Střed pole: Nejlepší byl v kvalifikaci na GP Turecka opět Renault

Do třetí části kvalifikace se tentokrát probojovaly oba vozy Renault, které ze zástupců středu pole doplnil ještě Kobajaši na sauberu. Těsně za branami první desítky skončil Sutil. Nedařilo se Toro Rosso a Williamsu.

Renault
Nejlepším týmem ze středu pole byl v kvalifikaci na Velkou cenu Turecka opět Renault. Oba jeho piloti se dostali mezi nejlepších deset. Robert Kubica skončil sedmý a Vitalij Petrov o dvě příčky za ním. Kubica podobný výsledek předpokládal. "Měl jsem problémy akorát s měkčími pneumatikami, jinak jsem mohl být ještě o několik desetin lepší. Mé poslední kolo ale nebylo špatné, nemůžeme být zklamaní," komentoval kvalifikaci Polák. Spokojený byl samozřejmě i Petrov, který neměl žádné výraznější problémy. "Víkend zatím probíhá hladce. Mechanici i inženýři odvádějí skvělou práci. Auto se snadno řídí. V každém tréninku jsme se dokázali zlepšit, věděl jsem, že máme velkou šanci dostat se do desítky," radoval se Rus. Hlavní závodní inženýr Alan Permane dodal, že nejtěžší bylo rozhodnout se, jaké pneumatiky použít ve třetí části kvalifikace. Nakonec se tým rozhodl pro měkčí směs, se kterou zajížděl o trochu rychlejší časy.

Sauber
Kamuj Kobajaši se v kvalifikaci prosadil na desáté místo, Pedro de la Rosa byl třináctý. Kobajaši se do třetí části kvalifikace probojoval potřetí. "Navázali jsme na rychlost, kterou jsme měli v Barceloně. Dnes se mi tu jezdilo lépe než v pátek. Roli jistě sehrály změny v nastavení a v podmínkách," pochvaloval si Kobajaši, který už neměl pro třetí část kvalifikace nepoužité měkčí pneumatiky. S pokrokem týmu byl spokojen i de la Rosa. "Vyvážení bylo velmi dobré, zejména při použití tvrdších pneumatik. U měkčích jsem měl potíže s přilnavostí," přiznal Španěl, který věří, že má vůz dobře připravený na konzistentní jízdu v závodě. Pozitivní je podle něj také skutečnost, že startuje z čistší stopy. Šéf týmu Peter Sauber považuje kvalifikaci za úspěšnou. Technický ředitel James Key litoval, že se do třetí části nedostal také de la Rosa, který měl na voze na rozdíl od Kobajašiho některé další inovace.

Force India
Stáji Force India se tentokrát kvalifikace příliš nevydařila. Ani jeden z jejích pilotů se neprosadil do první desítky. Adrian Sutil skončil jedenáctý a Vitantonio Liuzzi dokonce až osmnáctý. Sutil měl problémy s hydraulikou a ztratil celý ranní trénink, při kterém chtěl zkoušet nové zadní křídlo. "Odjel jsem málo kol a nevěděl jsem, co od kvalifikace očekávat. Měli jsme dobré vyvážení a byli jsme velmi blízko třetí části. Zítra je to otevřené, myslím, že můžeme být spokojeni," dodal Němec. Liuzzi použil nové zadní křídlo, ale trápila ho přilnavost. "Neměli jsme správné vyvážení a nepodařilo se nám dostat pneumatiky do správné provozní teploty, zejména ty zadní. Zkoušíme několik věcí a určitě budeme zase konkurenceschopní. Nové zadní křídlo je velkým krokem vpřed. Dnešní výsledek je zklamáním, ale zítra se můžeme posunout," věří Ital. Šéf týmu Vidžaj Malaja upozornil, že jeho jezdci dokázali bodovat i z horších startovních pozic.

Toro Rosso
U Toro Rosso tentokrát nemohou být spokojeni. Sébastien Buemi a Jaime Alguersuari se kvalifikovali na čtrnáctém, respektive šestnáctém místě. Buemi přiznal, že třetí část kvalifikace byla nad jeho síly, přesto očekával lepší výsledek. "Trať se od včerejšího odpoledne hodně změnila. Bude to těžký závod. Naše dlouhé jízdy ve volných trénincích byly dobré, což je pozitivní," řekl Švýcar. Alguersuariho prý v sedmé zatáčce zdržel krajan de la Rosa. "Stálo mě to několik desetin. Také jsem si stále stoprocentně nezvykl na pneumatiky. Musím se víc učit," dodal Španěl, který v závěru druhé části odstavil na trati svůj vůz. Technický ředitel Giorgio Ascanelli si naopak pochvaloval pokrok, který stáj udělala. "Sauber ale pokročil víc než my. Nevytěžili jsme z našich vozů maximum. Včerejší tréninky jsme věnovali testování nových dílů místo, abychom optimalizovali auto pro charakteristiky tratě," vysvětlil.

Williams
Rubens Barrichello a Nico Hülkenberg skončili na patnáctém a sedmnáctém místě. Barrichello vidí slabiny hlavně na rovinkách. "Okruh autu nesedí tak jako Monako, takže se trápíme víc než normálně. Nejsme tam, kde chceme být, ale jsme bojovníci. Musíme v tomto duchu pokračovat," mobilizuje Brazilec. Hülkenberg měl potíže s přetáčivostí v sedmé zatáčce. "Stále máme před sebou dost práce. V závodě se může stát cokoliv," dodal Němec.

Další článek: GP Turecka 2010 - sobota

23:03 | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
17:27 | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.
16:35 | Pérez předvolán před komisaře za incident s Magnsussenem ve druhém tréninku.
19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10