Střed pole: Oba vozy Toro Rosso v první desítce, Sutil penalizován

Tým Toro Rosso má za sebou nejvydařenější kvalifikaci v letošní sezoně, oba piloti pronikli do top ten. Adrian Sutil si za blokování Lewise Hamiltona vysloužil od sportovních komisařů penalizaci a na startu ztratí tři pozice.
Střed pole: Oba vozy Toro Rosso v první desítce, Sutil penalizován

Toro Rosso

Týmu z Faenzy se prozatím na domácí půdě náramně daří. Oba jeho piloti patří v dosavadním průběhu závodního víkendu na Monze mezi nejrychlejší a nejinak tomu bylo také v sobotní kvalifikaci. Jak Daniel Ricciardo, tak Jean-Eric Vergne se probojovali do její závěrečné části, a výrazně tak navýšili šance na zisk nějakého pěkného úspěchu. Lepší z dvojice jezdců Toro Rosso byl protentokrát Australan. “Je pěkné být zpět v Q3,“ liboval si Ricciardo. “Ke konci možná byla na dosah ruky nejlepší pětka. Každopádně jsme v Q3 něco málo ztratili tím, že jsme jeli dvě (ostrá) kola za sebou. Když se ohlédnu zpět, tak by možná bylo lepší, kdybychom zajeli jen jedno kolo s menším množstvím paliva, se sedmou pozicí jsem ale stále velmi spokojen. Ve druhé šikaně jsem vyjel (jedním) kolem do kačírku, což mě možná také stálo nějaký čas. Ale mít na suché trati obě auta po zásluze v nejlepší desítce je velmi dobrým výsledkem. Mokrý závod? Příliš se tím neznepokojuju, protože si jsem jistý, že když zaprší, přijde nám to celkem vhod, ale ani na suchu nejsme příliš špatní,“ pochvaluje si Australan. Jeho týmový kolega Jean-Eric Vergne obsadil konečné desáté místo. Podobně jako Ricciardo se i on během svého závěrečného pokusu dopustil menší chyby. “Musím poděkovat týmu za to, že odvedl skvělou práci a dal mi dnes odpoledne tak konkurenceschopný vůz. Včera to s námi nevypadalo tak dobře. Všechno jejich úsilí během noci se ale dnes ve třetím volném tréninku a v kvalifikaci vyplatilo. V mém posledním kole v Q3 jsem na to tlačil až na limit, pak jsem ale v Parabolice vyjel do kačírku. Je to škoda, s desátou pozicí jsem ale spokojen. Je tu velké riziko, že bude zítra pršet, což by mohlo učinit život zajímavějším, ale jelikož startujeme desátí, naším cílem je zisk značného množství bodů, a cíl je to realistický,“ nechal se odhodlaně slyšet Jean-Eric Vergne.

Force India

Komu se naopak v Itálii prozatím příliš nedaří, je tým Force Indie. Stáj Vidžaje Mallyi za svou konkurencí zaostává. Kvalifikační výkony Adriana Sutila a Paula di Resty stačily na pouhé čtrnácté, respektive šestnácté místo. “Dnes to byla těžká kvalifikace. Přes noc jsme udělali nějaké změny, ty ale během posledního volného tréninku tolik zlepšení nepřinesly, což bylo divné. Takže kromě změny několika dalších věcí ve snaze zlepšit vyvážení jsme toho před kvalifikací příliš mnoho udělat nemohli. V kvalifikaci se vůz choval o něco lépe, stále jsme ale příliš daleko od toho, kde bychom měli být. Moje kolo v Q2 nebylo tolik špatné a čtrnáctá pozice dnes byla maximem,“ zhodnotil svůj sobotní počin Adrian Sutil. O tu jej ale nakonec sportovní komisaři připravili. Došli totiž k závěru, že Němec během druhé části kvalifikace zdržel Lewise Hamiltona během jeho letmého kola, a rozhodli se mu udělit penalizaci v podobě ztráty tří míst na startovním roštu. Sutil tak do závodu odstartuje ze sedmnáctého místa. Také Paul di Resta by si nejspíš přál na dnešní den co nejdříve zapomenout. V dopoledním tréninku jej totiž nejprve postihl technický problém, který znamenal jeho předčasný konec ve volných jízdách, aby následně musel skousnout hořkou pilulku v podobě dalšího neuspokojivého kvalifikačního výsledku. “Byl to (pocitově) smíšený den. Selhání brzdového kotouče nás stálo nějaký čas a znamenalo, že jsme šli do kvalifikace s nastavením, které bylo od toho optimálního poněkud daleko. Kluci odvedli fantastickou práci, aby stihli včas připravit vůz, nakonec jsme ale neměli výkon na to, abychom skončili lépe než šestnáctí. Je spravedlivé říct, že tady máme problémy s výkonem na jedno kolo, takže doufejme, že v závodních podmínkách budeme konkurenceschopnější. Také se tu vedou řeči o proměnlivém počasí, takže bychom možná mohli něco udělat se strategií, abychom se v závodě posunuli vpřed,“ usoudil Paul di Resta, jenž se po Sutilově penalizaci posune na startu Velké ceny Itálie o jedno místo vpřed.   

Williams

Příliš důvodů k radosti nemají po sobotní kvalifikaci ani u týmu z Grove. Pastor Maldonado odstartuje do zítřejšího klání ze čtrnácté příčky, Valtteri Bottas z osmnácté. “Byli jsme penalizováni, když nás během Q2 zastavili na převážení, což znamenalo, že jsme nebyli schopni dokončit to extra kolo, které jsme měli v plánu. Realisticky jsme mohli být nejlepší desítce blíž. Během kvalifikace se vůz choval stále celkem dobře, tohle bylo ale naneštěstí vše, co jsme dnes mohli udělat,“ komentoval Pastor Maldonado. “V mých nejrychlejších kolech na středních pneumatikách jsem během kvalifikace zajel čisté kolo bez chyb a opravdu jsem si myslel, že to bude stačit na to, abych se dostal do Q2, ale nebylo to tak,“ vysvětlil Valtteri Bottas. “Dnes v noci se musíme podívat na data, protože to vypadalo daleko lépe, než jak ukazoval čas. Pro zítřek vypadá naše závodní rychlost dobře a je tu spousta příležitostí k předjíždění, takže si stále myslím, že můžeme mít dobrý závod,“ poznamenal optimisticky Fin.  

Váš názor Další článek: Ferrari potvrdilo kritiku od Alonsa, ten se zatím postihů bát nemusí
16:32 | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole