Střed pole: Oba jezdci Sauberu znovu v první desítce

Střed pole: Oba jezdci Sauberu znovu v první desítce

Stáj z Hinwilu potvrdila, že její vozy neztratily nic ze své rychlosti ani po návratu do Evropy. Zlepšit se naopak musejí u Force Indie a Toro Rosso.

Sauber

Podruhé v této sezoně se oba jezdci švýcarského týmu probojovali do závěrečné části sobotní kvalifikace. V té se však ukázal pouze Sergio Pérez, který dosáhl na celkově šestý nejrychlejší čas. "Myslím si, že výsledek je takový, v jaký jsme doufali, a možná trochu lepší, než který jsme očekávali. Je to tak moc vyrovnané, že desetina vteřiny může udělat velký rozdíl, a vy si vždycky myslíte, že jste mohli jet o něco rychleji. Každopádně, myslím si, že naše závodní výkonnost může být velmi silná. Hodně to bude záležet na degradaci pneumatik, která je tu velmi vysoká," podotýká Mexičan.

Také Kamuj Kobajaši předvedl povedený výkon. Proklouzl mezi nejlepší desítku, avšak na konci Q2 jej zastavily technické potíže. Nebýt tohoto problému mohl Kobajaši podle svého mínění startovat ze třetí řady. Takto se musí spokojit 'pouze' s desátým místem. "Věřím, že jsem mohl bojovat o první pětku. Když zavlála šachovnicová vlajka na konci Q2, bylo mi rádiem řečeno, abych odstavil vůz kvůli problému s hydraulikou," objasňuje Japonec.   

"Z inženýrského úhlu pohledu bylo velmi pozitivní to, že jsme si na této trati potvrdili dobré výsledky z Mugella," soudí závodní šéfinženýr Giampaolo Dall´Ara a dodává: "Oba jezdci odvedli velmi dobrou práci, jeli rychle a konzistentně. Je škoda, že z Kamujova vozu unikal olej. Rozhodli jsme, že má okamžitě zastavit vůz, abychom předešli dalšímu poškození."

Force India

Kompletní sedmou řadu na startovním roštu Velké ceny Španělska si pro sebe zarezervoval tým Force India. Lepší z dua Paul di Resta - Nico Hülkenberg byl skotský závodník. Jeho mechanikům se dlouhou dobu nedařilo nastavit VJM05 tak, aby s ním byl di Resta spokojen. Zlepšení přišlo za pět minut dvanáct. "Ve skutečnosti to bylo až při mém posledním kvalifikačním kole, kdy jsme provedli takové změny v aerodynamickém vyvážení, po kterých jsem cítil, že se vůz opravdu zlepšil. Doposavad naše rychlost během dlouhých jízd vypadala docela konkurenceschopně, což nám dává důvod být pro závod optimističtí," tvrdí di Resta. 

Hülkenberg, jenž za svým týmovým kolegou zaostal o pouhých dvaapadesát setin vteřiny, si myslí, že výsledky kvalifikace plně odpovídají současné formě jeho týmu. "Se svým posledním kolem v Q2 jsem celkem spokojen, protože si nemyslím, že jsme v dnešní kvalifikaci toho mohli dosáhnout více. Takto na tom v tuto chvíli jsme, co se týče kvalifikačního výkonu," doplňuje německý jezdec.

V Barceloně dělají všem týmům největší starosti pneumatiky Pirelli. Robert Fernley, výkonný ředitel Force Indie, nicméně podotýká, že je s mírou jejich opotřebení celkem spokojen a věří, že oba jezdci mají reálnou šanci na dobrý výsledek.   

Toro Rosso

Ani v pátém závodě letošní sezony se týmu z Faenzy nepodařilo vyřešit své kvalifikační problémy, kterými tento rok trpí. Po Bahrajnu, kde Daniel Ricciardo vybojoval šesté místo na startovním roštu, se oba jezdci vrátili na své obvyklé pozice. Z patnácté příčky do zítřejšího závodu vyrazí Jean-Eric Vergne. "Z této kvalifikace mám smíšené pocity, protože z mého úhlu pohledu jsem odvedl lepší práci než v kterékoliv jiné kvalifikaci v této sezoně a poprvé tento rok jsem také porazil svého týmového kolegu. Na druhé straně si myslím, že jsme něco málo ztráceli. Stále máme před sebou spoustu práce. Pozitivní věcí je to, že jsem oproti včerejšku cítil, že během dlouhých jízd je výkonnost vozu celkem dobrá," říká francouzský pilot.

Danielu Ricciardovi nepomohly ani výrazné úpravy, které mechanici na jeho voze přes noc provedli, a tak se na startovním roštu Velké ceny Španělska postaví vedle svého stájového kolegy, tedy na šestnáctou příčku. "Od včerejška jsem věděl, že se musíme pokusit nalézt lepší vyvážení vozu. Ačkoliv jsme přes noc udělali značnou změnu, nemělo to takový účinek, v jaký jsme doufali, co se výkonu nebo chování vozu týče," stěžuje si dvaadvacetiletý závodník.

 

Doporučujeme

Články odjinud