Střed pole: Oba vozy Williamsu v první desítce

Střed pole: Oba vozy Williamsu v první desítce

Bruno Senna dal zapomenout na nevýrazné výkony z počátku letošního ročníku a v Maďarsku se probojoval až poslední části kvalifikace. Do té ho doprovodili také Pastor Maldonado a Nico Hüleknberg.

Williams

Stáj z Grove vykročila do zítřejšího závodu správným směrem, když letos poprvé dostala do závěrečných bojů o pole position oba vozy. Lepší z dvojice Pastor Maldonado - Bruno Senna byl pilot z Venezuely. "Můj kvalifikační výkon byl celkem dobrý, obzvláště v Q2, ale pak v Q3 jsem se dvakrát dostal do provozu na trati. Jsem šťastný za tým, protože jsme oba odvedli dobrou práci. Bude to tu těžký závod, ale bude důležitý, protože naší prioritou je bodovat. Rozdíly (mezi týmy) jsou velmi těsné, ale oba (já i Bruno) jsme v první desítce a teď budeme tlačit na pilu, abychom si v závodě polepšili." slibuje osmý nejrychlejší muž dnešního klání. Jen o příčku za ním se na startovní rošt postaví týmový kolega Bruno Senna, který zaznamenal letošní nejlepší kvalifikační výsledek. "Dosud to byl dobrý víkend a jsem velmi šťastný, že jsem se poprvé v této sezoně dostal do první desítky. Q2 byla extrémně vyrovnaná, my jsme ale byli schopni se probojovat dál. V Q3 jsem mohl zajet lepší kolo, ale s výsledkem jsem spokojený a pro tým je skvělé, že má oba vozy v Q3. Vůz se choval konzistentně a v dlouhých stintech vypadá naše rychlost dobře," pochvaluje si Brazilec.  

Force India

Do závěrečné desetiminutovky se probojoval ještě jeden z jezdců Force Indie, konkrétně pak Nico Hülkenberg. Němec bude na startovním roštu VC Maďarska uzavírat pátou řadu. "Jsem šťastný, že jsem v top ten, ale nejsem spokojený se svým kolem v Q3. Velmi jsem se snažil, ale chyboval jsem, zašpinil jsem si pneumatiky a už jsem se v tom kole nezlepšil. Je to trochu frustrující, protože moje kolo v Q2 by bylo dostatečně dobré na šesté místo na roštu." Paul di Resta schopností svého vozu využít nedokázal. Doplatit na rušný provoz na trati, a tak odstartuje až jako dvanáctý. "Myslím si, že dnes bylo ve voze více potenciálu, ale když na to během Q2 přišlo, nemohl jsem zajet (dostatečně dobrý) čas. Hlavním problémem bylo nalézt místo na trati. Velmi jsem se snažil, abych si vytvořil trochu prostoru v kole, když jsem vyjel z boxů, což pravděpodobně příliš poznamenalo mé pneumatiky. Je to škoda, protože jsme byli v Q1 velmi rychlí a vůz fungoval dobře," podotýká di Resta.  

Sauber

Před závodem v Maďarsku chtěli u Sauberu zlepšit svoji výkonnosti v kvalifikacích, podle dnešních výsledků to však vypadá, že se tento úkol prozatím splnit nepodařilo. Sergio Pérez totiž zítra obsadí čtrnáctou startovní pozici, zatímco jeho kolega Kamuj Kobajaši až patnáctou. "V podstatě je dnes pro nás toto maximum. Z nějakého důvodu celý víkend zápasíme s vyvážením vozu a také nerozumíme tomu, jak pracují na této trati pneumatiky. Cítil jsem, že oproti rannímu tréninku jsme v kvalifikaci udělali velký krok vpřed, co se vyvážení týče. Q1 vlastně nevypadala tak špatně, ale vůz se stále nechoval konzistentně a v Q2 bylo velmi obtížné poskládat dohromady perfektní kolo, proto jsem nepostoupil do Q3," vysvětluje mexický jezdec. Podobnými problémy trpěl i jeho japonský kolega: "No, poté co jsme zaostávali ve všech trénincích, není kvalifikační výsledek až takovým překvapením. Dostat se do Q3 by pro mě dnes bylo zázrakem. Nerozumíme tomu, proč se nám nedaří na této trati přimět pneumatiky pracovat. To se týká obou směsí, protože nemůžu najít přilnavost, kterou bych potřeboval."  

Toro Rosso

Z jezdců italské stáje se do druhé části kvalifikace podíval pouze Jean-Eric Vergne. Francouzský nováček odstartuje do Velké ceny Maďarska ze šestnáctého místa. "Cítím, že jsem vytěžil maximum z vozu, který teď máme k dispozici, a nemyslím si, že jsem mohl být o mnoho rychlejší. Zlepšili jsme náš výkon v suchých podmínkách a o trochu jsme se přiblížili těm před námi. Tady je vždycky těžké předjíždět, ale je tu mnoho faktorů, se kterými je potřeba na této trati počítat, včetně opotřebení pneumatik," říká Vergne, jenž se zároveň domnívá, že by pro něj mohl zítřejší závod dopadnout dobře vzhledem ke slibné rychlosti vozu STR7 v dlouhých stintech. Daniel Ricciardo letos poprvé nepostoupil z Q1 a ze svého výkonu pochopitelně žádnou radost neměl. Odstartuje až jako osmnáctý. "Čas, který jsem zajel během prvního pokusu na tvrdší směsi, nebyl úplně špatný, ale nebyl jsem úplně spokojený s vozem, takže jsme udělali několik změn předtím, než jsme se vydali na trať na měkčích pneumatikách. (Chování vozu) se okamžitě zlepšilo, ale když jsem jel po startovní rovince, vyjel přede mnou z boxů na trať lotus a zůstal tam po většinu mého kola. Zvenčí se to nemusí zdát, jako by tam byl nějaký velký provoz, ale mít celé kolo někoho před sebou o pár sekund vás může opravdu poškodit, obzvláště v kvalifikaci," nachází Australan hlavní příčinu sobotního nezdaru.

Doporučujeme

Články odjinud