Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Nejlepším jezdcem "středu pole" byl šestý Rubens Barrichello. Sedmý Robert Kubica si v závěru hezky zapředjížděl. Za nimi se penalizovalo a protestovalo.
Střed pole: Penalizace a protesty v boji o šesté místo v Poháru konstruktérů

Williams
Oběma jezdcům Williamsu se na městkém okruhu Marina Bay v Singapuru podařilo bodovat. Rubens Barrichello jel spolehlivě a skončil šestý. Brazilec považuje výsledek za maximum, litoval jen startu, při kterém ztratil dvě místa. Pak držel krok s Kubicou, ale díky výjezdům safety caru měl problémy s teplotou brzd. Nico Hülkenberg kvůli výměně převodovky vyrážel do závodu až ze sedmnáctého místa a dojel devátý. Po penalizaci Adriana Sutila se posunul na osmou pozici, pak byl ale na popud týmu Force India, se kterým Williams bojuje o šestou příčku v Poháru konstruktérů, také penalizován za zkrácení tratě a klesl na desáté místo. Němec byl spokojen, že v náročném závodě dokázal postupovat dopředu a zároveň držet dotírající jezdce za sebou. Technický ředitel Sam Michael vysvětlil, že během závodu tým pro každého jezdce operativně vybral jinou strategii a obě fungovaly.

Renault
Robert Kubica zažil v závěru závodu drama. Po defektu pneumatiky musel do boxů a vrátil se mimo bodovaná místa. "Poslední kola byla velmi vzrušující. Inženýři mi řekli, že mám defekt pravé zadní pneumatiky, musel jsem najet na nějaké úlomky, protože jsem se určitě nedotkl zdi," řekl Polák. "Byla zábava předjíždět s čerstvými pneumatikami jednoho soupeře po druhém." Kubica nakonec dojel sedmý, ztratil tak jedinou pozici. Vitaliji Petrovovi se podařil start a posunul se na desáté místo. "Byl jsem první na tvrdších pneumatikách hned za Webberem, vypadalo to dobře, ale pak do mě v sedmé zatáčce narazil Hülkenberg a stálo mě to tři místa," litoval Rus, kterého prý dlouho zdržoval Massa. "Nešlo předjíždět, všichni jsme vyměnili pneumatiky ve stejnou dobu." Šéf týmu Eric Boullier lituje, že Renault dnes ztratil na svého nejbližšího soupeře Mercedes. Své jezdce však pochválil za bojovnost.

Force India
Adrian Sutil dojel do cíle osmý, za zkrácení sedmé zatáčky byl penalizován a klesl na desáté místo. Po penalizaci Hülkenberga si o příčku polepšil. "Každý bod je důležitý, abychom se udrželi před Williamsem v Poháru konstruktérů," řekl Němec, který se už těší na svou oblíbenou trať v Suzuce. Pro Vitantonia Liuzziho skončil závod prakticky už v prvním kole po kontaktu s Nickem Heidfeldem. "Měl jsem dobrý start, zkoušel jsem ho předjet, když jel do sedmé zatáčky vedle Adriana. Držel jsem si svou stopu, ale pak se vrátili do stopy také oni a skončil jsem ve zdi," popisoval Ital nehodu, při které si o Němce poškodil přední křídlo a o zeď zadní zavěšení. Majitel a šéf týmu Vidžaj Malaja věděl, že Singapur jeho vozům příliš nesedí, proto pochválil Sutila za jeho výkon. "Nyní nás čekají tratě, které by nám měly víc sedět," věří.

Toro Rosso
V týmu z italské Faenzy dnes body nezískali. Jaime Alguersuari musel startovat z boxů a nakonec dojel dvanáctý. "Byl to možná můj nejnudnější závod v kariéře. Uvízl jsem za vláčkem aut a nemohl jsem nic dělat. Mohla to být pro nás dobrá příležitost získat body, ale měl jsem před startem problémy s chlazením a musel startovat z boxů," litoval mladý Španěl. Za pozitivní považuje, že dokázal v přímém souboji předjet tři jezdce. Sébastien Buemi dojel čtrnáctý. Po slibném startu měl v prvním kole kontakt s Kamujem Kobajašim a od té doby byl jeho vůz přetáčivý. "Rozhodli jsme se zastavit v boxech a vyměnit přední křídlo. Také jsme vyměnili pneumatiky. Pak jsem většinu času strávil za Petrovem," popisoval Švýcar, který musel do boxů ještě jednou kvůli přetlaku kapaliny v hydraulice. Opět vyměnil pneumatiky a dostal se na úroveň Petrova. Tým ho nakonec zavolal do boxů ještě jednou, s měkčími pneumatikami pak zajel několik slibných časů, ale pozici už nevylepšil.

Sauber
Ani jeden z jezdců Sauberu dnes nedojel do cíle. Nepřímo se na tom podílel Michael Schumacher, který s oběma kolidoval. Nick Heidfeld se letos v závodě svezl poprvé a představoval si úspěšnější návrat. "Podle mě Michael brzdil příliš pozdě a vyřadil mě ze závodu," viděl situaci Němec. Ten měl už krátce po startu kolizi s Liuzzim, po které musel do boxů na výměnu předního křídla. I poté se však jeho vůz špatně řídil. Kamuj Kobajaši měl závod rozjetý na body. Dlouho se držel za Schumacherem, kterého pak předjel. Došlo mezi nimi k drobnému kontaktu. Japonec brzy na to ze závodu odstoupil, vinu ale dával jen sám sobě. "Byla to čistě moje chyba. Věděl jsem, že musím jet tvrdě, abych získal body. Jel jsem jako ďábel, ale mezitím mi odešly pneumatiky. Neuvědomil jsem si to a skončil v bariéře. Pak do mého vozu narazil Bruno Senna. Celkové poškození vozu je dost velké," uzavřel Japonec, kterého za dva týdny čeká domácí závod.

Další článek: Singapur byl pro nové týmy decimující

9:58 | McLaren má dnes filmovací den v Barceloně...
15. února | UPDATE: Jde o letošní zbarvení na loňském voze
15. února | Na internetu je fotografie údajného letošního racing pointu: odkaz
15. února | George Russell dnes slaví 22. narozeniny.