Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Vitantonio Liuzzi z týmu Force India dojel v GP Koreje na šestém místě. Ještě o příčku lepší byl Robert Kubica s renaultem. Bodovaly také oba williamsy a oba saubery, Jaimemu Alguersuarimu unikl bod v posledním kole.
Střed pole: Liuzzi vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry

Renault
Robertu Kubicovi Velká cena Koreje na Jeongamu celkem vyšla, po spolehlivém výkonu dojel pátý. "V první části jsem měl velké problémy se zahříváním pneumatik. Neměl jsem žádnou přilnavost a nemohl pořádně zabrat," přiznal Polák. Když nasadil přechodné gumy, snažil se je maximálně šetřit, což se mu v závěru vyplatilo. Vitalij Petrov nasadil přechodné pneumatiky velmi brzy a držel se na sedmé pozici. V 39. kole ale dostal smyk a havaroval. "Byla to má první zkušenost v tak extrémních podmínkách v F1, myslím, že FIA rozhodla správně, když nás nechala jet za safety carem, než jsme se sžili s tratí," uznal Rus, kterého odstoupení pochopitelně mrzelo. Díky tomu měl smíšené pocity i šéf týmu Eric Boullier, kterého jinak potěšil Kubicův výsledek.

Force India
Vitantonio Liuzzi v Koreji vyrovnal svůj nejlepší výsledek kariéry, který zajel roku 2007 v Číně. Bodovat se mu dnes podařilo poprvé od Velké ceny Belgie. "Byl to dnes bláznivý závod, trochu jako Austrálie. Trať byla kluzká, obtížně se brzdilo a konec byl jako noční závod. Kontrolky z volantu mě oslňovaly. Po smůle, kterou jsme teď měli, je skvělé být zpátky na bodech," radoval se Ital. Adrian Sutil závod nedojel. Při riskantním předjížděcím manévru si ve 46. kole ulomil zavěšení o vůz Kamuje Kobajašiho. "Když trať trochu oschla, absolvoval jsem zastávku a snažil se dojet závod na přechodných pneumatikách. Pořád jsem měl problémy s brzdami. Bylo těžké jet konzistentně," vysvětloval Sutil. Během závodu několikrát vyjel mimo trať a klesl za některého ze soupeřů. "Ke konci jsem se snažil předjet Kobajašiho. Najel jsem ale na místo, které bylo víc mokré, nez jsem předpokládal, ztratil jsem kontrolu nad autem a z boku do něho narazil." Za zavinění kolize Sutil obdržel penalizaci pěti míst na startovním roštu příští velké ceny. Za vědomou jízdu s poškozenými brzdami dostal navíc pokutu deset tisíc dolarů. 

Williams
Anglický tým bodoval s oběma vozy. Rubens Barrichello chválil rozhodnutí FIA o odložení závodu a následném načasování odjezdu prvního safety caru. "Bohužel mi v posledních pěti kolech odešly pneumatiky, což nás nakonec stálo dvě místa," vysvětloval Brazilec, proč v závěru musel opustit pátou pozici. Také Nico Hülkenberg bodoval. Skončil desátý. "Měl jsem smůlu, v boxech jsem byl těsně před výjezdem safety caru, ale ztracenou pozici jsme dokázali získat zpátky," vzpomínal Němec, který se pak posunul až na šesté místo. To ztratil v závěru, když musel po drobném defektu znovu na výměnu pneumatik. Systémový inženýr John Russell měl radost, že bodovaly oba vozy. "Ale sedmé a desáté místo nevyjadřuje plně naši konkurenceshopnost v tomto závodním víkendu," myslí si.

Sauber
Také švýcarský tým může být spokojen, že se mu podařilo bodovat s oběma jezdci. Kamuj Kobajaši dojel osmý. "Na začátku jsem nic neviděl, dalším problémem byla nízká přilnavost. Když jsme pak přezuli na přechodné pneumatiky a safety car odjel, trať byla velmi kluzká," vzpomínal Japonec, který se ke konci dostal do kontaktu se Sutilem. "Když na mě útočil Adrian Sutil, byl jsem uvnitř a neměnil jsem stopu, viděl jsem ho v zrcátku. Mé auto nebylo výrazněji zničeno a mohl jsem pokračovat." I pro zkušeného Nicka Heidfelda, který dojel devátý, byly podmínky závodu náročné. "Zpětně si myslím, že jsme na přechodné pneumatiky přešli příliš brzy. Bylo těžké udržet se na trati, ale dokázali jsme to a pak se podmínky zlepšily. Na osychající trati gumy rychle odcházely, ale stejný problém měli asi všichni," vzpomínal Němec. Šéf týmu Peter Sauber měl z výsledků svých pilotů radost.

Toro Rosso
Jaime Alguersuari do posledního kola živil šanci na získání jednoho bodu, nakonec ho na rovince předjel Hülkenberg jedoucí na čerstvých pneumatikách. Španěl byl pochopitelně zklamaný. "Nejvíc jsem ztratil během zastávky. Díky technickým problémům jsem z devátého místa klesl na patnácté. Postrádal jsem rychlost na dlouhých rovinkách, proto bylo těžké postupovat pořadím. Proti Hülkenbergovi jsem na konci neměl šanci. Je těžké závodit, když ztrácíte na nejvyšší rychlosti. Navíc jsme měli menší přítlak, takže bylo těžší starat se o pneumatiky," vysvětloval. Sébastien Buemi po havárii odstoupil. "Měl jsem dobrou rychlost a dokázal předjet Kobajašiho, Heidfelda, lotusy i virginy. Vypadalo to, že získám nějaké body. Nehoda? Pozdě jsem zabrzdil a zablokovala se mi přední kola. Nemohl jsem zatočit, jel jsem rovně a trefil Tima. Omlouvám se mu," řekl Švýcar. Také on neunikl penalizaci pěti míst na startovním roštu příští velké ceny.

Diskuze (18) Další článek: Lotus si udržel pozici nejlepšího nováčka, Virgin vyšel naprázdno
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10