Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Střed pole: Nejvýše Petrov, nejviditelnější Kobajaši

Vskutku nevyzpytatelný závod v Kanadě dal mnoha jezdcům příležitost získat lepší výsledek, než jaký je objektivní potenciál vozu. Hned pět pilotů ze středu pole dojelo na bodech.

Toro Rosso

Oba jezdci Toro Rosso bodovali. O něco větší důvod k oslavám má Jaime Alguersuari. Ten startoval z pitlane a do cíle se dostal na výborném osmém místě. To je pro mladého Španěla po sérii nepřesvědčivých závodů významnou motivační vzpruhou. "Mám také radost, že jsem nasbíral své vůbec první letošní body, přestože vím, že se musím ještě v mnoha oblastech učit, zejména pak v nastavování vozu pro kvalifikaci. Tým odvedl parádní práci a využil každé příležitosti, která se naskytla," řekl Alguersuari, který vysekl poklonu také divákům na tribunách, kteří neměli na promočených sedačkách zrovna na růžích ustláno. Sébastien Buemi byl posledním bodujícím, dojel desátý. "Samozřejmě mám ze zisku bodu radost, na druhou stranu se nemůžu ubránit mírnému zklamání, protože si myslím, že to mohlo dopadnout lépe. K přezutí na superměkkou směs jsme asi přikročili příliš brzy. Když se ale podíváme na celkové výsledky a všimneme si i Jaimeho osmého místa, musíme uznat, že tým si vedl vážně dobře," řekl Švýcar.

Force India

Indická stáj patřila k týmům, které by zřejmě Velkou cenu Kanady 2011 vyškrtly z historie. Ani jeden z pilotů neviděl cíl a nevyhnul se incidentům na trati. Paul di Resta byl díky počtu odjetých kol ještě mezi klasifikovanými. "Počasí bylo velmi nepříznivé a vzhledem k intenzitě deště bylo správné, že byl závod zastaven. Na trati se objevilo několik říček, které dělali jezdcům potíže i při jízdě za safety carem. Po restartu to vypadalo dobře do doby, kdy jsem ztratil přední křídlo poté, co mě Nick v šikaně zavřel. Penalizace, která mi byla udělena, mě poněkud překvapila. Ke konci jsem se snažil předjet Rubense, ale přehnal jsem to a dotkl se zdi. Kvůli vzniklému defektu jsem musel vůz odstavit," vysvětloval di Resta své problémy. Jeho kolega Sutil zřejmě doplatil na uspěchané přezutí na suché pneumatiky. "Po restartu závodu se mi celkem dařilo, ovšem jen do doby, kdy jsem se za zpomalovacím vozem pohyboval za Nicem Rosbergem. Vozy přede mnou ve vlásence téměř zastavily a já nemohl reagovat. Po penalizaci jsem si řekl, že by stálo za to zariskovat a nazout suché pneumatiky, ale zřejmě na to bylo příliš brzy," řekl Sutil.

Sauber

Bílé vozy Sauberu byly v záběrech kamer velmi často, byť o poznání více tomu tak bylo v případě Kamuje Kobajašiho. Ten patřil k "nejakčnějším" pilotům nedělního závodu a i přes několik jezdeckých chyb dojel na velmi uspokojivém sedmém místě, přičemž chvílemi to vypadalo ještě o poznání lépe. "Potvrdili jsme, že na mokru máme rychlost, jakmile ale trať osychala, nedokázal jsem se bránit. Kvalifikoval jsem se jako třináctý, takže sedmé místo je dobré. Na druhou stranu jsem se po restartu pohyboval na druhém místě, z tohoto pohledu na věc je to trochu zklamání. Opravdu jsem se snažil dojet na lepší pozici, ale nevyšlo to," řekl Japonec. Pedro de la Rosa se při svém jednorázovém comebacku rozhodně nemohl nudit. Do cíle dojel dvanáctý. "Především bych chtěl poděkovat Mezinárodní automobilové federaci. Zastavila závod, když už to bylo příliš nebezpečné. Rozhodnutí o safety caru bylo dobré. Před červenými vlajkami se vůbec nedalo jet. Nic jste neviděli a při každém řazení jste se dostali do aquaplaningu. Po startu ze sedmnácté pozice jsem se v jedné ze žlutých fází pohyboval na devátém místě. Těsně před restartem jsem měl ale kontakt s Jensonem a musel jsem kvůli poškozenému křídlu do boxů. To mi zkazilo závod," postěžoval si de la Rosa, který si je ale jist, že na posledních pár dní jen tak nezapomene.

Renault

Nechybělo mnoho a Renault mohl mít oba vozy na bodech. Nakonec se to podařilo jen Petrovovi, který cílovou čáru proťal jako pátý. Nick Heidfeld po kolizi odstoupil. "Na jednu stranu je posun o pět pozic oproti kvalifikaci pozitivní, na druhou musím přiznat, že jsem věřil ve stupně vítězů. Z dnešního bodového zisku mám však rozhodně radost a vypadá to, že po několika nevydařených závodech jsme znovu na správné cestě," řekl Petrov. Heidfeld doplatil na náraz do Kobajašiho. Svůj neovladatelný vůz ovšem odstavil daleko mimo trať, a tak mohl závod pokračovat bez přerušení. "Nejvíce mě pochopitelně mrzí, že jsem nedojel do cíle. Byl jsem za Kamujem, když se něco stalo. Najednou zpomalil a já do něho narazil. Poškodil jsem si přední křídlo, které se pak uvolnilo a vrhlo mě mimo trať," nechal se slyšet Heidfeld, který v té době kroužil na pátém místě.

Williams

Rubens Barrichello mohl těžit ze svých zkušeností a dojet si pro další dva body. "Po startu ze šestnáctého místa jsem spokojený, že jsem mohl týmu dovézt nějaké body. Mohlo jich být víc, ale bohužel jsem ztratil potenciální šesté nebo sedmé místo v době, kdy jsem se po poslední fázi za zpomalovacím vozem vyhýbal Kobajašimu. Při předjíždění soupeře o kolo zpět byl příliš široký a vrátil se na trať, přičemž neviděl, že jsem v cestě. Musel jsem mimo stopu a ztratil několik pozic. Byla to smůla, dnešní body jsou pro nás ale přesto dobrou odměnou," řekl Barrichello. Jeho kolega Pastor Maldonado ze závodu devět kol před cílem odstoupil. "Po restartování závodu byl vůz na přechodných pneumatikách dost dobrý. Ještě lepší to pak bylo na suchých pneumatikách. Pak znovu vyjel safety car. Když ten zajel zpět do boxů, Kobajaši chyboval v první zatáčce, Rosberg musel na brzdy, aby se mu vyhnul a já do něho narazil. Poškodil jsem si přední křídlo a musel jsem pro nové. Pak jsem jednoduše na mokru dostal smyk," vyjasňoval Venezuelan důvody k odstoupení.

 

Doporučujeme

Články odjinud