Střed pole: Lotus v tomto roce poprvé nakoukl mezi desítku nejlepších

Tým z Enstone udělal během několika posledních dní výrazný posun vpřed a v Číně si na své konto zásluhou Romaina Grosjeana připsal letošní první účast ve vyřazovacích bojích o pole position. Těch se dnes ze středu pole zúčastnili ještě Grosjeanův krajan Jean-Eric Vergne a již tradičně také Nico Hülkenberg.

Force India

Ve středu pole opět diktovala tempo stáj Vidžaje Mallyi, tentokrát však jen díky zásluze Nika Hülkneberga, jenž svůj vůz umístí na startovním roštu zítřejšího závodu do čtvrté řady.  

„První desítka je vždycky to, co je v kvalifikaci naším cílem, takže z této perspektivy jsem s osmým místem spokojen. Na trati bylo velmi mokro a já jsem při brzdění zápasil s vyvážením vozu, celkově si ale myslím, že máme pro závod dobrou výchozí pozici. Zítra by se počasí mělo zlepšit, my během včerejšku na suchu jezdili, takže víme, co máme očekávat a přizpůsobíme se jakýmkoliv podmínkám. Bude zajímavé sledovat vývoj pneumatik během závodu, protože typické pro tuto trať je, že se na pneumatikách dělají puchýře, já jsem ale přesvědčen, že tomu přijdeme na kloub a pneumatiky nám vydrží,“ poznamenal Němec.

Hülkenbergův týmový kolega Sergio Pérez se zatím v Číně trápí. V kvalifikaci jeho výkon stačil pouze na šestnáctou příčku. „Nebyla to jednoduchá kvalifikace a pravdou je, že tu po celý víkend mám potíže s vyvážením vozu. Myslím si, že vlhké počasí tyhle problémy zveličilo a nechalo mě napospas šestnácté pozici, kvůli čemuž jsem zklamaný. Bylo pro mě těžké zahřát pneumatiky na dostatečnou teplotu. V každé zatáčce mi to klouzalo, zejména při brzdění. Zítra se očekává lepší počasí, takže jsem přesvědčen, že se vzchopíme a posuneme se do boje o body,“ doplnil Mexičan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toro Rosso

U týmu z Faenzy převládaly po skončení dnešního souboje s časem celkem rozporuplné pocity. Zatímco v garáži Jeana-Erica Vergneho panovala dobrá nálada, na straně Daniila Kvjata bylo cítit jisté zklamání.

„Se svou kvalifikací jsem opravdu spokojen, bylo to skvělé kolo,“ liboval si Vergne. „Jsem se sebou spokojen, protože všechna moje dosavadní kvalifikační kola byla dobrá a bez chyb. Na mokru se tento vůz řídí celkem obtížně, takže dnešní postup do Q3 je pro mě a pro tým o to větším zadostiučiněním. Opravdu musíte zajet perfektní kolo a to jsem myslím udělal. Co se týče zítřku, předpověď říká, že bude sucho, což našemu vozu vyhovuje o poznání víc, takže můžeme očekávat dobrý závod. V dlouhých jízdách vypadá naše rychlost konkurenceschopně, takže udělám maximum pro to, abych dobře odstartoval, a pokud se všechno sejde dohromady, tak z té deváté pozice na roštu můžeme rozhodně mířit výš,“ dodal Francouz.

„Dnes to byla velmi záludná kvalifikace, a i když jsem do toho dal vše, rychleji už jsem jet nemohl. Vypadá to, že jsem mezi třetím tréninkem a kvalifikací ztratil hodně přilnavosti, takže se už nemůžu dočkat toho, až se později podívám na data. Celkově jsem zklamaný tím, jak dnes věci šly, ale jsem přesvědčen, že zítra stále můžeme mít dobrý závod, zejména pokud bude sucho,“ nechal se slyšet Kvjat, jemuž bude na startovním roštu VC Číny patřit třináctá příčka.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lotus

Tým z Enstone si během dnešního dne odbyl jednu poněkud příjemnou premiéru. Poprvé v letošní sezoně se totiž alespoň jeden z jeho jezdců probojoval do závěrečných bojů o pole position, a to sice Romain Grosjean.

