Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Střed pole opět nabídl vyorvnané souboje. Heidfeld vyjel pro Renault ve finiši osmé místo. Oba vozy na bodech má Sauber, naopak Force India, Toro Rosso a Williams vyšly zcela naprázdno.
Střed pole: Pěkný finiš Heidfelda

Renault
Nick Heidfeld se ve Velké ceně Španělska po startu z posledního místa výborným finišem posunul až na osmé místo v cíli. "Kdyby byl závod o kolo nebo dvě delší, mohl jsem se ještě dostat před oba mercedesy, ale pořád je to dobrý výsledek. Měl jsem dobrý start, pak jsem se musel probojovávat závodním polem a předvést řadu předjížděcích manévrů, byla to dobrá zábava," pochvaloval si. Vitalij Petrov se naopak po nadějném začátku propadl na nebodovanou jedenáctou příčku. "Přirozeně jsem zklamán, že jsem ze své startovní pozice nevytěžil body. Musíme podrobně zanalyzovat, proč se tak stalo. Start jsem zvládl a posunul se na páté místo, ale bylo těžké se držet nejlepších. Všechno chci napravit v Monaku," slíbil. Hlavního inženýra Alana Permaneho potěšilo, jak fungovala Heidfeldova strategie startu na tvrdších pneumatikách, se kterými odjel 21 kol. Riccardo Penteado z motorářské divize doplnil příčinu Petrovovy postupné ztráty. Znevýhodnila ho skutečnost, že tři ze čtyř stintů zahajoval na použitých pneumatikách, naopak Heidfeld měl vždy gumy nové, protože v kvalifikaci je díky technickým problémům nevyužil.

Sauber
Sergio Pérez konečně získal první body. Navíc v přímém souboji předjel Felipeho Massu. "Byl to dnes těžký závod a tvrdý boj o body. Jsem opravdu rád, že jsem to zvládl. První body ve formuli jedna jsou pro mě něco mimořádného, je dobré, že Kamuj také bodoval. Tým měl velmi dobrou strategii a při zastávkách odvedl perfektní práci," uvedl Mexičan. Věří, že právě teď nastal zlomový bod sezony. Kamuj Kobajaši dojel desátý. Ztratil už na začátku, při drobném kontaktu v prvním kole si poškodil levou zadní pneumatiku. "Musel jsem do boxů a klesl na poslední místo. Pak bylo třeba absolvovat dlouhý stint na tvrdších pneumatikách. Přišel jsem tak o velmi dobrou sadu měkčích pneumatik," připomněl jezdec, který bodoval již počtvrté v řadě. "Myslím, že jdeme správným směrem." Šéf týmu Peter Sauber je rád, že se po nasazení upravené aerodynamiky nezvýšila ztráta na nejlepší.

Force India
Tým sídlící v britském Silverstone odjíždí z Barcelony s prázdnou. Paul di Resta dokončil závod jako dvanáctý. Pochvaloval si, že tým ušetřil jednu sadu pneumatik. "Myslím, že odsud můžeme odjíždět celkem spokojeni, získali jsme oproti startu čtyři místa, ale na další jsme ztráceli. V prvním, druhém a třetím stintu jsem se zasekl za vozy Toro Rosso, jinak jsem se mohl umístit výš," věří Skot. Strategii pochválil i třináctý Adrian Sutil. "Měl jsem opačnou strategii než Paul, první stint nebyl lehký, po přezutí už jsem se dostal do závodu a dokázal se posouvat pořadím. Dnes bylo lehké předjíždět. Když má vůz před vámi problémy s pneumatikami, rozdíl rychlostí je značný," hodnotil.

Toro Rosso
Sébastien Buemi se při startu posunul před Felipeho Massu, Jensona Buttona a Pastora Maldonada a pohyboval se na bodech. Nakonec dojel čtrnáctý. "Button a Massa byli rychlejší a znovu mě předjeli. Držel jsem tempo, ale dost jsem ztratil, když jsem byl předjet o jedno kolo. Naše strategie také nebyla úplně nejlepší. Celkově jsme byli trochu pomalí a právem prohráli s Force Indií a Sauberem," uznal Švýcar. Jaime Alguersuari dojel na domácí půdě šestnáctý. "Udělal jsem maximum, snažil jsem se starat dobře o pneumatiky. Ty my odešly asi po dvanácti kolech, proto jsem jel nakonec na čtyři zastávky," vysvětloval španělský mladíček, který ví, že si stále musí zvykat na opotřebování pneumatik. "Tento závod byl možná pozitivnější než Turecko, ale pokud chceme být konkurenceschopní a bojovat o body, stále máme dost práce."

Williams
Tradičnímu týmu F1 se sice dařilo v kvalifikaci, ale v závodě to opět nepotvrdil. Pastor Maldonado si oproti startovní pozici pohoršil o šest míst, připsal si patnácté místo. Na vině byl i problém se zadním zvedákem v boxech. "Neměli jsme zrovna skvělý start, který bychom potřebovali. Bohužel jsme měli problémy s udržením tempa a naše strategie nám moc nepomohla. Získali jsme ale cenná data, se kterými můžeme pracovat," hodnotil úřadující šampión GP2. Veterán Rubens Barrichello neprožil dobrý víkend, v cíli byl až sedmnáctý. "Začátek na tvrdších pneumatikách byl těžší, na konci to na měkčích mohlo být lepší. Opět jsme měli problémy také s KERS, což nás stálo dost času. Musíme se zlepšit," dodal Brazilec. Odstupující technický ředitel Sam Michael znovu ujistil, že se tým zlepšuje, ale že střed pole je velmi vyrovnaný. "Pokud vše nevyjde správně, místo desátého místa můžete být patnáctý. Hlavní je, abychom se zaměřovali na úpravy, které dáváme do vozu, a dál je zlepšovali. Do dalších závodů potřebujeme, aby fungovalo přední i zadní křídlo a difuzor," upozornil konstruktér a dodal, že je třeba vyřešit problém se zadním zvedákem, který se při zastávkách projevil na obou vozech.

Další článek: Být předjet o kolo bolí, přiznává Ferrari

9:58 | McLaren má dnes filmovací den v Barceloně...
15. února | UPDATE: Jde o letošní zbarvení na loňském voze
15. února | Na internetu je fotografie údajného letošního racing pointu: odkaz
15. února | George Russell dnes slaví 22. narozeniny.