Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Mimo tradiční nejsilnější čtveřice týmů se do třetí části kvalifikace prokousala pouze francouzská stáj. Odstupy ve středu pole pak nejsou vůbec výrazné.
Střed pole: Oba renaulty v první desítce

Toro Rosso

Béčko Red Bullu se pohybuje zhruba na pozicích, jaké očekávalo. Sébastien Buemi odstartuje patnáctý, Jaime Alguersuari neproplul skrze sítě první části kvalifikace a na rošt se postaví na osmnáctou pozici. "Jsme zhruba tam, kde jsem čekal, bojujeme s Williamsem a Sauberem. Mé nejlepší kolo bylo dost dobré, jen mě mrzí, že kdybych byl o půl desetiny rychlejší, získal bych tím dvě pozice," řekl Buemi, který obhajuje svůj poslední výjezd na trať s tím, že nebýt jeho, byl by v pořadí o poznání níže. "Trápil jsem se při brzdění. Po ranním tréninku jsme pozměnili nastavení, aby se v kvalifikaci vůz choval lépe. Skutečně to vypadalo pozitivněji, avšak probrzdil jsem a vybrousil plošku na levé přední pneumatice, což mé kolo nepříznivě ovlivnilo," prohlásil Alguersuari, který i přes nelichotivou startovní pozici věří v uspokojivý výsledek v závodě.

Williams

Tým z Grove si před kvalifikací dělal zálusk na první desítku, ta se ale ukázala být nad jeho síly. Lépe se opět vedlo Pastoru Maldonadovi, který svého zkušenějšího kolegu porazil o tři desetiny sekundy a zítra odstartuje dvanáctý. Rubense Barrichella údajně ve druhé části kvalifikace trápily problémy s brzdami. "Potenciál vozu jsem využil na 100%, takže jsem se svým výkonem spokojen. Samozřejmě by bylo příjemnější být v první desítce, ale závod může ovlivnit množství proměnných," řekl Maldonado. "Bohužel jsme měli ve druhé části kvalifikace problém s brzdou. Nechtěla se zahřát, auto to táhlo na jednu stranu a nakonec mě to i vyhnalo z trati. To nás stálo hodně času a přinutilo změnit strategii," řekl Barrichello, podle kterého má auto na víc, což by rád dokázal v závodě.

Sauber

Švýcarský tým prožívá velmi obtížný víkend. Sergio Pérez se po prvním tréninku necítil dobře, a tak Sauber sáhl po svém bývalém pilotovi Pedro de la Rosovi, aby mladého Mexičana zastoupil. "Je to teď samozřejmě hodně hektické. Včera ráno jsem rozhodně nepočítal s tím, že se posadím do vozu, a tak jsem si od kvalifikace nemohl moc slibovat. Není snadné si za tak krátký čas zvyknout na nové auto a všechna nová tlačítka. Moje ranní bouračka tomu samozřejmě nepomohla. Ztratil jsem kontrolu nad vozem, to vám pak následně srazí i sebevědomí. Mám radost z toho, jak rychle dokázal tým dát vůz do pořádku, chci mu za to poděkovat," nechal se slyšet čtyřicetiletý Španěl, který si pro zítřek nedává skromné cíle - ze sedmnáctého místa na startu by rád dojel na bodech. Nudit se nemůže ani Kamuj Kobajaši, jehož jízda prozatím působí poněkud nevyváženým dojmem. "Je to těžké, po mé včerejší havárii musel tým nasadit náhradní šasi. Největší problémy mi tu činí jízda přes obrubníky. Celkově mi schází přilnavost a mám potíže s maximalizováním potenciálu vozu," řekl Japonec.

Force India

Paul di Resta pokračuje ve slibných výkonech. V dnešní kvalifikaci na něho zbyla jedenáctá příčka a těsně mu tak unikla účast v bojích uvnitř první desítky. Opět se mu tak podařilo porazit Adriana Sutila. "Byli jsme blízko třetí části kvalifikace, naše strategie možná nebyla ta nejvhodnější. Na druhou stranu se mi podařilo ušetřit si jednu sadu superměkkých pneumatik navíc. Snad nám to zítra pomůže," řekl skotský pilot, jehož cílem pro zítřek je zisk bodů. To Sutil byl se sobotou o poznání méně spokojený: "Víkend se nám nevyvíjel dobře, přesto jsem ale od kvalifikace očekával o něco více. Bohužel jsem ve svém posledním kole ve vlásence udělal chybu. Při brzdění jsem najel na hrbol, zadní pneumatiky se zablokovaly a dostal jsem se mimo trať." Pro Sutila bude zítřejší závod malou cestou do neznáma, neboť v trénincích nestihl žádné simulace závodů s větším množstvím paliva v nádrži.

Renault

Oproti kvalifikaci v Monaku se Renault v Montrealu výrazně polepšil. Heidfeld i Petrov se dostali do třetí části a vystartují z devátého, respektive desátého místa. "Jsem velice spokojený, protože si myslím, že jsem dnes dosáhl maxima. Jeli jsme s nastavením na trochu vyšší přítlak než obvykle. Pohráváme si totiž s myšlenkou, že by zítra mohlo být mokro," řekl Heidfeld, který se již na superměkkých pneumatikách cítí mnohem pohodlněji než v pátečních trénincích. Právě se zahříváním pneumatik měl problémy Vitalij Petrov: "V důsledku toho jsem měl špatnou přilnavost a ve svém posledním měřeném kole jsem ztrácel čas. Nick i já jsme se ale dostali do třetí části kvalifikace, což je po problémech v Monaku příjemná věc. Závody v Montrealu jsou téměř vždy bláznivé a často přijde řada na safety car. Předpověď počasí také vypadá nejistě, takže se musíme připravit na vše."

 

Další článek: Lotusy opět před HRT i Virginem, d´Ambrosio dostal povolení startovat

16:49 | Strategie pro zítřejší závod odkaz
16:46 | Esteban Ocon dostal penalizaci tří míst za zdržení Russella.
15:01 | Red Bull se podle Marka neodvolal, protože počet týmů, které se odvolaly, je už dostačující. Red Bull také není spokojený s verdiktem a chce vyjasnění situace.
12:11 | Ferrari potvrdilo, že Vettel nasadil nový motor, MGU-H a turbo. Stejné komponenty dostal preventivně také Leclerc.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10