Stáj z Hinwilu potvrdila, že její vozy neztratily nic ze své rychlosti ani po návratu do Evropy. Zlepšit se naopak musejí u Force Indie a Toro Rosso.
Sauber
Podruhé v této sezoně se oba jezdci švýcarského týmu probojovali
do závěrečné části sobotní kvalifikace. V té se však ukázal pouze Sergio
Pérez, který dosáhl na celkově šestý nejrychlejší čas. "Myslím si, že výsledek
je takový, v jaký jsme doufali, a možná trochu lepší, než který jsme
očekávali. Je to tak moc vyrovnané, že desetina vteřiny může udělat velký
rozdíl, a vy si vždycky myslíte, že jste mohli jet o něco rychleji. Každopádně,
myslím si, že naše závodní výkonnost může být velmi silná. Hodně to bude
záležet na degradaci pneumatik, která je tu velmi vysoká," podotýká Mexičan.
Také Kamuj Kobajaši předvedl povedený výkon. Proklouzl mezi
nejlepší desítku, avšak na konci Q2 jej zastavily technické potíže. Nebýt
tohoto problému mohl Kobajaši podle svého mínění startovat ze třetí řady.
Takto se musí spokojit 'pouze' s desátým místem. "Věřím, že jsem mohl
bojovat o první pětku. Když zavlála šachovnicová vlajka na konci Q2, bylo
mi rádiem řečeno, abych odstavil vůz kvůli problému s hydraulikou," objasňuje
Japonec.
"Z inženýrského úhlu pohledu bylo velmi pozitivní to, že
jsme si na této trati potvrdili dobré výsledky z Mugella," soudí závodní
šéfinženýr Giampaolo Dall´Ara a dodává: "Oba jezdci odvedli velmi dobrou práci,
jeli rychle a konzistentně. Je škoda, že z Kamujova vozu unikal olej.
Rozhodli jsme, že má okamžitě zastavit vůz, abychom předešli dalšímu poškození."
Force India
Kompletní sedmou řadu na startovním roštu Velké ceny
Španělska si pro sebe zarezervoval tým Force India. Lepší z dua Paul di
Resta - Nico Hülkenberg byl skotský závodník. Jeho mechanikům se dlouhou dobu
nedařilo nastavit VJM05 tak, aby s ním byl di Resta spokojen. Zlepšení
přišlo za pět minut dvanáct. "Ve skutečnosti to bylo až při mém posledním
kvalifikačním kole, kdy jsme provedli takové změny v aerodynamickém vyvážení,
po kterých jsem cítil, že se vůz opravdu zlepšil. Doposavad naše rychlost během dlouhých
jízd vypadala docela konkurenceschopně, což nám dává důvod být pro závod optimističtí," tvrdí di Resta.
Hülkenberg, jenž za svým týmovým kolegou zaostal o pouhých
dvaapadesát setin vteřiny, si myslí, že výsledky kvalifikace plně
odpovídají současné formě jeho týmu. "Se svým posledním kolem v Q2 jsem
celkem spokojen, protože si nemyslím, že jsme v dnešní kvalifikaci toho
mohli dosáhnout více. Takto na tom v tuto chvíli jsme, co se týče
kvalifikačního výkonu," doplňuje německý jezdec.
V Barceloně dělají všem týmům největší starosti pneumatiky
Pirelli. Robert Fernley, výkonný ředitel Force Indie, nicméně podotýká, že je s mírou
jejich opotřebení celkem spokojen a věří, že oba jezdci mají reálnou šanci na
dobrý výsledek.
Toro Rosso
Ani v pátém závodě letošní sezony se týmu z Faenzy
nepodařilo vyřešit své kvalifikační problémy, kterými tento rok trpí. Po
Bahrajnu, kde Daniel Ricciardo vybojoval šesté místo na startovním roštu, se
oba jezdci vrátili na své obvyklé pozice. Z patnácté příčky do zítřejšího
závodu vyrazí Jean-Eric Vergne. "Z této kvalifikace mám smíšené pocity, protože
z mého úhlu pohledu jsem odvedl lepší práci než v kterékoliv jiné
kvalifikaci v této sezoně a poprvé tento rok jsem také porazil svého
týmového kolegu. Na druhé straně si myslím, že jsme
něco málo ztráceli. Stále máme před sebou spoustu práce. Pozitivní věcí je to,
že jsem oproti včerejšku cítil, že během dlouhých jízd je výkonnost vozu celkem
dobrá," říká francouzský pilot.
Danielu Ricciardovi nepomohly ani výrazné úpravy, které mechanici
na jeho voze přes noc provedli, a tak se na startovním roštu Velké ceny
Španělska postaví vedle svého stájového kolegy, tedy na šestnáctou příčku. "Od
včerejška jsem věděl, že se musíme pokusit nalézt lepší vyvážení vozu. Ačkoliv
jsme přes noc udělali značnou změnu, nemělo to takový účinek, v jaký jsme
doufali, co se výkonu nebo chování vozu týče," stěžuje si dvaadvacetiletý
závodník.