Střed pole opět nabídl vyorvnané souboje. Heidfeld vyjel pro Renault ve finiši osmé místo. Oba vozy na bodech má Sauber, naopak Force India, Toro Rosso a Williams vyšly zcela naprázdno.
Renault
Nick Heidfeld se ve Velké ceně Španělska po startu z
posledního místa výborným finišem posunul až na osmé místo
v cíli. "Kdyby byl závod o kolo nebo dvě delší, mohl jsem
se ještě dostat před oba mercedesy, ale pořád je to dobrý
výsledek. Měl jsem dobrý start, pak jsem se musel
probojovávat závodním polem a předvést řadu předjížděcích
manévrů, byla to dobrá zábava," pochvaloval si. Vitalij
Petrov se naopak po nadějném začátku propadl na nebodovanou
jedenáctou příčku. "Přirozeně jsem zklamán, že jsem ze své
startovní pozice nevytěžil body. Musíme podrobně
zanalyzovat, proč se tak stalo. Start jsem zvládl a posunul
se na páté místo, ale bylo těžké se držet nejlepších.
Všechno chci napravit v Monaku," slíbil. Hlavního inženýra
Alana Permaneho potěšilo, jak fungovala Heidfeldova
strategie startu na tvrdších pneumatikách, se kterými
odjel 21 kol. Riccardo Penteado z motorářské divize
doplnil příčinu Petrovovy postupné ztráty. Znevýhodnila ho skutečnost, že tři
ze čtyř stintů zahajoval na použitých pneumatikách, naopak
Heidfeld měl vždy gumy nové, protože v kvalifikaci je díky
technickým problémům nevyužil.
Sauber
Sergio Pérez konečně získal první body. Navíc v přímém
souboji předjel Felipeho Massu. "Byl to dnes těžký závod a
tvrdý boj o body. Jsem opravdu rád, že jsem to zvládl.
První body ve formuli jedna jsou pro mě něco mimořádného,
je dobré, že Kamuj také bodoval. Tým měl velmi dobrou
strategii a při zastávkách odvedl perfektní práci," uvedl
Mexičan. Věří, že právě teď nastal zlomový bod sezony.
Kamuj Kobajaši dojel desátý. Ztratil už na začátku, při
drobném kontaktu v prvním kole si poškodil levou zadní
pneumatiku. "Musel jsem do boxů a klesl na poslední místo. Pak bylo třeba absolvovat dlouhý stint na tvrdších pneumatikách. Přišel jsem tak o velmi dobrou sadu měkčích pneumatik,"
připomněl jezdec, který bodoval již počtvrté v řadě.
"Myslím, že jdeme správným směrem." Šéf týmu Peter Sauber
je rád, že se po nasazení upravené aerodynamiky nezvýšila
ztráta na nejlepší.
Force India
Tým sídlící v britském Silverstone odjíždí z Barcelony s prázdnou. Paul di Resta dokončil závod jako dvanáctý.
Pochvaloval si, že tým ušetřil jednu sadu pneumatik.
"Myslím, že odsud můžeme odjíždět celkem spokojeni, získali
jsme oproti startu čtyři místa, ale na další jsme ztráceli.
V prvním, druhém a třetím stintu jsem se zasekl za vozy
Toro Rosso, jinak jsem se mohl umístit výš," věří Skot.
Strategii pochválil i třináctý Adrian Sutil. "Měl jsem
opačnou strategii než Paul, první stint nebyl lehký, po
přezutí už jsem se dostal do závodu a dokázal se posouvat
pořadím. Dnes bylo lehké předjíždět. Když má vůz před vámi
problémy s pneumatikami, rozdíl rychlostí je značný,"
hodnotil.
Toro Rosso
Sébastien Buemi se při startu posunul před Felipeho Massu,
Jensona Buttona a Pastora Maldonada a pohyboval se na
bodech. Nakonec dojel čtrnáctý. "Button a Massa byli
rychlejší a znovu mě předjeli. Držel jsem tempo, ale dost
jsem ztratil, když jsem byl předjet o jedno kolo. Naše
strategie také nebyla úplně nejlepší. Celkově jsme byli
trochu pomalí a právem prohráli s Force Indií a Sauberem,"
uznal Švýcar. Jaime Alguersuari dojel na domácí půdě
šestnáctý. "Udělal jsem maximum, snažil jsem se starat
dobře o pneumatiky. Ty my odešly asi po dvanácti kolech,
proto jsem jel nakonec na čtyři zastávky," vysvětloval
španělský mladíček, který ví, že si stále musí zvykat na
opotřebování pneumatik. "Tento závod byl možná pozitivnější
než Turecko, ale pokud chceme být konkurenceschopní a
bojovat o body, stále máme dost práce."
Williams
Tradičnímu týmu F1 se sice dařilo v kvalifikaci, ale v
závodě to opět nepotvrdil. Pastor Maldonado si oproti
startovní pozici pohoršil o šest míst, připsal si patnácté
místo. Na vině byl i problém se zadním zvedákem v boxech.
"Neměli jsme zrovna skvělý start, který bychom
potřebovali. Bohužel jsme měli problémy s udržením tempa a
naše strategie nám moc nepomohla. Získali jsme ale cenná
data, se kterými můžeme pracovat," hodnotil úřadující
šampión GP2. Veterán Rubens Barrichello neprožil dobrý
víkend, v cíli byl až sedmnáctý. "Začátek na tvrdších
pneumatikách byl těžší, na konci to na měkčích mohlo být
lepší. Opět jsme měli problémy také s KERS, což nás stálo dost času. Musíme se zlepšit," dodal Brazilec.
Odstupující technický ředitel Sam Michael znovu ujistil, že
se tým zlepšuje, ale že střed pole je velmi vyrovnaný.
"Pokud vše nevyjde správně, místo desátého místa můžete být
patnáctý. Hlavní je, abychom se zaměřovali na úpravy, které
dáváme do vozu, a dál je zlepšovali. Do dalších závodů
potřebujeme, aby fungovalo přední i zadní křídlo a
difuzor," upozornil konstruktér a dodal, že je třeba
vyřešit problém se zadním zvedákem, který se při zastávkách projevil na obou vozech.