Střed pole: Naděje Lotusu na první body zhatila porouchaná převodovka

Ačkoliv si Lotus přivezl do Číny lepší formu, než jakou měl v předchozích třech závodech, žádné body domů neveze. Grosjeanův vůz postihly technické problémy, kvůli nimž musel ze šanghajského klání předčasně odstoupit. Další nemalou porci bodů si naopak na své konto připsala Force India a nejlepší desítku pak uzavřel Kvjat.

Force India

Indická stáj má za sebou další relativně povedený závod. Tentokrát sice měla ke stupňům vítězů o něco dále než před čtrnácti dny v Bahrajnu, přesto však znovu dokázala bodovat s oběma vozy. Z interního souboje mezi Nikem Hülkenbergem a Sergiem Pérezem vyšel v Šanghaji lépe prvně jmenovaný.

„Dojet šestý a skončit s oběma vozy na bodech, to je pro tým velmi pozitivní výsledek. Ve skutečnosti to pro mě byl celkem přímočarý závod, jakmile jsem se dostal před Massu. Musel jsem se starat o pneumatiky, rychlost a vyvarovat se chybám. Trochu zrádné to bylo jen ve chvíli, kdy se ke mně trochu přibližoval Bottas. Porazili jsme všechny zákaznické vozy Mercedesu, což jsou v této chvíli naši hlavní konkurenti. Také jsme ale viděli, že některé týmy se zlepšily, takže na to musíme dále tlačit,“ podotkl německý závodník.

Sergio Pérez měl v neděli odpoledne daleko více práce než kolega Nico Hülkenberg. Mexičan se musel po zpackané kvalifikaci probíjet startovním polem, přičemž za své úsilí byl nakonec odměněn dvěma body za deváté místo v cíli. Jak ale sám přiznal, po bahrajnském pódiu chtěl v Číně ukořistit lepší výsledek.

„Startovat ze šestnáctého a skončit na devátém místě, to je po obtížné včerejší kvalifikaci dobrý posun vpřed. Podařil se mi dobrý start a poté jsem se už jen soustředil na to, aby mi ta dvouzastávková strategie fungovala. Předjíždění dnes lehké nebylo, a to dokonce ani vozů s odlišnou strategií, takže si myslím, že deváté místo bylo maximem. To znamená, že jsem bodoval ve třech ze čtyř závodů, po tom víkendu v Bahrajnu jsem ale doufal ve víc. Také je zřejmé, že všechny týmy kolem nás zrychlují, takže musíme dále tvrdě pracovat na tom, abychom byli pro Barcelonu připraveni,“ řekl Pérez.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toro Rosso

Daniil Kvjat si ve srovnání s výsledkem včerejší kvalifikace v cíli závodu polepšil o tři příčky, což znamenalo konečnou desátou pozici a zisk dalšího mistrovského bodu. Na průběh nedělního klání si tudíž stěžovat nemohl a směrem ke svému týmu měl pouze slova chvály a uznání:

„Dnešek byl skvělý, se svým výkonem jsem velmi spokojený. Dobře jsem odstartoval a během prvního kola se mi podařilo poskočit o několik pozic. Naše výkonnost dnes byla velmi silná, v průběhu závodu jsem si ty souboje s Jensonem celkem užíval. Z hlediska práce s pneumatikami jsme odvedli dobrou práci, takže jsme mohli na trati vydržet déle. A i když to dnes šlo všechno velmi dobře, myslím si, že se toho z vozu dá ještě stále hodně vytěžit, takže se opravdu těším na začátek evropské části sezony, kde doufám získáme nějaké body.“

To Jean-Eric Vergne už tolik spokojený být nemohl. Během závodu se Francouz trápil s výkonností měkkého obutí, což byla jedna z příčin, proč šachovnicový praporek viděl až jako dvanáctý v pořadí.

