Středu pole kraloval v maďarské kvalifikaci Vitalij Petrov. Týmového kolegu Roberta Kubicu porazil o desetinu sekundy. Kamuje Kobajašiho naopak srazila chyba týmu.
Renault
Vitalij Petrov v kvalifikaci na Hungaroringu poprvé
porazil týmového kolegu Roberta Kubicu. Jeho forma budí pozornost už od začátku
víkendu. Ruský nováček skončil sedmý, Kubica osmý. Polák si stěžoval na
nedostatek přilnavosti ve finálové části. „Měl jsem strašně pomalý čas, o půl
vteřiny pomalejší než ten v druhé části,“ řekl. „Je pěkné dostat obě auta
do třetí části kvalifikace potřetí v této sezoně. Vitalij odvedl
vynikající práci, ale i tak se nemůžu ubránit dojmu, že jsme mohli ve finále z obou
aut vymáčknout víc. Zápasili jsme s tím víc, než jsme čekali,“ zhodnotil vedoucí
inženýr Alan Permane.
Sauber
Pedro de la Rosa skončil devátý. Pochvaloval si výkon auta i
práci týmu. To Kamuj Kobajaši se svým nastavením spokojený nebyl vůbec a zůstal
trčet hned v první části s nováčky. Japonského jezdce poslal tým v klíčové
chvíli na trať na tvrdších pneumatikách. „To bylo přehnaně optimistické. Věřím,
že na měkčí sadě bych postoupil,“ poznamenal osmnáctý Kobajaši. „Byla to naše
chyba a my se za ni Kamujovi omlouváme,“ přiznal technický ředitel James Key.
Kobajaši byl navíc po kvalifikaci penalizován propadem o dalších pět míst,
protože zmeškal vážení.
Williams
Tým Franka Williamse se usadil na konci první poloviny
startovního roštu. Nico Hülkenberg jako desátý a Rubens Barrichello dvanáctý. „V
první části jsem byl velice spokojený. Stačilo mi jedno kolo a mohl jsem zbytek
času pozorovat ostatní z garáže. V té druhé jsem se ale připletl do
provozu, když jsem najížděl do rychlého kola, a nezahřál dobře pneumatiky,“
popsal Barrichello.
Force India
Indický tým zůstal mimo první desítku. Adrian Sutil na
třináctém místě byl ale poměrně spokojený i tak. „Byli jsme blízko top ten, což
bychom po ranním tréninku nečekali,“ řekl. Ráno se Sutil potýkal s měkčími
pneumatikami. Šestnáctý Tonio Liuzzi v posledním tréninku pneumatiky ani
neozkoušel kvůli technickým problémům. „Ale vyvážení šlo snadno a v první části
to vypadalo pozitivně. Ve druhé jsem ale nejdřív uvízl v provozu a pak mi
v posledním kole ujela záď. Do té doby jsem byl rychlejší o víc než půl
sekundy, takže tu pozici na startu jsem mohl mít mnohem lepší,“ posteskl si
Liuzzi.
Toro Rosso
Toro Rosso dostalo obě auta do druhé části. Sébastien Buemi
dokončil kvalifikaci patnáctý a Jaime Alguersuari sedmnáctý. „Bylo to lepší než
obvykle. I když před tím nám postupovali taky oba jezdci, většinou to bylo
kvůli smůle někoho jiného. Přivezli jsme sem novinky, na kterých jsme pracovali
poslední měsíce. Něco nám to dalo, ale evidentně to pořád není dost,“
komentoval technický ředitel týmu Giorgio Ascanelli.