Bruno Senna, Vitalij Petrov a Kamuj Kobajaši to dotáhli až do třetí části kvalifikace. Tam se ale skoro nesvezli, aby měli více pneumatik pro závod. Už ve druhé části šetřili gumy také u Force Indie a Toro Rossa.
Renault
Černozlaté vozy se sice ve Velké ceně Japonska na Suzuce kvalifikovaly do
třetí části, ale tam v rámci šetření pneumatik neabsolvovaly měřené kolo. Bruno Senna, jehož vůz museli
mechanici po ranní nehodě dávat do pořádku, odstartuje do závodu z devátého
místa. "Auto fungovalo bezchybně. Strategie, kterou jsme uplatnili, nám
pomůže pro závod," věří Brazilec, který si jízdu na své oblíbené trati
užívá. Vitalij Petrov se na roštu postaví na desátou příčku.
"Vypadáme silnější než v Singapuru, potenciál R31 opět demonstrujeme v
rychlých zatáčkách, vůz se během víkendu průběžně zlepšuje," pochvaloval
si Rus a upozornil zejména na výbornou stabilitu a trakci.
Sauber
Kamuj Kobajaši byl nejrychlejší v první části, postoupil i do závěrečné
fáze. Aby ušetřil pneumatiky, absolvoval jen krátký výjezd a při měřeném kole se vrátil do boxů. Jak jsme podrobněji popsali, stačilo mu to k získání sedmého místa. "Ve volném tréninku jsme se trápili s
vyvážením, ale změny nastavení v kvalifikaci fungovaly. Z naší rychlosti
bylo vidět, že nová aerodynamika pracuje dobře. Závod je to, co se
počítá," ví Japonec, který by rád před domácím publikem bodoval. Sergio
Pérez vynechal už druhou část a na roštu bude stát na sedmnáctém místě,
přitom si také věřil na postup do třetí části. Jenže na konci té první
přišly problémy s hydraulikou. "Proto jsem potom nemohl vyjet, což je
pochopitelně zklamání. Mechanici dělali, co mohli, ale opravu nestihli. Je třeba vše
pořádně vyšetřit," vysvětloval Mexičan, který navíc bojuje s nachlazením.
"Když se na to podíváme pozitivně, ušetřil jsem na zítřek pneumatiky."
Force India
Piloti indické stáje skončili těsně za první desítkou. Jedenáctý Adrian
Sutil je spokojen, že si může na zítřek vybrat, na které směsi pneumatik odstartuje do závodu. "Byl
jsem spokojen se svými časy a nemyslím, že bych mohl být o moc lepší.
Zvolili jsme ve druhé části jen jeden výjezd na měkčích pneumatikách,
takže mám do závodu jednu čerstvou sadu navíc," připomněl Němec. Paul di
Resta měl během tréninků potíže na rychlých úsecích a také s
vyvážením. Také proto se rozhodl absolvovat kvalifikaci s vozem nastaveným
pro závod. "Snad se nám to vyplatí, myslím, že opotřebení pneumatik bude
hlavním faktorem," tuší Skot, kterého trápí bolesti v krku.
Williams
Rubens Barrichello obsadil třinácté místo. "Auto se v tréninku nechovalo
dobře, takže jsme před kvalifikací téměř všechno změnili. Všichni odvedli
skvělou práci. Změny autu opravdu pomohly, odpoledne jsme zajeli slušné
kolo," liboval si Brazilec. Pastor Maldonado se kvalifikoval hned vedle
svého týmového kolegy. "Bylo to pro mě těžké, protože jsem včera nestrávil
na trati moc času. Nemám vyvážení, jaké bych si představoval, ale před
závodem ještě máme čas na další změny," uvedl Venezuelan.
Toro Rosso
Oba jezdci italské stáje měli vozy nastavené pro závod a ve druhé části
kvalifikace ušetřili jednu sadu pneumatik. Patnáctý Sébastien Buemi ve
druhé části po chybě v deváté zatáčce vyjel na trávu. "Najel jsem tvrdě na
obrubník. Stálo mě to okolo půl sekundy. Jsem zklamán, protože jsem
skončil za williamsy, i když jsme mohli být snadno před nimi," litoval
Švýcar. O příčku za ním skončil Jaime Alguersuari, který měl před druhou
částí technický problém. "Děkuji mechanikům, že ho rychle vyřešili,"
pochvaloval si Španěl, který měl díky závodnímu nastavení při kvalifikaci
nedotáčivý vůz. "Při nastavení a vyvážení aerodynamiky jsme se soustředili na
závod, přestože jsme věděli, že nás to dnes znevýhodní. I když nemáme
dobrou startovní pozici, cítím, že zítra budeme mít dostatečně dobré auto,
abychom získali body."