Střed pole: mile překvapili Kobajaši, Hülkenberg a di Resta

Neuvěřitelně vyrovnaná kvalifikace nachytala na švestkách mnohé jezdce z nejlepších stájí. Pilotům týmů ze středu pole se v ní ale poměrně dařilo. Nejlépe z nich dopadl Kamuj Kobajaši ze Sauberu.
Střed pole: mile překvapili Kobajaši, Hülkenberg a di Resta

Sauber

Kamuji Kobajašimu se podařilo potřetí v této sezoně proklouznout v sobotní kvalifikaci mezi nejlepší desítku a na startu Velké ceny Evropy mu bude patřit vynikající sedmé místo. "S vozem a výsledkem jsem spokojený – tým odvedl velmi dobrou práci. Časy jsou velmi vyrovnané. Pokud uděláte kdekoliv tu nejmenší chybu, skončíte úplně někde jinde. Moje kolo bylo v pořádku a myslím si, že absolutním maximem, které jsem mohl (z vozu) vymáčknout, byla ještě jedna další desetina, ale ne víc. Rozhodně stálo za to dát do Q3 všechno, protože se nám povedlo odsunout tři vozy za nás. Museli jsme se tu pokusit přizpůsobit se vysokým teplotám a v tom jsme odvedli dobrou práci. Jedním z našich cílů bylo zlepšit se v kvalifikaci a toho jsme dnes dosáhli," řekl Japonec. Sergio Pérez přiznal, že se s týmem rozhodl dnešní kvalifikaci tak trochu obětovat ve prospěch zítřejšího závodu, neboť byly na jeho voze provedeny úpravy, ze kterých by měl těžit především v jízdách na dlouhou vzdálenost. Patnáctým místem nadšený rozhodně není, s pomocí dobré strategie se ale naděje na další dobrý výsledek nevzdává: "Samozřejmě, že jsem kvalifikací zklamaný, ale mám důvod být sebevědomý, protože jsme na voze udělali pro závod nějaké změny, které nám dnes odpoledne nepomohly. Věřím, že se nám během dlouhých jízd (tyto změny) vyplatí. V kvalifikaci pro mě nebylo vyvážení vozu moc dobré a vůz se choval tak trochu nepředvídatelně. Doufám, že v závodě budeme mít konzistentní výkon s dobrou strategií. Museli jsme zvolit spíše agresivní přístup a (v minulosti) jsme už dokázali, že to můžeme zvládnout."    

Force India

U indického týmu jsou všichni povzbuzeni zlepšením, kterého v posledních týdnech dosáhli, ale na druhé straně i tak trochu zklamáni, neboť po výsledcích z volných tréninků oba piloti věřili v lepší postavení na startovním roštu. "Myslím, že dostat oba vozy do Q3 je pro tým skvělý výsledek, možná jsme ale doufali v něco trochu víc než v osmé a desáté místo. Obzvláště, pokud zvážíme, jaké byly naše výkony v dosavadním průběhu víkendu. Nemyslím, že by nám teplotní růst nějak pomohl, protože vůz se dnes řídil o něco obtížněji a někdy byl trochu nervózní," popisoval Nico Hülkenberg, jenž odstartuje jako osmý. Druhý jezdec Force Indie Paul di Resta zaznamenal druhý nejrychlejší čas v prostřední části kvalifikace, v té poslední se mu ale stejný počin zopakovat nepodařilo a on se tak musel smířit s desátým místem. "Byla to silná kvalifikace, ale cítil jsem, že jsem mohl skončit výše na startovním roštu, protože jsem v Q3 neposkládal dohromady perfektní kolo. Byli jsme nejrychlejším vozem v Q2 a kdybych ten čas mohl zopakovat v Q3, mohl jsem být o pár řad na startovním roštu výše. Snažil jsem se z vozu vymáčknout ještě něco extra navíc, ale v posledním sektoru jsem zablokoval kolo a ztratil nějaký čas," litoval Skot.  

Toro Rosso

Oba jezdci italské stáje se na startu zítřejšího závodu postaví do deváté řady, přičemž lepší z dua Ricciardo – Vergne byl v sobotním souboji s časem prvně jmenovaný. "Bylo to docela těžké odpoledne. Poté, co jsme včera neměli rychlost, jsme přes noc udělali na voze celkem velké změny. Trochu se nám tu ztrátu podařilo stáhnout, ale ne dostatečně na to, abychom měli šanci bojovat s našimi obvyklými soupeři. Takže jsme se rozhodli v Q2 nezajet druhé kolo, a tím jsme ušetřili pro zítřek nové pneumatiky," prozradil Daniel Ricciardo, kterého v druhé části kvalifikace překonal také jezdec Caterhamu Heikki Kovalainem. Z toho si ale australský pilot příliš těžkou hlavu nedělá: "Vzhledem k mé pozici to není tak důležité a ve skutečnosti mě to staví na čistou stranu tratě, což by vlastně mohlo být lepší." Týmový kolega Jean-Eric Vergne uvízl již v úvodní části kvalifikace. "Doposud to pro nás byl obtížný víkend, ve kterém trpíme obecným nedostatkem výkonnosti. Mám potíže poskládat dohromady dobré kolo. Obzvláště jsem pak neměl dobrý pocit z brzd, což znamenalo, že jsem někdy zablokoval všechna čtyři kola. Všechny tyto faktory ovlivnily moji kvalifikaci a já jsem prostě neměl rychlost na to, abych postoupil do Q2," netajil se svými potížemi francouzský nováček.

Další článek: Musíme dát pozor na Lotus, shodují se jezdci McLarenu

16:30 | Mrkněte na závod z Zandvoortu. Petr Ptáček odstartuje ze třetího místa.. odkaz
15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10