Velká cena Singapuru přinesla bodový příděl Niku Hülkenbergovi ze Sauberu a Adrianu Sutilovi z Force Indie, zbylým jezdcům ze středu pole se nedařilo.
Sauber
Zatímco na základě výsledků včerejší kvalifikace dopadl interní duel jezdců Sauberu lépe pro Estebana Gutiérreze, v cíli dnešního závodu měl více důvodů k radosti jeho týmový kolega Nico Hülkenberg. Německý pilot si v nedělním klání ve srovnání se svou výchozí pozicí polepšil o tři příčky, a švýcarské stáji tak zajistil další bodový příděl. “Celkem vzato můžeme být šťastni. Přivezli jsme domů dva body. Abych byl upřímný, o moc víc než to jsem ani nečekal. Nemůžete očekávat, že odteď bude každý víkend vypadat jako ten na Monze. Ale zlepšili jsme se znatelně,“ podotkl Němec. “Byl to velmi těžký závod. Měl jsem velmi dobrý start a pak tu byla ta situace se Sergiem Pérezem. Nakonec jsem mu tu pozici musel vrátit a celkem s tím nesouhlasím. V tom souboji byl také williams, Sergio byl na vnitřku, ale já tam musel nechat místo a najel jsem na vnější obrubník. Můj vůz pak o něj spodkem zavadil a já vyjel z trati, každopádně jsem byl před Sergiem před i za zatáčkou. Ke konci to byl čistý boj o přežití, protože pneumatiky už byly celkem dost opotřebované. Nico Rosberg, Lewis Hamilton a Mark Webber byli všichni na čerstvých pneumatikách a já jsem se jednoduše musel soustředit na to, abych zůstal na trati a dokončil závod,“ dodal dnes devátý Nico Hülkenberg. To Estebanu Gutiérrezovi se ani na třináctý pokus nepodařilo dojet v první desítce a konečně tak prolomit bodový půst. Dnešní výsledek je proto zklamáním, z celkového průběhu závodního víkendu v Singapuru si ale mladý Mexičan odváží také nějaká pozitiva. “Dnes jsme očekávali lepší výsledek,“ přiznal Gutiérrez. “Naše rychlost během závodu nebyla dostatečně dobrá, zejména na začátku, když jsem s vozem hodně bojoval. Ve chvílích, kdy jsem na to až moc tlačil, jsem měl hodně přetáčivosti a pneumatiky se opotřebovávaly. Byl to jeden z nejtěžších závodů, jaký jsem kdy jel. Dělal jsem, co jsem jen mohl, a takhle jsme skončili. Ani strategie nebyla ideální. Nicméně, tento víkend byl krokem vpřed a já teď budu dále pracovat, abych se zlepšil,“ doplnil mexický závodník.
Force India
Druhým závodníkem ze středu pole, který dnes dovezl svůj monopost v první desítce, byl Adrian Sutil. “Byl to těžký a vyčerpávající závod až do konce. Takže je to skvělý pocit odjíždět s bodem a je to malá motivace pro celý tým. V závěrečných kolech závodu jsem stíhal vlak vozů přede mnou – Peréze, Buttona a Hülkenberga. Myslel jsem, že mám šanci dostat se alespoň před jednoho z nich, jakmile jsem ale konec toho vlaku dostihl, moje pneumatiky odešly. Ve skutečnosti jsme s pneumatikami měli problémy všichni a já jsem nemohl zaútočit, protože jsem si připadal, jako bych jezdil na ledu,“ popisoval Sutil. Paul di Resta byl po závodě přesvědčený, že i on mohl v dnešním klání dojet na bodovaných pozicích. Měl pro to hned několik předpokladů; výkonnost jeho monopostu byla dobrá, pneumatiky se nikterak výrazně neopotřebovávaly a tým sáhl po správné strategii. Na bodový zisk si však nakonec musel nechat zajít chuť, závod pro něj skočil ve čtyřiapadesátém kole nárazem do bariér v sedmé zatáčce. “Stále si nejsem jistý tím, co se stalo. Do té zatáčky jsem najížděl stejně jako v předchozích kolech, vůz jel ale rovně a nezastavil. Tým vyšetřuje, co se stalo,“ prohlásil di Resta.
