého kola, a nezahřál dobře pneumatiky,“ popsal Barrichello.

Force India
Indický tým zůstal mimo první desítku. Adrian Sutil na třináctém místě byl ale poměrně spokojený i tak. „Byli jsme blízko top ten, což bychom po ranním tréninku nečekali,“ řekl. Ráno se Sutil potýkal s měkčími pneumatikami. Šestnáctý Tonio Liuzzi v posledním tréninku pneumatiky ani neozkoušel kvůli technickým problémům. „Ale vyvážení šlo snadno a v první části to vypadalo pozitivně. Ve druhé jsem ale nejdřív uvízl v provozu a pak mi v posledním kole ujela záď. Do té doby jsem byl rychlejší o víc než půl sekundy, takže tu pozici na startu jsem mohl mít mnohem lepší,“ posteskl si Liuzzi.

Toro Rosso
Toro Rosso dostalo obě auta do druhé části. Sébastien Buemi dokončil kvalifikaci patnáctý a Jaime Alguersuari sedmnáctý. „Bylo to lepší než obvykle. I když před tím nám postupovali taky oba jezdci, většinou to bylo kvůli smůle někoho jiného. Přivezli jsme sem novinky, na kterých jsme pracovali poslední měsíce. Něco nám to dalo, ale evidentně to pořád není dost,“ komentoval technický ředitel týmu Giorgio Ascanelli.

Další článek: GP Maďarska 2010 - sobota

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)