„Je dobré být v Q3. Tento víkend jsme učinili dobrý posun vpřed. Dnes ráno to ale bylo lepší než odpoledne, takže jsme si možná dělali ještě o něco větší naděje,“ přiznal Francouz. „Nejsem si jistý, proč ve voze nebylo tolik výkonu jako ve třetím volném tréninku. Také jsem měl problémy s pneumatikami a podmínky na trati se oproti ránu trochu změnily, ale už je to nějakou chvíli, co jsme byli naposled v Q3! Doufáme, že zítra odjedeme dobrý závod a že zůstaneme v první desítce.“

To Pastor Maldonado se odpolední kvalifikace vůbec nezúčastnil. Do sobotního souboje s časem jej nepustily technické problémy, které se na jeho voze objevily během posledních volných jízd. Venezuelan proto odstartuje až jako úplně poslední.  

„Samozřejmě nejsme šťastni, že jsme propásli kvalifikaci. Zítra je ale také den a závod bude dlouhý. Zůstávám optimistický a stejně jako vždy se pokusím udělat maximum, tentokrát se ale musíme vypořádat s nepříliš dobrou situací. Každopádně ale pracujeme tvrdě na tom, abychom se zlepšili. Dneska jsme viděli Romaina se kvalifikovat do první desítky, já byl ráno šestý nejrychlejší, takže děláme pokroky,“ poznamenal Venezuelan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sauber

Podle Adriana Sutila dnes jeho týmu do značné míry pomohlo nepříznivé počasí, které na okruhu v Šanghaji panovalo. Pokud se zítřejší závod pojede na suchu, nebude to prý pro Sauber věstit nic dobrého.

„S dnešní kvalifikací jsem spokojen. Jsem rád, že se mi podařilo se dostat do Q2, ačkoliv podmínky nebyly jednoduché. Ve srovnání s posledními dvěma kvalifikacemi je tenhle výkon lepší. Byli jsme schopni vytěžit z mokrých podmínek, a dokonce to bylo lepší než na suchu. Je to malý krok vpřed a já doufám, že v tomto trendu budeme pokračovat. Stále je před námi spousta práce, nicméně je skvělé, že nemusíme startovat ze zadních řad. Na tomhle můžeme stavět. Kvůli těm mokrým podmínkám jsme provedli mnoho změn v nastavení a s výkonností vozu jsme spokojeni. Teď jen doufáme, že také zítra budeme moci odjet dobrý závod. Pokud se závod pojede na suchu, věřím, že to pro nás bude obtížné. Každopádně ale musíme hledět vpřed a pokusit se vylepšit naši pozici,“ řekl dnes čtrnáctý Sutil.

Esteban Gutiérrez byl jedním z pilotů, kteří své dnešní účinkování ukončili již po prvních osmnácti minutách. Mexičana postihl technický problém, v důsledku čehož byly jeho šance na postup do prostřední části kvalifikace značně omezené.

„Dnes to byly zrádné a obtížné podmínky. Současně jsem frustrovaný, protože jsem se dnes mohl dostat do Q2. V mém posledním kole mě v zatáčce šest postihl nečekaný technický problém. Systém brake-by-wire se přepnul do bezpečnostního módu, takže se změnilo chování brzdového pedálu a brzdové vyvážení. S tímto problémem jsem zápasil po většinu mého posledního kola, nicméně i tak jsem se skoro dostal do Q2. Naneštěstí jsem pak v poslední zatáčce udělal chybu. Co se týče zítřejšího závodu, musíme být konzistentní a využít každou příležitost, která se nám naskytne. Tohle je jediný způsob, jak se protlačit dopředu. Stále čekáme na to, až na vůz nasadíme úpravy, což bude v Barceloně. Tam očekáváme posun vpřed,“ poznamenal na startu sedmnáctý Gutiérrez.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další článek: Räikkönenovi v postupu mezi nejlepší bránilo špatné vyvážení vozu

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10