Střed pole: Nejlepší opět Kubica, bodovali také Sutil a Kobajaši

Kubica dojel šestý a podle svých slov byl rychlejší než mercedesy před ním. Petrov přišel o body až díky kolizi s Alonsem. Do první desítky se však posunuli Sutil a poprvé v sezoně také Kobajaši. Nebodovaly Williams a Toro Rosso.

Renault
Oba jezdci Renaultu ve Velké ceně Turecka sahali po bodech. Robert Kubica podal spolehlivý výkon a dojel šestý, Vitalij Petrov přišel o body až v závěru, když musel po kolizi s Alonsem do boxů. Chuť si spravil alespoň nejrychlejším kolem závodu. Kubica strávil prakticky celý závod za piloty Mercedesu. "Moje auto se zdálo být rychlejší. Měli jsme šanci dostat se před ně během zastávek, ale v boxech byli rychlejší," vysvětloval Polák, který si pochvaloval vylepšení na voze. Petrov byl naopak zklamán, že nakonec nebodoval. "Závod jsem si užíval, auto se chovalo velmi dobře. Myslel jsem, že by mohl přijít déšť, který by udělal závod zajímavějším, ale nakkonec neměl výraznější vliv. Když jsem bojoval s Alonsem, byly mé pneumatiky opotřebované. Zkoušel mě předjet vnějškem ve třetí zatáčce, ale bohužel jsem se také dostal na vnějšek, takže došlo ke kontaktu, který způsobil defekt. Je to smůla. Pozitivní je, že jsem bojoval v první desítce," hodnotil závod Rus.

Force India
Piloti Force India si oproti svým startovním pozicím polepšili. Adrian Sutil bodoval devátým místem a Vitantonio Liuzzi dojel třináctý. Sutil si po vydařeném startu závod užíval. "Jedinou slabou stránkou byla zastávka, kde jsme ztratili několik sekund. Přišel jsem o dvě místa a musel jsem znovu bojovat s Kobajašim," připomněl Němec, který se díky výpadkům Vettela a Petrova posunul na deváté místo. To považuje za maximum a těší se na vylepšení, která tým chystá do dalších závodů. Liuzzi věděl, že ho díky osmnáctému místu na startu čeká těžký závod. "Stále jsem neměl dostatečnou přilnavost. Na začátku jsem zkoušel jet agresivně, ale věděli jsme, že to bude těžké. Dojeli jsme třináctí, ale rychlost nebyla špatná, především na konci. Teď musíme zapracovat a zjistit, co se stalo, abych se mohl vrátit zpět na body."

Sauber
Tým z Hinwillu se v Turecku dočkal prvního bodu. Postaral se o něj v cíli desátý Kamuj Kobajaši. Pedro de la Rosa dojel hned za ním na jedenáctém místě. Kobajašimu se povedl start, přestože startoval ze špinavé stopy. "Naše strategie nebyla jednoduchá. Auto bylo lepší s tvrdšími pneumatikami, proto jsem měl velmi krátký první stint a zastavil už po deseti kolech. V závěru jsem už na pravé přední pneumatice viděl plošky, takže jsem začal být velmi opatrný, především v osmé zatáčce. Proto jsem se tolik nebránil Adrianu Sutilovi," vzpomínal Japonec. De la Rosa měl na začátku nedotáčivý vůz. "S lehčím autem bylo vyvážení lepší. Pak se srovnal předek. S pneumatikami jsem problémy neměl. Na konci jsem mohl bojovat o body, kdyby přede mnou nebyl týmový kolega. Náš tým zoufale potřeboval dojet s oběma vozy do cíle a bodovat," vysvětlil Španěl, proč nechtěl v závěru riskovat. Spokojený byl i šéf týmu Peter Sauber, podle kterého tým potvrdil vzestupný trend, který naznačil v Barceloně. Technický ředitel James Key zdůvodnil Kobajašiho brzkou zastávku. "Jeho pneumatiky byly opotřebované již ve třetí části kvalifikace, takže to byla dobrá volba. Bohužel se v boxech trochu zdržel, což ho stálo dvě sekundy," litoval.

Toro Rosso
Tým z Faenzy tentokrát na body nedosáhl. Jaime Alguersuari dojel dvanáctý, Sébastien Buemi šestnáctý. Alguersuari byl se svým výsledkem spokojen. "Vzhledem k tomu, odkud jsem startoval, nemyslím, že bych mohl být lepší. Rozhodnutí zastavit v boxech dvakrát bylo vzhledem ke stavu pneumatik správné," věří Španěl, který se v závěru dotáhl na dvojici vozů Sauber. Buemi se na začátku dostal do kontaktu s Hülkenbergem. "De la Rosa vyjížděl pomalu z druhé zatáčky, chtěl jsem ho ve třetí předjet vnějškem, ale byl jsem trochu široký a dostal se přede mě Hülkenberg. V sedmé zatáčce jsem ho chtěl vnějškem předjet zpátky," popisoval Švýcar moment, kdy si o Němcovo přední křídlo poškodil pravou zadní pneumatiku a trochu i zadní část auta. "Měl jsem pak nižší přítlak." Franz Tost pochválil své jezdce za bojovnost v závodě a tým za taktiku. Dodal, že je třeba zapracovat na výsledcích v kvalifikacích.

Williams
Vozy Williams se v Turecku bodovaným pozicím ani nepřiblížily. Rubens Barrichello dojel čtrnáctý a Nico Hülkenberg sedmnáctý. Barrichello měl na začátku problém se spojkou a při zastávce měl navíc problém při výměně předního kola. "Potom jsem měl problém s plynem. Jinak naše rychlost nebyla špatná, ale musíme vyřešit problémy, které máme," shrnul aktuální situaci Barrichello. Nevydařený víkend má za sebou také Hülkenberg, který se opět nevyvaroval nehodě v prvním kole. "Musíme dál pracovat, abychom zvýšili náš výkon," dodal Němec.

Další článek: Mercedes: Pro nás přímočarý, jednotvárný závod

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10