Střed pole: oba jezdci Renaultu v první desítce

Zlepšenou formu dokazuje také Williams, naopak Toro Rosso ve své domácí Grand Prix postrádá rychlost. Paulu di Restovi jen těsně unikla Q3.
Střed pole: oba jezdci Renaultu v první desítce

Renault

Oba jezdci Renaultu se dokázali na Monze probojovat až do závěrečných bojů. Vitalij Petrov bude zítra útočit ze sedmého místa. "Jsem extrémně potěšen kvalifikováním se na P7. Byl to obtížný start do ranního tréninku. Měli jsme jisté aerodynamické problémy, se kterými jsme se museli vypořádat. Do kvalifikace pro mě tým připravil velmi dobré auto a udělal správná rozhodnutí. Vypadá to, že jsme si do tohoto závodu přivezli správný balík pro přítlak, ačkoliv si musíme na tento důkaz počkat do zítřejšího závodu," nechal se slyšet Petrov, který pro kvalifikaci zvolil černé zbarvení své helmy, aby tak uctil památku tragicky zesnulých hokejistů ruského týmu. Ani Bruno Senna se nenechal zahanbit. Také v Itálii se probojoval mezi nejlepších deset jezdců na startu. "Se svým výkonem jsem spokojen, protože toto byla moje druhá kvalifikace v letošním roce. Byl jsem potěšen, že mi byl dnes Vitalij vzorem, protože jsem zápasil s tím, jak najít správné brzdné body v Q1 a Q2. Dal jsem do kupy úctyhodné kolo na konci Q2 a byl jsem potěšen, že jsem byl schopen zvládnout tlak a vsunout se na desátou pozici," neskrýval nadšení Senna.

Force India

Vozům týmu Force India unikla závěrečná část kvalifikace jen těsně. Paul di Resta skončil jedenáctý. "Celkově jsem velice potěšen s tím, jak dnes věci vycházely. Byl jsem velmi blízko tomu, abych se dostal do Q3. Je škoda, že jsem ji minul o šest tisícin sekundy, ale to jen ukazuje, jak nelítostný boj ve středu pole je. Jedna z věcí, která udělala rozdíl, byla jízda ve větrném pytli, což je něco, co jsem ve svém posledním kole v Q2 nezvládl. Navzdory tomu jsem ale s tím, co jsme dokázali, spokojen, protože jsme v kvalifikaci jeli na hraně. Být jedenáctý také znamená, že jsem první vůz, který má volnou ruku ve výběru pneumatik," objasnil situaci di Resta. Adrian Sutil zaostal za svým kolegou o půl desetiny sekundy a vybojoval dvanácté místo. "Byla to pro mě další normální kvalifikace bez nějakých potíží a myslím si, že výsledkem můžeme být celkem potěšeni. Věděli jsme, že bude těžké dostat se do Q3, ale byli jsme celkem blízko a cítil jsem, že jsem z vozu dostal maximum. Body jsou určitě možné, ale nebude to lehké, protože Renault a Mercedes tu vypadají velmi rychle," zhodnotil Němec.

Williams

U Williamsu přes léto na svém voze zapracovali a vypadá to, že se to britskému týmu vyplatilo. Rubens Barrichello vybojoval solidní třinácté místo. "Vcelku to pro nás byl obtížný víkend, co se výkonu týče, ačkoliv bychom měli být šťastní díky dalšímu pokroku. Dnes se nám dařilo lépe, než jsme čekali. Startovat třináctý a čtrnáctý nám dává naději získat body. Takže budeme nadále přemýšlet pozitivně a zítra odvedeme maximum," sdělil své pocity Barrichello. Pastor Maldonado zažil v dnešní kvalifikaci horkou chvilku poté, co narazil do bariéry na začátku cílové rovinky. "Dnes to bylo pro každého v týmu obtížné. Mechanici odvedli skvělou práci, když spravili mé auto tak, abych se v Q1 ještě dostal na dráhu. Tehdy jsem měl v prvním kole velkou chvíli. Pneumatiky nebyly připraveny. Byl jsem možná trochu moc optimistický se zadním křídlem (DRS), ztratil jsem kontrolu nad vozem a dotkl se bariéry. Nebylo tam moc poškození. Přední křídlo jsme byli schopni vyměnit," vysvětlil příčinu své kolize Maldonado, který bude zítra svému kolegovi krýt záda ze čtrnácté startovní pozice.

Sauber

Sergiu Pérezovi se oproti minulé kvalifikaci tolik nedařilo. Na devátou příčku ze Spa - Francorchamps v Monze nenavázal a pro zítřek se musí spokojit s patnáctým místem. "Samozřejmě, že nemůžeme být s naším kvalifikačním výsledkem spokojeni. Na druhou stranu si ale myslím, že je to vše, co jsme dnes mohli udělat. Moje nejrychlejší kolo bylo dobré, takže není nač si stěžovat. Teď se musíme vypořádat s tím, co máme. Stále věřím tomu, že naše závodní tempo bude lepší než náš kvalifikační výkon," doufá Mexičan.  Ani druhý z jezdců švýcarského týmu dnes neoslnil, ba naopak. Kamuj Kobajaši skončil až sedmnáctý. "Lehce jsem si obrousil pneumatiky v Q2, ale i kdyby se to nestalo, nevěřím, že bych se dokázal kvalifikovat na značně lepší pozici. Dnes jsme byli od Q3 docela daleko. Každopádně jsme věděli, že vysokorychlostní okruh Monza by pro nás mohl být obtížný. Ale koneckonců, zítřejší závod je to, co se počítá. Samozřejmě, že bude obtížné získat z pozice, z které startuji, body, ale šance jsou stále otevřené, takže uvidíme," řekl Kobajaši.

Toro Rosso

Nejhůře z týmů ze středu pole se dařilo italské stáji. Sébastien Buemi se postaví na start závodu až jako šestnáctý, Jaime Alguersuari uvízl už v první části kvalifikace. Ani přesto ale nejsou jezdci Toro Rosso zklamáni. "Jsem spokojen s tím, jak jsem dnešní odpoledne zvládl, protože průnik do Q2 není tak špatný, když vezmu, jak málo času na trati jsem včera strávil. Mé kolo bylo v pořádku. Přivezli jsme s sebou mnoho nových dílů, abychom je zde vyzkoušeli. Nakonec ale, hlavně kvůli mé včerejší nehodě, jsme neměli čas vše řádně vyhodnotit," řekl Švýcar.  Po slibných výkonech z posledních závodů dnes Jaime Alguersuari zkrátka nenašel recept, jak postoupit do Q2. "I když výsledek není moc dobrý, mohu být potěšen skutečností, že jsme dokázali naše auto od začátku volných tréninků zlepšit. Má kola ale nebyla jednoduše dost rychlá na to, abych postoupil do další fáze," vysvětlil Španěl.        

Další článek: GP Itálie 2011 - sobota

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.