„Nejprve ze všeho, gratulace Daniilovi k dobrému závodu a zisku dalšího bodu jak pro něj, tak i pro tým. Co se týče mého závodu, já měl špatný start a špatné první kolo. Musíme porozumět tomu, co se přesně stalo, abychom tyto aspekty vylepšili. Poté jsem nemohl dostat to nejlepší z těch měkkých pneumatik, protože jsem uvíznul za Buttonem, takže nebylo možné vytvořit si náskok a ujet. Byl to rozhodně těžký závod, nicméně bychom neměli zapomínat také na nějaké pozitivní aspekty: včera jsme měli opravdu dobrou kvalifikaci, celková rychlost špatná nebyla, a víme přesně, jakým směrem se vydat, abychom se zlepšili. Tohle je důvod, proč jsem přesvědčen, že během několika týdnů můžeme být v Barceloně silnější,“ nechal se slyšet Vergne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lotus

Po včerejší kvalifikaci si u týmu z Enstone mohli dělat naděje na zisk letošních prvních bodů, to když se Romain Grosjean kvalifikoval na solidní desáté místo na roštu. Krátce před polovinou závodu se však všechny tyto naděje rozplynuly, neboť Francouzův monopost postihly technické problémy, kvůli kterým musel následně odstoupit.

„Začalo to ztrátou čtvrtého převodového stupně, ale pak se to zhoršilo a nakonec jsme v podstatě ztratili všechny. Je to poprvé, co jsme měli takovýto problém, takže budeme muset porozumět tomu, co se stalo. V závodě to bylo celkem pěkně rozjeté, jelikož jsme bojovali o devátou pozici, a tudíž jsme byli na bodech. To je od minule dobré zlepšení. Dnes jsme do cíle nedojeli, ale doufejme, že v Barceloně na bodech už skončíme,“ poznamenal Grosjean.

Pastor Maldonado sice šachovnicový praporek spatřil, na žádné velké oslavy to ovšem nebylo, Venezuelan skončil až jako čtrnáctý.

„Dnes to nebyl můj nejlepší závod, ale dojeli jsme do cíle,“ konstatoval Maldonado. „Moje rychlost nebyla fantastická, ale alespoň jsme se posunuli vpřed. Tlačil jsem na to tak tvrdě, jak jsem jen mohl. Podíváme se na data, jelikož to vypadalo, že jsme na rovinkách ztráceli rychlost, takže předjíždění i bránění pozic bylo obtížné. Bude to pěkné, až budeme mít víkend bez jakýchkoliv problémů, a přesně kvůli tomu všichni před cestou do Evropy tak tvrdě dřeme.“    

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sauber

Švýcarský tým bude chtít nejspíše na letošní Velkou cenu Číny co nejrychleji zapomenout. Cíl závodu spatřil pouze jeden z jeho jezdců, a to sice Esteban Gutiérrez. Mexičan nicméně skončil až jako šestnáctý.

„Byl to velmi komplikovaný závod, co se týče práce s pneumatikami,“ prozradil Gutiérrez. „S takovýmito teplotami nám primární pneumatiky opravdu příliš nefungovaly. Museli jsme zvolit strategii tří zastávek, což pro nás nakonec představovalo nevýhodu. S naší současnou rychlostí jsme, co se týče výsledku, nemohli mít žádná vyšší očekávání. Ve svůj tým mám naprostou důvěru, každý vkládá do všeho maximum úsilí. Věřím, že Barcelona bude místem, kde se vzchopíme, uděláme krok vpřed a budeme bojovat o lepší pozice a větší body.“

Adrian Sutil dopadl ještě o poznání hůř než jeho týmový kolega. Německého pilota zradila technika, a ze závodu proto musel odstoupit již po pěti odjetých kolech.  

„Naneštěstí to pro mě byl velmi krátký závod,“ posteskl si Sutil. „Už během zaváděcího kola jsem měl problémy. Jelikož zaváděcí kolo bylo celkem pomalé, nebyl jsem schopný ten problém identifikovat. Jen jsem si uvědomil, že motor nefunguje správně. Na startu jsem neměl skoro žádný výkon. Při nájezdu do první zatáčky jsem si uvědomil, že je tu problém s motorem. Během prvního kola jsem přišel o spoustu pozic a propadl se až na konec. Sice jsem odjel několik dalších kol, ale poté jsem se vrátil do boxů. Tým se ten problém snažil vyřešit, ale nešlo to udělat rychle, takže jsem ze závodu odstoupil. Každopádně zůstávám pozitivní a těším se (na další závod).“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Frustrovaný Rosberg: V Číně se pokazilo, co mohlo

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10