Williams
Stáj z Grove dnes neměla daleko k tomu, aby rozšířila své konto, na kterém v současné chvíli svítí pouhý jeden bod. Pastor Maldonado projel cílem Velké ceny Singapuru na jedenáctém místě, přičemž ztráta na poslední bodovanou pozici činila v podání venezuelského pilota necelé čtyři vteřiny. “Na startu jsme získali zpět dvě místa a po několika kolech jsme tlačili na vozy před námi, zatímco jsme se také snažili pečovat o zadní pneumatiky. Starání se o pneumatiky šlo během závodu dobře, v konečných fázích jsem byl schopný na super měkkých pneumatikách na to pořádně tlačit. Nakonec jsme si ty body nechali ujít, v dalších závodech ale budeme chtít udělat krok vpřed.“ Pro Valtteriho Bottase bylo klání pod umělým osvětlením plné nejrůznějších komplikací. “Dnes to pro mě byl jeden z nejtěžších závodů celé sezony. Hned po startu jsme měli problém se spojkou, což znamenalo, že jsme ztratili několik pozic. Po safety caru jsme měli několik problémů s úlomky na předním křídle, a vůz se tak řídil obtížně. Tyto limitující faktory znamenaly, že jsme dnes nemohli jet rychleji, takže s tím, co jsme měli k dispozici, jsme udělali maximum,“ nechal se slyšet v cíli třináctý Bottas.
Toro Rosso
Pro stáj z Faenzy dopadl dnešní závod poněkud neslavně. Jean-Eric Vergne skončil čtrnáctý, Daniel Ricciardo dokonce šachovnicový praporek nespatřil vůbec, což znamená jediné – a sice, že Toro Rosso odjíždí ze Singapuru bez bodů. “Můj start nebyl nejlepší, a ve snaze to napravit jsme přešli z dvouzastávkové strategie na třízastávkovou. Věřím, že se nám to mohlo vyplatit a dostat nás to zpátky na body. Každopádně, potom jsem měl hodně problémů, abych vůz vůbec udržel na trati. Ke konci byly pneumatiky kompletně opotřebované a navíc mi tou dobou už bylo řečeno, abych se stáhnul, jelikož se vůz přehříval. Tohle je vždycky dlouhý, těžký závod, a dlouhé to bylo zejména pro mě, jelikož jsem v závěrečných částech neměl proti komu bojovat, tedy kromě toho, abych nadále držel vůz od bariér,“ vysvětlil Francouz a dodal: “Vždycky se v tomhle ohledu na to snažím dívat z té pozitivní stránky, vypadá to, že úpravy, které jsme sem přivezli, fungují a že jsme se toho o voze hodně naučili. Proto stále věřím, že můžeme mít silný závěr sezony a to počínaje Koreou, kde očekávám, že vůz bude fungovat dobře.“ Jeho týmový kolega Daniel Ricciardo se ze závodu vyřadil vlastním přičiněním. “Ta bouračka byla mojí chybou, snažil jsem se získat ztracenou půdu pod nohama,“ sypal si popel na hlavu Australan. “Na startu to vypadalo, jako by se moje auto vůbec neodlepilo z místa. Bylo velmi frustrující ztratit hned tolik míst. Myslím, že jsem se propadl o pět míst, z devátého místa na roštu na čtrnácté. Ve druhém stintu mi inženýr do rádia řekl ‘rychlost je dobrá, tlač na to dále‘. Byl jsem si vědom toho, že co se rychlosti týče, nebyli jsme na tom nijak špatně, a ke konci jsem se možná z toho snažil dostat až příliš moc a udělal jsem tu chybu. Je to delikátní zatáčka, kde není příliš moc únikových míst, a já si při nájezdu do apexu najel příliš hluboko. Poté jsem zabrzdil o něco tvrději, zablokoval jsem kolo a najel do zdi. Není to chyba, kterou bych dělával, a poučím se z toho,“ slíbil Ricciardo.