Střed pole: Moc se nejezdilo, skoro každý šetřil pneumatiky

Bruno Senna, Vitalij Petrov a Kamuj Kobajaši to dotáhli až do třetí části kvalifikace. Tam se ale skoro nesvezli, aby měli více pneumatik pro závod. Už ve druhé části šetřili gumy také u Force Indie a Toro Rossa.
Střed pole: Moc se nejezdilo, skoro každý šetřil pneumatiky

Renault
Černozlaté vozy se sice ve Velké ceně Japonska na Suzuce kvalifikovaly do třetí části, ale tam v rámci šetření pneumatik neabsolvovaly měřené kolo. Bruno Senna, jehož vůz museli mechanici po ranní nehodě dávat do pořádku, odstartuje do závodu z devátého místa. "Auto fungovalo bezchybně. Strategie, kterou jsme uplatnili, nám pomůže pro závod," věří Brazilec, který si jízdu na své oblíbené trati užívá. Vitalij Petrov se na roštu postaví na desátou příčku. "Vypadáme silnější než v Singapuru, potenciál R31 opět demonstrujeme v rychlých zatáčkách, vůz se během víkendu průběžně zlepšuje," pochvaloval si Rus a upozornil zejména na výbornou stabilitu a trakci.

Sauber
Kamuj Kobajaši byl nejrychlejší v první části, postoupil i do závěrečné fáze. Aby ušetřil pneumatiky, absolvoval jen krátký výjezd a při měřeném kole se vrátil do boxů. Jak jsme podrobněji popsali, stačilo mu to k získání sedmého místa. "Ve volném tréninku jsme se trápili s vyvážením, ale změny nastavení v kvalifikaci fungovaly. Z naší rychlosti bylo vidět, že nová aerodynamika pracuje dobře. Závod je to, co se počítá," ví Japonec, který by rád před domácím publikem bodoval. Sergio Pérez vynechal už druhou část a na roštu bude stát na sedmnáctém místě, přitom si také věřil na postup do třetí části. Jenže na konci té první přišly problémy s hydraulikou. "Proto jsem potom nemohl vyjet, což je pochopitelně zklamání. Mechanici dělali, co mohli, ale opravu nestihli. Je třeba vše pořádně vyšetřit," vysvětloval Mexičan, který navíc bojuje s nachlazením. "Když se na to podíváme pozitivně, ušetřil jsem na zítřek pneumatiky."

Force India
Piloti indické stáje skončili těsně za první desítkou. Jedenáctý Adrian Sutil je spokojen, že si může na zítřek vybrat, na které směsi pneumatik odstartuje do závodu. "Byl jsem spokojen se svými časy a nemyslím, že bych mohl být o moc lepší. Zvolili jsme ve druhé části jen jeden výjezd na měkčích pneumatikách, takže mám do závodu jednu čerstvou sadu navíc," připomněl Němec. Paul di Resta měl během tréninků potíže na rychlých úsecích a také s vyvážením. Také proto se rozhodl absolvovat kvalifikaci s vozem nastaveným pro závod. "Snad se nám to vyplatí, myslím, že opotřebení pneumatik bude hlavním faktorem," tuší Skot, kterého trápí bolesti v krku.

Williams
Rubens Barrichello obsadil třinácté místo. "Auto se v tréninku nechovalo dobře, takže jsme před kvalifikací téměř všechno změnili. Všichni odvedli skvělou práci. Změny autu opravdu pomohly, odpoledne jsme zajeli slušné kolo," liboval si Brazilec. Pastor Maldonado se kvalifikoval hned vedle svého týmového kolegy. "Bylo to pro mě těžké, protože jsem včera nestrávil na trati moc času. Nemám vyvážení, jaké bych si představoval, ale před závodem ještě máme čas na další změny," uvedl Venezuelan.

Toro Rosso
Oba jezdci italské stáje měli vozy nastavené pro závod a ve druhé části kvalifikace ušetřili jednu sadu pneumatik. Patnáctý Sébastien Buemi ve druhé části po chybě v deváté zatáčce vyjel na trávu. "Najel jsem tvrdě na obrubník. Stálo mě to okolo půl sekundy. Jsem zklamán, protože jsem skončil za williamsy, i když jsme mohli být snadno před nimi," litoval Švýcar. O příčku za ním skončil Jaime Alguersuari, který měl před druhou částí technický problém. "Děkuji mechanikům, že ho rychle vyřešili," pochvaloval si Španěl, který měl díky závodnímu nastavení při kvalifikaci nedotáčivý vůz. "Při nastavení a vyvážení aerodynamiky jsme se soustředili na závod, přestože jsme věděli, že nás to dnes znevýhodní. I když nemáme dobrou startovní pozici, cítím, že zítra budeme mít dostatečně dobré auto, abychom získali body."

Další článek: Grafika: Proč byl Kobajaši povýšen z desátého na sedmé místo na startu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.